  • 1. Data: 2002-08-19 11:31:48
    Temat: Wojsko - odroczenie
    Od: "Roman, Wa-wa" <m...@N...gazeta.pl>

    Mam pytanko dla osob zorientowanych w temacie.
    Dostalem wezwanie (w sierpniu 2002, zwykly list) do WKU w celu jak to
    napisali 'uzupelnienia ewidencji'.
    Moja sytuacja jest nastepujaca:
    1. We wrzesniu 2001 nie odebralem listu poleconego z WKU. Od tej pory nic nie
    przyszlo az do dnia dzisiejszego.
    2. Jestem studentem zaocznych studiow doktoranckich (2 rok).
    3. Jestem zonaty (nie mam dzieci).
    4. Wiek 27 lat.
    5. Odroczony do 2000 roku - studia.
    6. Pracuje od 2 lat.

    Czy moga mi dac 'bilet' gdy zglosze sie na to wezwanie? Jakie sa szanse na
    odroczenie? Czy przysluguja mojej zonie jakies pieniadze gdybym poszedl na
    pol roczne przeszkolenie?

    Pozdrawiam
    Roman

  • 2. Data: 2002-08-19 12:06:39
    Temat: Re: Wojsko - odroczenie
    Od: "Adamos" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Roman, Wa-wa" <m...@N...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:ajqkv4$6ll$1@news.gazeta.pl...
> [...]
    > odroczenie? Czy przysluguja mojej zonie jakies pieniadze gdybym poszedl na

    Witam, bylem w wojsku jako normalny wojak szwejk, ale oprocz tezyzny
    fizycznej ;-) wynioslem cos jeszcze, jesli jestes jedeynym zywicielem
    rodziny, tzn ze twoja zona nie pracuje w takim przypadku beda musieli
    oplacic ci czynsz, piszesz ze jestes na 2 roku studiow ,doktoranckich wiec
    IMO powinienes dostac odroczenie, a jak juz masz 27 lat to wydaje mi sie ze
    przeniosa Cie do rezerwy, ale po nich sie mozna spodziwac wszystkeigo :-D,
    pozostaje jeszcze jedno wyjscie, nie jechac nigdzie, tyle czasu juz tam nie
    byles ze moga sie odczepic, przynajmniej tak bylo w 2 przypadkach moich
    znajomych, nie jestem pewny tylko jednego, do ktorego roku zycia moga Cie
    scigac, wydawalo mi sie zawsze ze do 27 a nawet do 26, wiec chyba jak juz
    wyzej pisalem chca Cie przeniesc do rezerwy ;-)

    ps. godzina piata minut 30.... %-)

    Adamos
    gg 990369

  • 3. Data: 2002-08-19 12:37:45
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Mon, 19 Aug 2002 14:06:39 +0200, Adamos napisał/napisała:
    > scigac, wydawalo mi sie zawsze ze do 27 a nawet do 26, wiec chyba jak juz
    > wyzej pisalem chca Cie przeniesc do rezerwy ;-)

    Ja mam informacje,ze do 28 roku spokojnie moga powolywac :/
    Ehh jeszcze 2 lata :(

    Ps. Co Sadzicie o sluzbie zastepczej ? Warto sie w to "pchac" ?

    --
    Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2002-08-19 18:07:21
    Od: j...@p...onet.pl

> [...]
    > odroczenie? Czy przysluguja mojej zonie jakies pieniadze gdybym poszedl na

    Nie musisz się niczego bać. Jesteś absolwentem szkoły wyższej, którą ukończyłeś
    przed dniem 6 listopada 2001 roku, dlatego też podlegasz przeniesieniu do
    rezerwy na podstawie zarządzenia nr 65/MON.
    Zasuwaj do WKU. Będziesz miał problem z głowy.
    ______
    Jupraw

  • 5. Data: 2002-08-20 10:14:58
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > Ps. Co Sadzicie o sluzbie zastepczej ? Warto sie w to "pchac" ?

    Nie warto, prościej zdobyć zaświadczenie że np. moczysz się w łóżku, targasz
    na własne życie (skacząc z okna budynku - parterowego :), można też uwolnić
    się od wojska będąc niemową, Gandhi'm itp.

