  • 1. Data: 2002-08-19 11:31:38
    Temat: Problem z bankiem
    Od: Kuba vel Torki <t...@k...net.pl>

    Witam grupę.

    Mam pytanie dotyczące skradzionej karty kredytowej. Mojemu bratu
    skradziono w pociągu dokumenty (m.in. kartę kredytową) Po wyjściu z
    pociągu, zablokował kartę i zgłosił incydent na policję.
    Teraz po przyjściu wyciągu, okazało się, że z konta zeszło mu ponad 3
    tysiące (wchodzac grubo na debet). Bank każe mu wyrównać debet +
    odsetki. Nikt nie uwzględnił, że karta była zablokowana. Żeby to
    wyjasnić musiał napisać podanie o sprawdzenie kiedy zostały dokonane
    zakupy kartą (zakupy były dokonane podobno w zupełnie innym mieście niż
    brat jechał i zgłaszał kradzież, tak że przebywanie w dwóch miejscach
    fizycznie nie było możliwe). Na razie minął 2 tydzień i sprawa się nic
    nie rusza.
    Czy jest jakiś sposób "postraszenia" banku? Czy można założyć sprawę
    sądową o bezprawne zawłaszczenie środków z konta?
    Ktoś kiedyś mi mówił, że bank nie może sobie tak po prostu zabrać
    pieniędzy z konta, po zgłoszeniu kradzieży i zablokowaniu karty. (w
    końcu karta cały czas jest własnością banku, tak jak i pieniądze które z
    niej wyciągamy)?

    Pozdrawiam
    Kuba

  • 2. Data: 2002-08-19 11:37:55
    Temat: Re: Problem z bankiem
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Kuba vel Torki wrote:

    > Czy jest jakiś sposób "postraszenia" banku? Czy można założyć sprawę
    > sądową o bezprawne zawłaszczenie środków z konta?

    bankowi?
    zasadą jest, że wszystko można

    > Ktoś kiedyś mi mówił, że bank nie może sobie tak po prostu zabrać
    > pieniędzy z konta, po zgłoszeniu kradzieży i zablokowaniu karty. (w
    > końcu karta cały czas jest własnością banku, tak jak i pieniądze które z

    ^^^^^^^^^^^

    > niej wyciągamy)?

    no tu to przesadziłeś :).

    po pierwsze sprawdź w regulaminie karty (albo niech się brat postara),
    jak to jest z tą odpowiedzialnością banku po zgłoszeniu
    po drugie nawet jeśli zgodnie z regulaminem bank nie odpowiada,
    to i tak zginęły pieniądze banku, a nie Twego brata
    (ale nie dlatego, że należą do banku, tylko dlatego, że to nie Twój brat
    je wypłacił),
    po trzecie, jeśli bank się uprze, można zawsze złożyć zawiadomienie o
    popełnieniu przestępstwa przez bank, który bezprawnie odmawia wypłaty
    pieniędzy :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 3. Data: 2002-08-19 12:39:29
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Qwax wrote:

    > Jeżeli jest to Millenium to sugeruję już szykować wyprawkę -
    > szczoteczka do zębów!!!

    dlaczego?

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 4. Data: 2002-08-19 12:39:30
    Od: "Qwax" <...@...q>

    Jeżeli jest to Millenium to sugeruję już szykować wyprawkę -
    szczoteczka do zębów!!!

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2002-08-19 12:58:43
    Od: "Qwax" <...@...q>

    > dlaczego?

    Bo ostatnio udowodniono (jedynym dowodem jest wydruk z banku) że z
    karty bankomatowej!!!
    (nie - debetowej) można wyjąć 3000 zł ponad stan konta - (zarówno w
    bankomatach jak i w bankach i sklepach)

    (początkowo było - zgodnie z wydrukami 16tyś.)

    I potem - 10mies. w zawiasach.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 6. Data: 2002-08-19 13:07:34
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Qwax wrote:

    > Bo ostatnio udowodniono (jedynym dowodem jest wydruk z banku) że z
    > karty bankomatowej!!!
    > (nie - debetowej) można wyjąć 3000 zł ponad stan konta

    kto udowodnił?
    na jakiej podstawie?
    co na to regulamin?
    jak to jest technicznie możliwe?
    kto odpowiada za sprawdzanie salda rachunku?

    etc. etc.

    --
    OE, IE RULEZ!!!
    Niech żyje i trwa

  • 7. Data: 2002-08-19 13:15:13
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    Użytkownik "Kuba vel Torki" <t...@k...net.pl> napisał w wiadomości

    >Bank każe mu wyrównać debet +
    > odsetki. Nikt nie uwzględnił, że karta była zablokowana.

    Przepraszam a co to za bank??? W moim (pekao sa) w przypadku zgłoszenia
    utraty karty, bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje dokonane bez
    mojej wiedzy i zgody (z wyjątkiem transakcji dokonanych przy użyciu kodu
    PIN, dokonanych przez posiadacza karty lub na skutek udostępnienia karty
    osobom trzecim). Odpowiedzialność banku obejmuje również transakcje dokonane
    na godzinę PRZED zastrzeżeniem karty (do wysokości salda eurokonta, ale nie
    więcej niż do 50.000 zł).

    HaNkA

  • 8. Data: 2002-08-19 13:18:30
    Od: "Qwax" <...@...q>

> [...]
    > co na to regulamin?
    > jak to jest technicznie możliwe?
    > kto odpowiada za sprawdzanie salda rachunku?

    A myślisz że Wysoki Sąd interesowały takie 'duperele' (odpowiedzi na
    takie głupie pytania)?

    "Mapet show" orzekł i koniec! Prawo bankowe mówi że "wydruki bankowe
    są na prawach dowodu niepodważalnego" - na rozprawie nie byłem ale
    efekty znam.
    - podsądnej na adwokata stać nie było a bank i owszem
    - żadnego z wniosków dowodowych (zbliżonych do Twoich pytań) nie
    uwzględniono

    żeby było śmieszniej to parę innych spraw (to samo 'przestępstwo')
    zostało umorzonych na poziomie prokuratury
    (sprawy były IDENTYCZNE bo dotyczyły kilku osób z jednej rodziny stąd
    wiadomo wszystko)

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 9. Data: 2002-08-19 13:18:33
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

> [...]
    dokonane
    > na godzinę PRZED zastrzeżeniem karty (do wysokości salda eurokonta, ale

    No, tak pisza w regulaminie.
    A my mowimy o praktyce.

    Michal.

  • 10. Data: 2002-08-19 13:20:52
    Od: Marcin <stern@im_Himmel.de>

    Qwax wrote:

    > "Mapet show" orzekł i koniec! Prawo bankowe mówi że "wydruki bankowe
    > są na prawach dowodu niepodważalnego" - na rozprawie nie byłem ale
    > efekty znam.

    nie ma niepodważalnych dowodów :)

    > - podsądnej na adwokata stać nie było a bank i owszem

    a na internet? (czytniki grupo dysuksyjnych są za darmo dostępne) :)

    > - żadnego z wniosków dowodowych (zbliżonych do Twoich pytań) nie
    > uwzględniono

    ...i jeszcze jest apelacja :)

    --
    OE, IE RULEZ!!!