  • 31. Data: 2023-03-08 12:01:11
    Temat: Re: Postępowanie w sprawie śmierci
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    021971661/U/D20021661Lj.pdf

    -----

  • 32. Data: 2023-03-08 13:17:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 7 Mar 2023 18:03:51 +0100, Shrek wrote:

    > Pomijając już że to zwykłe kurewstwo, to i tak nie ma żadnej wartości

    Tzn, jesli sytuacja sugeruje, ze matce bedzie należało zarzuty
    postawic, no to trzeba postawic przed przesłuchaniem - tu sie w miare
    zgadzamy.

    Mnie tylko ciekawi jak to ustalają, skoro sam sugeruje niepewnosc w
    tym zakresie, a niemożność porozmawiania nie ułatwia ..

    > procesowej, bo przecież każdy pełnomocnik odwali to że nie była w stanie
    > psychicznym składać jakichkolwiek oświadczeń.

    > Robert tłumaczył jak kończą "prawnicy i filozofowie".

    Domorosli.
    A ja sugeruje, ze jak trafią na profesjonalistę, to sami skonczą jak
    domorośli prawnicy i filozofowie :-)

    J.

  • 33. Data: 2023-03-08 17:10:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 12:01, ąćęłńóśźż pisze:
    > https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20
    021971661/U/D20021661Lj.pdf

    Ale tam jest napisane, że osoba prawna odpowiada że czyny poprłnione
    przez jej "przedstawiciela", ale nigdzie nie jest że karnie. No bo jak -
    chcesz zamknać "radio szczecin" do więzienia naprzykład?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 34. Data: 2023-03-08 17:25:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 13:17, J.F pisze:

    > Tzn, jesli sytuacja sugeruje, ze matce bedzie należało zarzuty
    > postawic, no to trzeba postawic przed przesłuchaniem - tu sie w miare
    > zgadzamy.

    Jeżeli są uzasadnione przesłanki to tak. "nie da się wykluczyć, że - tu
    wstawić cokolwiek" nie jest uzasadnioną przesłanką. A nawet jeśliby była
    to takie przesłuchanie w dowolnym charakterze od razu uwali w sądzie
    pierwsza lepsza papuga, gdyż matka raczej bezpośrednio po takim
    zdarzeniu nie nadaje się do składania jakichkolwiek oświadczeń.

    > Mnie tylko ciekawi jak to ustalają, skoro sam sugeruje niepewnosc w
    > tym zakresie, a niemożność porozmawiania nie ułatwia ..

    Normalnie - wszczyna się postępowanie w sprawie i nrospytuje tudzież
    wzywa na świadków osoby które mogą coś wiedzieć - dodatkowo sekcja
    zwłok, zabezpieczenie monitoringu, być może zabezpieczenie podstawowych
    śladów.

    > A ja sugeruje, ze jak trafią na profesjonalistę, to sami skonczą jak
    > domorośli prawnicy i filozofowie :-)

    To musieliby trafić na takiego co mu się chce i dla draki nie powie im
    od razu kim jest, bo pewnie jak tylko się zorientują to ruki pa szwam.

    Zresztą na większość to wcale wielkich prawników nie trzeba - choćby
    audytor na nich kase cały czas na jutubie trzepie. A nie dalej jak
    wczoraj wyjmowałem przed parkowaniem telefon z uchwytu i jakieś
    krawężniki w zardzewiałym (poważnie - takim z 2010 roku - nie wiedziłem
    że mają jeszcze takie złom)transporterze to zobaczyły i potem mniejszy
    gniom mnie straszył sądem, bilingami i zgrywaniem monitoringu.
    Powiedziałem że ok, ale włączam nagrywanie i pokazuję mu zestaw
    głośnomówiący i uchwyt na telefon w aucie, to od razu poszedł do tego
    swojego złoma a młodszy zrobił minę "z kim ja muszę pracować" przeprosił
    za kłopot, pożegnał się i odjechali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 35. Data: 2023-03-08 21:07:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Mar 2023 17:25:55 +0100, Shrek wrote:

    > Jeżeli są uzasadnione przesłanki to tak. "nie da się wykluczyć, że - tu
    > wstawić cokolwiek" nie jest uzasadnioną przesłanką. A nawet jeśliby była

    No ale "zostawienie dziecka bez opieki" może juz jest.

