  • 1. Data: 2010-10-28 10:12:34
    Temat: Przedawnienie ?
    Od: "NieJorgnijSię" <n...@n...pl>

    Złożyłem pozwew w sądzie o zapłatę odszkodowania za zniszczenie samochodu na
    parkingu strzeżonym płatnym. Po odwołaniu parkingu była rozprawa,
    przesłuchałem świadków, termin odroczono na koniec lisopada. Dziś otrzymuję
    z sądu następujace pismo:

    Załącznik do protokołu Rozprawy z dn. .....

    W nawiązaniu do rozprawy (ciach) zgłaszam zarzut przedawnienia roszczenia.

    Roszczenie powoda jest przedawnione. Przedawnienie 2 letnie obejmuje
    roszczenie z uwagi na treść art 750 w zw. z art. 751 KPC. Pogląd o
    odpowiednim zastosowaniu do umowy przechowania 2 letniego terminu został
    podzielony przez sąd Najwyższy w wyroku z dn 17.05.1999 r I PRN 14/95
    OSNAPiUS nr 21 poz. 263.

    _________

    A mnie każdy prawnik z którym konsultowałem sie przed napisaniem pozwu
    przekonywał, że tego typu roszczenia mają 10 letnie przedawnienie. Co o tym
    sądzicie?

  • 2. Data: 2010-10-28 10:25:27
    Temat: Re: Przedawnienie ?
    Od: "macso" <m...@g...pl>

    Użytkownik "NieJorgnijSię" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]

    > A mnie każdy prawnik z którym konsultowałem sie przed napisaniem pozwu
    > przekonywał, że tego typu roszczenia mają 10 letnie przedawnienie. Co o

    zmień prawnika

    macso

  • 3. Data: 2010-10-28 10:37:33
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 28-10-2010 12:12, NieJorgnijSię pisze:
> [...]
    > przekonywał, że tego typu roszczenia mają 10 letnie przedawnienie. Co o tym

    Nie czytałem tego wyroku, ale teza o stosowaniu art. 750 KC jest co
    najmniej wątpliwa. Dla mnie też 10 lat przedawnienia. Na razie się nie
    przejmuj. Będzie gorzej jak sąd oddali powództwo z uwagi na przedawnienie.

    --
    .B:artek.

  • 4. Data: 2010-10-28 10:46:26
    Od: "NieJorgnijSię" <n...@n...pl>

> [...]
    > najmniej wątpliwa. Dla mnie też 10 lat przedawnienia. Na razie się nie
    > przejmuj. Będzie gorzej jak sąd oddali powództwo z uwagi na przedawnienie.

    Prawnikiem nie jestem, wyroku też nie czytałem, ale art 750 i 751 wogóle nie
    mówi o umowie przechowania. Na chłopski rozum :) A że SN incydentalnie coś
    uznał? W PL przecież nie mamy anglosaskiego systemu sądowniczego i nie ma w
    nim "precedensu".

  • 5. Data: 2010-10-28 11:23:33
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "NieJorgnijSię" <n...@n...pl>

    > Prawnikiem nie jestem, wyroku też nie czytałem, ale art 750 i 751 wogóle
    > nie mówi o umowie przechowania.

    Usługi

  • 6. Data: 2010-10-28 11:25:14
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Dla mnie to jest odpowiedzialność za czyny niedozwolone - art. 415, a tutaj
    termin przedawnienia wynosi trzy lata od dnia, w którym poszkodowany
    dowiedział się o szkodzie ( art. 442 [1] kc.
    A wyrok ten to:
    Izba: Izba Pracy, Ubezpieczeń Społecznych i Spraw Publicznych
    Sygnatura: I PRN 14/95
    Typ: Wyrok SN
    Opis: Orzecznictwo Sądu Najwyższego Izba Administracyjna, Pracy i
    Ubezpieczeń Społecznych 1995/21/263
    Służba Pracownicza 1996/1/22

    Data wydania: 1995-05-17

    Wyrok z dnia 17 maja 1995 r.
    I PRN 14/95

    Pozycja prawna prezesa kolegialnego zarządu spółki akcyjnej, który nie jest
    wspólnikiem może być ukształtowana na podstawie umowy zlecenia, umowy o
    pracę (w tym umowy o pracę na czas określony) lub stosunku pracy z powołania
    stosownie do zakresu łączących się z tą funkcją kompetencji, uprawnień i
    obowiązków przewidzianych w postanowieniach statutowych spółki, umowie
    spółki lub umowie stron.

    Czyli nie dotyczy przedmiotu sporu.

    Pozdrawiam

  • 7. Data: 2010-10-28 11:29:08
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 12:25:27 +0200, macso napisał(a):

    > zmień prawnika

    Najpierw niech wyjaśni kogo pozywa i o co (sprawcę o porysowanie, czy
    dziadka parkingowego, że nie upilnował).

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org

  • 8. Data: 2010-10-28 11:42:24
    Od: "NieJorgnijSię" <n...@n...pl>

    > Najpierw niech wyjaśni kogo pozywa i o co (sprawcę o porysowanie, czy
    > dziadka parkingowego, że nie upilnował).
    >
    > --
    > :-) Olgierd

    Już wyjaśniam. Na parkingu strzeżonym gdzie trzymałem auto zniszczono mi je.
    Strony wiazała umowa przechowania. Jestem osobą fizyczną auto jest też
    własnością osoby fizycznej, natomiast parking ma osobowość prawną - jest to
    spółka.

  • 10. Data: 2010-10-28 12:57:07
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 28 Oct 2010 13:42:24 +0200, NieJorgnijSie napisał(a):

    > Ju? wyja?niam. Na parkingu strze?onym gdzie trzyma?em auto zniszczono mi
    > je. Strony wiaza?a umowa przechowania. Jestem osob? fizyczn? auto jest
    > te? w?asno?ci? osoby fizycznej, natomiast parking ma osobowo?ae prawn? -
    > jest to spó?ka.

    10 lat.

    To jeszcze kodowanie czytnika sobie ustaw ;-)

    --
    :-) Olgierd
    http://olgierd.rudak.org