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 6. Data: 2002-08-20 14:59:40
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Tue, 20 Aug 2002 12:14:58 +0200, artpen napisał/napisała:
    > Nie warto, prościej zdobyć zaświadczenie że np. moczysz się w łóżku, targasz
    > na własne życie (skacząc z okna budynku - parterowego :), można też uwolnić
    > się od wojska będąc niemową, Gandhi'm itp.

    aby zdobyc takie zaswiadczenie nalezy niekiedy mocno dac w lape.
    Mi chodzilo o darmowe unikniecie wojska, droga legalna i nie po trupach ;)

  • 7. Data: 2002-08-20 19:24:02
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > odroczenie? Czy przysluguja mojej zonie jakies pieniadze gdybym poszedl na

    Mowa o Zarzadzeniu Ministra Obrony Narodowej nr 65 z dnia 15
    października 2001 r. Zgodnie z nim do rezerwy z dniem 9 listopada 2001
    zostali
    przeniesieni:

    "1. Poborowi urodzeni w latach 1977 - 1979 oraz starsi, pozostający w
    ewidencji wojskowych komendantów uzupełnień i przeznaczeni do odbycia
    zasadniczej służby wojskowej lub zasadniczej służby w obronie cywilnej,
    którzy:
    - posiadają na wyłącznym utrzymaniu członków rodziny,
    - nie ukończyli szkoły podstawowej, lub ukończyli ją z co najmniej dwuletnim
    opóźnieniem, albo w szkole specjalnej,
    - zostali prawomocnie skazani za przestępstwo i wymierzono wobec nich karę
    pozbawienia wolności na czas dłuższy niż 3 lata i karę tą odbyli.
    2. POBOROWI, KTORZY DO DNIA WEJSCIA W ZYCIA ZARZADZENIA(czyli do 6 listopada
    2001 r.) STALI SIE ABSOLWENTAMI SZKOL WYZSZYCH i nie zostali powołani do
    odbycia przeszkolenia wojskowego"

    To oznacza, ze nie dotyczy Cie odroczenie, tylko przeniesienie do rezerwy.
    Swoja droga perfidnie Ci wtedy przyslali list we wrzesniu.
    Pozdrawiam,
    MArta Wieszczycka

    Pozdrawiam,
    MArta Wieszczycka

  • 8. Data: 2002-08-20 20:23:40
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > 2. POBOROWI, KTORZY DO DNIA WEJSCIA W ZYCIA ZARZADZENIA(czyli do 6
    listopada
    > 2001 r.) STALI SIE ABSOLWENTAMI SZKOL WYZSZYCH i nie zostali powołani do
    > odbycia przeszkolenia wojskowego"
    Mam tylko watpliwosc, czy studia doktoranckie, jako kontynuacja nauki, nie
    odbieraja Ci statusu absolwenta.
    Do tego jeszcze dochodzi problem, co bylo w liscie i w jaki sposob go nie
    odebrales. Nie bylo Cie, nie zdolali Ci go doreczyc,
    czy odmowiles przyjecia. Najprawdopodobniej jednak w liscie bylo tylko
    wezwanie na komisje.
    Mysle, ze najlepiej zrobisz, jak zadzwonisz do dzialu prawnego MON-u i tam
    zasiegniesz rady.
    Pracuja tam inteligentni, mili ludzie, a do tego nie musisz sie przeciez
    przedstawiac.
    Pozdrawiam,
    MArta Wieszczycka

  • 9. Data: 2002-08-21 05:17:30
    Od: "artpen" <g...@a...prv.pl>

    > aby zdobyc takie zaswiadczenie nalezy niekiedy mocno dac w lape.
    > Mi chodzilo o darmowe unikniecie wojska, droga legalna i nie po trupach ;)

    Nic podobnego, wystarczą wizyty u psychologa, lekarza rodzinnego a później
    zaświadczenie na komisji że się leczyłeś. Jak nie chcesz sobie zawracać tym
    głowy możesz wszystko olać. Po jakimś czasie przyjedzie po Ciebie policja i
    odstawi do jednostki wojskowej (o ile jesteś po komisji) a tam możesz trochę
    zaświrować np. nic nie jeść przez dwa tygodnie lub dłużej (tak, tak -
    wytrzymasz?) lub do nikogo się nieodzywać itp.
    O ile dobrze pamiętam to do wojska musisz stawić się nie później niż tydzień
    po wyznaczonym terminie :)

    --
    pozdrawiam
    Artur

  • 10. Data: 2002-08-22 08:29:49
    Od: "LK" <e...@p...com>

    artpen <g...@a...prv.pl>
> [...]
    > zaświrować np. nic nie jeść przez dwa tygodnie lub dłużej (tak, tak -
    > wytrzymasz?) lub do nikogo się nieodzywać itp

    Przyklad mojego kolegi ze szkoly sredniej.
    Przez caly okres podstawowki i szkoly sredniej przerazlwiie sie jakal. To
    znaczy - niemozliwe bylo nawiazanie z nim jakiegokolwiek normalnego kontaktu
    slownego.
    Gdy przeniesiono go do rezerwy, stal sie w pelni komunikatywnym
    czlowiekiem...
    Po jakaniu nie zostalo ani sladu.