  • 1. Data: 2008-07-03 22:14:29
    Temat: Przekazanie praw autorskich do programu a baza danych
    Od: bob <e...@g...com>

    Witam serdecznie.
    Chciałbym się zapytać jak wygląda kwestia odpowiedzialności za treść
    bazy danych służących do działania oprogramowania.
    Przygotowałem aplikację do wyceny produktów klienta. Umowa przewiduje
    przekazanie niewyłącznych praw autorskich klientowi do korzystania z
    aplikacji. Moje pytanie brzmi kto jest właścicielem bazy danych do
    programu (przygotowywał ją klient) i kto ponosi odpowiedzialność za
    ewentualne błędy w niej na stań oddania programu, w wypadku gdy w
    umowie nie wspomina się o kwestii bazy danych(w umowie rzekomo oddaję
    gotowy produkt); ja czy klient?
    Pozdrawiam.
    Piotr P.

  • 2. Data: 2008-07-04 07:52:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 3 Jul 2008, bob wrote:

> [...]
    > Przygotowałem aplikację do wyceny produktów klienta. Umowa przewiduje
    > przekazanie niewyłącznych praw autorskich klientowi do korzystania z

    ...i nic więcej, tak?

    > Moje pytanie brzmi kto jest właścicielem bazy danych do
    > programu (przygotowywał ją klient) i kto ponosi odpowiedzialność za
    > ewentualne błędy w niej

    Moment, jak na mój gust taka baza jest własnością twórcy (KLIENTA,
    który są STWORZYŁ) w sposób oczywisty.
    Za błędy odpowiada przecież on, o ile można mówić o odpowiedzialności
    w ogóle (samo istnienie bazy raczej nie rodzi okazji do powstania
    roszczeń, to nie budynek który może "sam z siebie" zacząć się rozpadać
    i jakać cegła spaść komuś na głowę, szkody może spowodować korzystanie
    z danych w tej bazie zawartych!) ewentualnie może mieć roszczenia
    do kogoś komu zapłacił za *sprawdzenie bazy*...

    > na stań oddania programu, w wypadku gdy w
    > umowie nie wspomina się o kwestii bazy danych(w umowie rzekomo oddaję
    > gotowy produkt

    "rzekomo"?
    No to chwila, piszę przy założeniu tego co podałeś.
    Z braku treści umowy pewnie nikt nie wygdyba co tam NAPRAWDĘ napisałeś...

    pzdr, Gotfryd