  • 1. Data: 2003-01-14 19:29:20
    Temat: [] Pełnomocnik []
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Chcę zostać pełnomocnikiem osoby fizycznej prowadzącej działalność
    gospodarczą (jednoosobowa).
    Nie wiem tylko czy mogę być pełnomocnikiem tej osoby w zakresie prowadzonej
    przez niego firmy w momencie kiedy nie jestem jego pracownikiem (ani na
    umowę zlecenie, ani dzieło, ani umowa o pracę).

    Przeglądnołem K.C. art. 96-108 i nic

    Podpowiedźcie mi gdzie mam szukać regulacji prawnych dot. pełnomocnictwa lub
    wortal na ten temat?
    Co muszę zrobić by być tym pełnomocnikiem?

    Pozdrawiam
    Lansjer

  • 2. Data: 2003-01-14 19:59:25
    Temat: Re: [] Pełnomocnik []
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > Chcę zostać pełnomocnikiem osoby fizycznej prowadzącej działalność
    > gospodarczą (jednoosobowa).

    Nie widze problemu. Pytanie w jakim zakresie - zwykle, rodzajowe czy do
    czynnosci szczegolnej.

> [...]
    > przez niego firmy w momencie kiedy nie jestem jego pracownikiem (ani na
    > umowę zlecenie, ani dzieło, ani umowa o pracę).

    Tak.. Stosunek podstawowy (umowa) nie jest wymogiem pelnomocnictwa.

    > Przeglądnołem K.C. art. 96-108 i nic

    A to o to wlasnie chodzi.

    > Podpowiedźcie mi gdzie mam szukać regulacji prawnych dot. pełnomocnictwa
    lub
    > wortal na ten temat?

    Szukaj pod haslem "przedstawicielstwo".

    > Co muszę zrobić by być tym pełnomocnikiem?

    Ty w sumie nic.Znajomy (mocodawca) musi zlozyc oswiadczenie w tej sprawie.
    Najlepiej chyba notarialnie.

    > Pozdrawiam
    > Lansjer

    pozdr
    eMeM

  • 3. Data: 2003-01-14 20:05:40
    Od: mSet <m...@i...pl>

    Lansjer napisał:

> [...]
    > wortal na ten temat?
    > Co muszę zrobić by być tym pełnomocnikiem?

    Zobacz w KPC art. 86 do 97

  • 4. Data: 2003-01-14 20:11:21
    Od: mSet <m...@i...pl>

    Maciej Makula napisał wyżej, że pełnomocnikiem możesz być. Oczywiście
    jest to nieprawda. Nie możesz być pełnomocnikiem. Dokładnie jest to
    opisane w art 87 par. 1 i 2 KPC

  • 5. Data: 2003-01-14 20:16:05
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > Maciej Makula napisał wyżej, że pełnomocnikiem możesz być. Oczywiście
    > jest to nieprawda. Nie możesz być pełnomocnikiem. Dokładnie jest to
    > opisane w art 87 par. 1 i 2 KPC

    KPC odnosi sie do pelnomocnictwa _procesowego_.
    Ja mowie o pelnomocnictwie jako rodzaju przedstawicielstwa. Moge sie myslic,
    ale moim zdaniem mowimy o 2 roznych sprawach.

    pozdr
    eMeM

  • 6. Data: 2003-01-14 20:16:36
    Od: "Paweł Kuczawski" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Lansjer" <l...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    lub
    > wortal na ten temat?
    > Co muszę zrobić by być tym pełnomocnikiem?

