  • 101. Data: 2023-05-19 17:36:38
    Temat: Re: RCB alert [Numerek na balonik przekraczający granice]
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 16:51, Kviat pisze:

    > Pytałem, czy wolno mi przemycać narkotyki, gdy zapłacę cło i podatki, a
    > nie o tę część narkotyków, z których można robić robić lekarstwa.
    > To po pierwsze.

    Ale to nie jest jakaś tam część.

    > Po drugie, twierdzisz, że mogę przemycać narkotyki które mogę użyć jako
    > lekarstwo, gdy zapłacę cło i podatki?

    Tu, to nawet stan wyższej konieczności by przeszedł.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 102. Data: 2023-05-19 17:38:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Różnica pomiędzy 238kk a 234kk polega głownie na tym, że 238kk dotyczy
    > czynu (zawiadomienia o czynie, który nie miał miejsca) a 234kk osoby
    > (fałszywe oskarżenie). W obu, dla karalności wymagana jest świadomość,
    > że jest to nieprawdziwe twierdzenie czy oskarżenie, więc po prawdzie
    > niewiele to MZ zmienia.
    >
    > Poza tym pozostaje też chyba kwestia, że zwykle zawiadamia się o
    > podejrzeniu popełnienia przestępstwa a nie o popełnieniu.

    Chyba, ze zawiadamiający przychodzi i wprost mówi, ze wie, ze to nie
    jest przestępstwo, ale ALLEGRO domaga się zgłoszenia, by wypłacić
    odszkodowanie.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 103. Data: 2023-05-19 17:39:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 07:30, Shrek pisze:
    > 234 jest przestępstwem umyślnym, czyli składając papiery musisz wiedzieć
    > że do przestępswa/wykroczenie nie doszło. Przy twojej logice nie widzę
    > nawet możliwości, żeby takie zawiadomienie zostało przyjęte;)
    Uważasz, ze powinno zostać przyjęte a potem ukarany zawiadamiający?
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 104. Data: 2023-05-19 17:49:11
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 17:38:35 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Chyba, ze zawiadamiający przychodzi i wprost mówi, ze wie, ze to nie
    > jest przestępstwo, ale ALLEGRO domaga się zgłoszenia, by wypłacić
    > odszkodowanie.

    A skad wie, że nie jest?
    Sprzedawca cos odpisał?

    Ale to może być nieprawda, więc zgłasza legalnie możliwosc :-)

    W sumie ... Allegro powinniscie oskarzyc, ze wymusza nielegalne
    działania?
    Ale widac i tego wam sie nie chce, nawet, jakby ktoś zgłosił :-P

    J.

  • 105. Data: 2023-05-19 17:51:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 17:36:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ale to nie jest jakaś tam część.

    > Tu, to nawet stan wyższej konieczności by przeszedł.

    Hm, a receptę masz?
    Albo choc oficjalne zalecenie lekarza?

    Choc i to sie zaczyna.

    J.

  • 106. Data: 2023-05-19 17:58:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 17:33:37 +0200, Robert Tomasik wrote:
    > Takie proste, a Ciebie przerosło. Jakie znaczenie ma to, czemu on paczki
    > nie wysłał? Albo dlaczego na próby kontaktu nie odpowiada? Wyjaśnij mi,
    > jaki to - w Twojej ocenie - ma w ogóle zawiązek z oszustwem?
    > Przypominam, ze do oszustwa dochodzi w chwili zawierania umowy, a towar
    > wysyła się później.

    Jakby jednak wysłał, to oszustwa nie było :-P

    Przesluchasz, i jak sie okaże, ze ma sensowny powód do niewysyłania,
    to umorzysz.

    A jak nie ma, to zadasz parę inteligentnych pytan, i może sie wsypie,
    że od początku nie zamierzał wysyłać.
    Albo zamkniesz na 48, to może mu sie przypomni :-P

    J.

  • 107. Data: 2023-05-19 18:05:12
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 May 2023 17:39:27 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Uważasz, ze powinno zostać przyjęte

    A jak zamierzasz nie przyjąć?
    Dac delikatnie do zrozumienia zgłaszającemu, że lepiej dla niego
    będzie, jak sobie pójdzie, bo po cholere ma być zamieszany w oszustwo?

    >a potem ukarany zawiadamiający?

    A potem, to uznasz, że nie ma podstaw podejrzewac, ze wiedział
    o tym w czasie zgłaszania, wiec nie ma podstaw do podejrzewania
    zgłaszającego ...

    J.

  • 108. Data: 2023-05-19 19:27:15
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 17:06, J.F pisze:

    > I jak pamietasz - jest problem - zacząć śledztwo, czy nie zacząc.
    > Bo żeby zacząć, to trzeba mieć uzasadnione podejrzenia, że nie wpadł
    > sam do tej studni.

    To akurat praktycznie zawsze w takich sytuacjach sprawdzają. Za gruba akcja.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2023-05-19 19:27:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 19.05.2023 o 11:27, cef pisze:

    > Żeby umorzyć, to trzeba chyba wszcząć postępowanie?

    Racja odmówić wszczęcia.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2023-05-19 19:53:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Chyba, ze zawiadamiający przychodzi i wprost mówi, ze wie, ze to nie
    > jest przestępstwo, ale ALLEGRO domaga się zgłoszenia, by wypłacić
    > odszkodowanie.

    Tak było;) I co - pozywacie allegro jako podżegacza? ;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!