  • 1. Data: 2004-03-09 21:26:38
    Temat: Przeterminowane należności
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Przeterminowane należności-istnieje takie pojęcie w dzisiejszym
    prawodawstwie?.Na przykład po dwóch latach odzywa się szacowna firma Cyfra+
    i żąda zaległego abonamentu lub innych należności np. za zaginioną kartę a
    było to dwa lub trzy lata temu.Czy obowiązują jakieś przedawnienia w takich
    przypadkach?.Wcześniej nie było żadnych monitów!

  • 2. Data: 2004-03-10 18:36:20
    Temat: Re: Przeterminowane należności
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

> [...]
    takich
    > przypadkach?.Wcześniej nie było żadnych monitów!

    Przeterminowane- w języku potocznym. Prawidłowo - przedawnienie roszczeń.
    Polega to na tym, że wierzyciel po upływie okresu przedawnienia nie może
    domagać się spełnienia zobowiązania.
    W przypadku tej cyfry to zwróć uwagę, że cyra to na pewno przedsiębiorca a
    jej należność jest związana z prowadzoną działalnością gospodarczą. Termin
    przedawnienia wynosi więc 3 lata licząc od dnia wymagalności (terminu
    płatności). Jeżeli roszczenie jest przedawnione, możesz w sądzie podnieść
    zarzut przedawnienia i na pewno wygrasz. Pamiętaj , że sąd z urzędu nie
    uwzględnia przedawnienia. Zatem jeżeli nie podniesiesz zarzutu, sąd
    należność zasądzi. Jeszcze jedno - wysyłanie monitów, wbrew niemal
    powszechnemu niestety przekonaniu przedsiębiorców, nie przerywa biegu
    przedawnienia. Przerwa tego biegu następuje tylko przez skuteczne wniesienie
    pozwu do sądu (lub inną czynność przed organem powołanym do dochodzenia
    roszczeń) lub jeżeli uznasz swój dług. Więc uważaj, żadnych podpisów pod
    pismami uznającymi!

  • 3. Data: 2004-03-10 19:43:00
    Od: "sg" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za informacje.Na razie zażądałem przedstawienia wykazu roszczeń z
    terminami bo tak naprawdę sam nie wiem o co im chodzi.Sprzęt oddałem za
    pokwitowaniem i nawet jeżeli był zaległy abonament to nie sumę,której żądają
    w tej chwili.

  • 4. Data: 2004-03-10 21:54:31
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    Kalik wrote:

> [...]
    > Termin przedawnienia wynosi więc 3 lata licząc od dnia wymagalności
    > (terminu płatności). Jeżeli roszczenie jest przedawnione, możesz w

    W przypadku długu wobec TPSA okres przedawnienia to 2 lata, więc dlaczego
    tutaj 3 ?
    Pozdrawiam User

  • 5. Data: 2004-03-11 07:44:38
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

    > W przypadku długu wobec TPSA okres przedawnienia to 2 lata, więc dlaczego
    > tutaj 3 ?
    > Pozdrawiam User

    Dlaczego 2. Wydaje mi się, że trzy. Chyba że uznamy że zastosowanie ma tu
    art. 554 kc dotyczący sprzedaży. Moim zdaniem jednak to nie jest sprzedaż
    tylko świadczenie usług, gdyż przy sprzedaży wyraźnie sie mówi o wydaniu
    rzeczy (art. 535 kc). A skąd ta informacja, że roszczenia tepsy z tyt. rach
    tel. przedawniają się z upływem dwóch lat?

  • 6. Data: 2004-03-11 22:51:37
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    Kalik wrote:
    > Dlaczego 2. Wydaje mi się, że trzy. Chyba że uznamy że zastosowanie ma tu
    > art. 554 kc dotyczący sprzedaży. Moim zdaniem jednak to nie jest sprzedaż
    > tylko świadczenie usług,

    2 lata z art.751 w zw. z 750 kc ale ja mam poważne wątpliwości
    Choć ktoś tu pisał że uzyskał taki wyrok sądu.

    KG

  • 7. Data: 2004-03-12 07:22:01
    Od: "Kalik" <p...@w...pl>

    > 2 lata z art.751 w zw. z 750 kc ale ja mam poważne wątpliwości
    > Choć ktoś tu pisał że uzyskał taki wyrok sądu.
    >
    > KG
    No rzeczywiście całkiem pasuje. W takim razie do cyfry to też będzie miało
    zastosowanie.

  • 8. Data: 2004-03-13 21:59:51
    Od: "User" <b...@a...net.pl>

    kam wrote:

    > 2 lata z art.751 w zw. z 750 kc ale ja mam poważne wątpliwości
    > Choć ktoś tu pisał że uzyskał taki wyrok sądu.
    >
    > KG
    Właśnie takim wyrokiem zakończyła się moj sprawa z TPSA.
    Pozdrawiam User.