  • 1. Data: 2008-07-04 10:28:51
    Temat: PoRD, fotoradar, nowelizacja?
    Od: "kuba " <j...@N...gazeta.pl>

    Słyszałem, że pracuje się nad nowelizacją PoRD (a może jakiejś innej ustawy -
    nie wiem), która pozwalała by przypisać odpowiedzialność właścicielowi pojazdu
    za wykroczenie, w przypadku gdy nie widać kto kieruje? Wiecie coś o tym?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-04 18:46:44
    Temat: Re: PoRD, fotoradar, nowelizacja?
    Od: piotrliwszic <p...@g...com>

    On 4 Lip, 12:28, "kuba " <j...@N...gazeta.pl> wrote:
> [...]
    > za wykroczenie, w przypadku gdy nie widać kto kieruje? Wiecie coś o tym?

    ale tak jest dziś, że gdy właściciel samochodu nie może wskazać osoby
    która prowadziła tego dnia samochód
    to on dostaje mandat

    zawsze widać kto kieruje, widać że nie widziałeś zdjęcia z fotoradaru
    na oczy,

  • 3. Data: 2008-07-04 20:15:10
    Od: ToMasz <twitek4@no_spam.gazeta.pl>

    piotrliwszic pisze:

> [...]
    > która prowadziła tego dnia samochód
    > to on dostaje mandat
    >
    > zawsze widać kto kieruje, widać że nie widziałeś zdjęcia z fotoradaru
    tak, tylkko ze nie zawsze włąsciciel wie kto jest kierowcą, dwa mozesz
    skorzystac z prawa nie podania sprawcy, i nic Ci nie zrobią jesli
    powiesz ze sprawca jest ktos z rodziny....

    ToMasz

  • 4. Data: 2008-07-05 08:28:24
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 04 Jul 2008 22:15:10 +0200, ToMasz napisał(a):

    > tak, tylkko ze nie zawsze włąsciciel wie kto jest kierowcą,

    A powinien...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 5. Data: 2008-07-05 09:07:14
    Od: Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl>

    kuba pisze:
> [...]
    > za wykroczenie, w przypadku gdy nie widać kto kieruje? Wiecie coś o tym?

    A czy to aby nie wymaga zmiany konstytucji?
    AFAIR karany może być tylko ten kto dopuścił się czynu zabronionego. Na dzień
    dzisiejszy
    pożyczanie samochodu nie należy chyba do powyższych.

    --
    pgp: 0x5E1F9631
    jid: f...@j...pl

    Facsimile Optimized for Rational Mathematics and Accurate Troubleshooting

  • 6. Data: 2008-07-05 12:04:57
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "ToMasz" <twitek4@no_spam.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > tak, tylkko ze nie zawsze włąsciciel wie kto jest kierowcą, dwa mozesz
    > skorzystac z prawa nie podania sprawcy, i nic Ci nie zrobią jesli
    > powiesz ze sprawca jest ktos z rodziny....

    Wydaje ci się.
    Nie w sprawach o wykroczenie.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 7. Data: 2008-07-05 13:07:27
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    piotrliwszic <p...@g...com> napisał(a):

    > ale tak jest dziś, =BFe gdy w=B3a=B6ciciel samochodu nie mo=BFe wskaza=E6=
    > osoby
    > kt=F3ra prowadzi=B3a tego dnia samoch=F3d
    > to on dostaje mandat
    >
    > zawsze wida=E6 kto kieruje, wida=E6 =BFe nie widzia=B3e=B6 zdj=EAcia z foto=
    > radaru
    > na oczy,

    1 - I widać też, że ty nie masz pojęcia o zasadach odpowiedzialności karnej/za
    wykroczenia.

    2 - widziałem takie zdjęcie z fotoradaru, gdzie było widać tylko przodu z
    tablicą rejestracyjną.

    pozdrawiam
    kuba

  • 8. Data: 2008-07-05 13:09:38
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Piotr Suchowski <p...@t...wklej.moje.nazwisko.pl> napisał(a):

    > A czy to aby nie wymaga zmiany konstytucji?
    > AFAIR karany może być tylko ten kto dopuścił się czynu zabronionego.

    Pytanie czy konstytucyjna zasada nullum crimen rozciąga się z
    odpowiedzialności karnej na odpowiedzialność za wykroczenia. Ja tego nie wiem
    i w tym momencie nie jestem w stanie przeprowadzić badania na ten temat:)

    pozdrawiam
    kuba

  • 9. Data: 2008-07-05 14:15:30
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sat, 05 Jul 2008 13:09:38 +0000, kuba napisał(a):

    > Pytanie czy konstytucyjna zasada nullum crimen rozciąga się z
    > odpowiedzialności karnej na odpowiedzialność za wykroczenia.

    Oczywiście, że tak. Aczkolwiek w przypadku wykroczeń rozumiana jest w
    dość szczególny sposób.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    czytej Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==

  • 10. Data: 2008-07-05 14:34:26
    Od: "kuba " <j...@g...pl>

    Olgierd <n...@r...org> napisał(a):

    > Oczywiście, że tak. Aczkolwiek w przypadku wykroczeń rozumiana jest w
    > dość szczególny sposób.

    Czyli, gdyby ustawodawca zwykły wprowadził przepis, mówiący, że w przypadku
    gdy kierowca nie wskaże, kto prowadził samochód, którym popełniono
    wykroczenie, podlega odpowiedzialności za to wykroczenie - naruszyły konstytucję?
    Z tego co wiem, taki przepis jest we Francji i czytałem gdzieś w gazecie, że i
    u nas się nad takim rozwiązaniem pracuje; a że gazetom raczej nie ufam, pytam
    tutaj, czy komuś coś wiadomo.

    pozdrawiam serdecznie
    kuba