    > to takie przesłuchanie w dowolnym charakterze od razu uwali w sądzie
    > pierwsza lepsza papuga, gdyż matka raczej bezpośrednio po takim
    > zdarzeniu nie nadaje się do składania jakichkolwiek oświadczeń.

    To tak zaraz bezposrednio nie bedzie, jak zarzuty postawią.

    > Normalnie - wszczyna się postępowanie w sprawie i nrospytuje tudzież

    Ale wolno tak rozpytawac?

    > wzywa na świadków osoby które mogą coś wiedzieć - dodatkowo sekcja

    Ale swiadkowie byli w poblizu miejsca zgonu .. to moze tez powinni byc
    przesluchani jako podejrzani :-)

> [...]
    >
    > To musieliby trafić na takiego co mu się chce i dla draki nie powie im
    > od razu kim jest, bo pewnie jak tylko się zorientują to ruki pa szwam.

    Zobaczy szanse na duze odszkodowanie, to mu sie bedzie chcialo.
    I to nie musi byc matka - moze byc ojciec, wujek, znajomy ...

> [...]
    > głośnomówiący i uchwyt na telefon w aucie, to od razu poszedł do tego
    > swojego złoma a młodszy zrobił minę "z kim ja muszę pracować" przeprosił

    A teraz wyobraz sobie ze jestes prawnikiem i masz dowod przeciw
    glinie.
    To, ze mlodszy przeprosił, sprawy nie rozwiązuje :-)

    J.

  • 36. Data: 2023-03-08 22:10:32
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.03.2023 o 21:07, J.F pisze:

    > No ale "zostawienie dziecka bez opieki" może juz jest.

    To w takim razie przekroczenie uprawnień bo ewidentnie zły numerek
    wpisali. Mniej więcej tak jakby się pomylili i zamiast za parkowanie
    wpisali ci numerek za gwałt:P

    > To tak zaraz bezposrednio nie bedzie, jak zarzuty postawią.

    Tramwajarza co dziecko zginęło to miesiąc nie przesluchali. A potem to
    nie wiem.

    > Ale wolno tak rozpytawac?

    Albo wolno albo notorycznie łamią prawo:P

    > Ale swiadkowie byli w poblizu miejsca zgonu .. to moze tez powinni byc
    > przesluchani jako podejrzani :-)

    Nie kulsonuj:P

    > Zobaczy szanse na duze odszkodowanie, to mu sie bedzie chcialo.

    Prędzej po prostu go wkurwią:P

    > A teraz wyobraz sobie ze jestes prawnikiem i masz dowod przeciw
    > glinie.
    > To, ze mlodszy przeprosił, sprawy nie rozwiązuje :-)

    W sumie to nawet prawnik wiele by nie ugrał. Wydawało mu się, że widział
    jak trzymam telefon i go używam - no ale mogło mu się wydawać -
    wyjaśniliśmy i polożyli uszy po sobie. W sumie słowo przeciw słowu - tak
    jak pisałem - jak nie ma nagrania z bodykam, to należy domyślnie
    założyć, że kulson kłamie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 37. Data: 2023-03-09 10:33:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 8 Mar 2023 22:10:32 +0100, Shrek wrote:

    > To w takim razie przekroczenie uprawnień bo ewidentnie zły numerek
    > wpisali. Mniej więcej tak jakby się pomylili i zamiast za parkowanie
    > wpisali ci numerek za gwałt:P

    Albo i nie, jesli na brak opieki numerka nie ma, ale "z powodu braku
    opieki dziecko zmarlo".

    > Tramwajarza co dziecko zginęło to miesiąc nie przesluchali. A potem to
    > nie wiem.