    Nie jestem pewien na 100% jak jest obecnie, ale jakieś trzy latka temu
    ustanawiałem dla siebie pełnomocnika i wystarczyło, że w Urzędzie Miejskim
    (tam gdzie załatwiałem zaświadczenie o wpisie do ewidencji) zgłosiłem
    pełnowmocnika, co zostało odnotowene w rzeczonym wpisie.
    Tak więc proponuję zasięgnąć języka w wydziale działalności gospodarczej.
    Pzdr
    Paweł

  • 7. Data: 2003-01-14 20:22:59
    Od: mSet <m...@i...pl>

    Maciej Makula napisał:

> [...]
    > Ja mowie o pelnomocnictwie jako rodzaju przedstawicielstwa. Moge sie myslic,
    > ale moim zdaniem mowimy o 2 roznych sprawach.

    A no chyba, że tak. Mi chodziło jaknajbardziej o pełnomocnictwo
    procesowe. Trochę się "rozjechaliśmy" w wątku :-)
    Kondludując. Pełnomocnikiem w opisanym przykładzie można być ale nie
    można reprezentować strony w ewentualnym procesie.

  • 8. Data: 2003-01-14 20:23:19
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

    Witaj,
    Zacznę od tego, że tym mocodawcą byłby mój Rodzic z którym zameldowany
    jestem pod tym samym adresem - i to chyba komplikuje sprawę :(
    Dla informacji dodam, że z uwagi na powyższe nie mogę być np pracownikiem
    własnego rodzica, bo prowadze wspólne gosp. domowe! Jedynie co mogę to
    płacić prawie 600 zł na składki ZUS -bo pozostaje mi być tylko
    współwłaścicielem.

    Co do czynności to zależy mi bym mógł robić generalnie wszystko (prócz
    zbycia firmy :)) począwszy od wystawiania faktur jak i występowania
    (reprezentowania tej osoby) przed urzędami (t.j. ZUS, Urząd Skarbowy).
    Dlatego myślę, że dla świętego spokoju bedzie dobrze jeśli to pełnomocnictwo
    będzie potwierdzone notarialnie (choć pewnie wystarczyła by opłata skarbowa
    na piśmie "Pełnomocnictwo" zredagowanym przez mocodawcę.

    LANSJER

  • 9. Data: 2003-01-14 20:27:25
    Od: "Lansjer" <l...@g...pl>

> [...]
    > pełnowmocnika, co zostało odnotowene w rzeczonym wpisie.
    > Tak więc proponuję zasięgnąć języka w wydziale działalności gospodarczej.

    TAK, masz rację!!! Zapomniałem o tym ;)

  • 10. Data: 2003-01-14 20:31:19
    Od: "Maciej Makula" <e...@p...com.pl>

    > Witaj,
    > Zacznę od tego, że tym mocodawcą byłby mój Rodzic z którym zameldowany
    > jestem pod tym samym adresem - i to chyba komplikuje sprawę :(

    To nie robi zadnej roznicy.
    Ja dzialam w domu na podobnej zasadzie (dzialalnosc na rodzicow) i nie ma z
    tym problemu.

> [...]
    > własnego rodzica, bo prowadze wspólne gosp. domowe! Jedynie co mogę to
    > płacić prawie 600 zł na składki ZUS -bo pozostaje mi być tylko

    Placic moze kazdy ;)
    Poza tym czemu nie mozesz sie zatrudnic w firmie rodzica? Ja "przerabialem"
    w ten sposob wszelakie umowy o dzielo i u-zlecenia i nikt nie mial
    pretensji.

    > Co do czynności to zależy mi bym mógł robić generalnie wszystko (prócz
    > zbycia firmy :)) począwszy od wystawiania faktur jak i występowania
    > (reprezentowania tej osoby) przed urzędami (t.j. ZUS, Urząd Skarbowy).

    To jest zwykly zarzad moim zdaniem.

> [...]
    skarbowa
    > na piśmie "Pełnomocnictwo" zredagowanym przez mocodawcę.

    Chyba jednak jest wymog notariusza.
    Koszt to 50zl+22%VAT + wypisy + oplata skarbowa (15 zlotych od 1 osoby
    udzielajacej)

    > LANSJER

    pozdr
    eMeM