    No wlasnie.

    > Albo wolno albo notorycznie łamią prawo:P

    Robert w koncu napisal, ze pytanie to tez przesłuchanie.
    Czy mial racje to nie wiem, ale jesli mial ... to problem :-)

    > Nie kulsonuj:P

    Kulsony niech sie zastanowią, bo wydaje mi sie, ze interpretują bardzo
    wybiorczo.
    Dyskryminacja matek ... karalna :-)

    > Prędzej po prostu go wkurwią:P

    jak bedzie odpowiednio wk*, to podejmie działania.

    Tramwajarz miesiac bez pracy .... toz to z 10 tys zl :-)

> [...]
    > wyjaśniliśmy i polożyli uszy po sobie. W sumie słowo przeciw słowu - tak
    > jak pisałem - jak nie ma nagrania z bodykam, to należy domyślnie

    Tym masz nagranie, jak ci kulson cos mowi.
    Wciska nieizaistniale przestepstwa, a wiec nieuzasadnione zarzuty
    stawia ... a to wszystko karalne :-)

    J.

  • 38. Data: 2023-03-09 16:51:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 10:33, J.F pisze:

    > Albo i nie, jesli na brak opieki numerka nie ma,

    Jest.

    > ale "z powodu braku
    > opieki dziecko zmarlo".

    Dość karkołomna teza że zostawienie dziecka na chwilę samego powoduje
    jego śmierć.

    Przypomnę że teraz że udszenie i wielokrotne rażenie taserm powoduje
    śmierć nie została uznana za wystarczającą do postawienia analogicznych
    zarzutów:P

    > Robert w koncu napisal, ze pytanie to tez przesłuchanie.

    Robert wiele rzeczy mówi, zwykle oznacza to że jest zupełnie na odwrót:P

    > Tym masz nagranie, jak ci kulson cos mowi.

    Nawet nie mam bo jak tylko powiedziałem, że mam zestaw głośnomówiący i
    chcę mu to pokazać za nagraniem to się zmył i zostawił młodego na
    pożarcie;) W sumie w kamerce słychać że rozmawiałem przez głośnomówiący.

    > Wciska nieizaistniale przestepstwa, a wiec nieuzasadnione zarzuty
    > stawia ... a to wszystko karalne :-)

    Nie postawił. Jak się zorientował, że łatwo nie pójdzie to się zmył i
    zostawił młodego;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 39. Data: 2023-03-09 23:05:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.03.2023 o 16:51, Shrek pisze:

    > Dość karkołomna teza że zostawienie dziecka na chwilę samego powoduje
    > jego śmierć.

    Zwracam uwagę na to, że tu była mowa o NIEUMYŚLNYM spowodowaniu śmierci.

    > Przypomnę że teraz że udszenie i wielokrotne rażenie taserm powoduje
    > śmierć nie została uznana za wystarczającą do postawienia analogicznych
    > zarzutów:P

    Bo nie wiadomo, czy nie zmarł z innego powodu.

    --
    Robert Tomasik

  • 40. Data: 2023-03-09 23:26:56
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2023-03-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Jest.

    > Dość karkołomna teza że zostawienie dziecka na chwilę samego powoduje
    > jego śmierć.

    Obiektywnie nie ma MZ za specjalnej różnicy pomiędzy zostawieniem
    dziecka w samochodzie (w foteliku) a samego w łóżeczku w domu.
    Przyjmując rzecz jasna, że nie jest np. totalna bangla, a samochód
    wrakiem. Potencjalna różnica w dostępie osób trzecich, no ale zarzuty
    dostaje matka. Jeśli coś się stanie to pole do błędów i nadużyć jest i
    przy samochodzie i przy łóżeczku całkiem szerokie.

    > Przypomnę że teraz że udszenie i wielokrotne rażenie taserm powoduje
    > śmierć nie została uznana za wystarczającą do postawienia analogicznych
    > zarzutów:P

    Klarownie nie pozostawiono go bez opieki.

    --
    Marcin