  • 1. Data: 2003-01-14 19:19:49
    Temat: podpis - czytelny ?
    Od: c...@p...onet.pl

    Witam
    Podpowiedzcie prosze na jakiej podstwie prawnej pan (i) w banku (i nie
    tylko) zadaja ode mnie napisania na dokumencie bankowym czytelnie mojego
    imienia i nazwiska w miejscu przeznaczonym na moj podpis. Innymi slowy
    mowia
    mi jak ma wygladac moj podpis. Na nic zdaja sie tlumaczena ze moj podpis
    wyglada zupenie inaczej a moje pelne imie i nazwisko jest juz przeciez
    napisane (wlasnorecznie) na gorze dokumentu.
    Czy moze mi ktos podac definicje prawna czytelnego podpisu, jezeli taki
    kwiatek istnieje.

    pozdrawiam
    i bede wdzieczny za pomoc w tej frapujacej mnie kwestii
    Edmund
    c...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2003-01-14 19:58:05
    Temat: Re: podpis - czytelny ?
    Od: mSet <m...@i...pl>

    c...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > kwiatek istnieje.
    >
    > pozdrawiam
    > i bede wdzieczny za pomoc w tej frapujacej mnie kwestii

    O ile mi wiadomo nie ma czegoś takiego jak definicja podpisu czytelnego.
    Podpis ma pełnić rolę identyfikatora osoby która się nim posługuje i
    nieważne jest czy on jest czytelny czy też nie. Tak samo będzie ważny
    podpisy na umowie czytelny jak i nieczytelny. Te pierdoły o podpisywaniu
    się czytelnie które forsują banki i inne instytucje w zasadzie nie mają
    żadnych podstaw prawnych.

  • 3. Data: 2003-01-14 20:07:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik mSet napisał:

> [...]
    > podpisy na umowie czytelny jak i nieczytelny. Te pierdoły o podpisywaniu
    > się czytelnie które forsują banki i inne instytucje w zasadzie nie mają

    Ale za to jak fajnie sie panienki* w banku peszą jak na wyraźne żądanie
    podpisuje sie pismem technicznym (czytelnie, a jakże) i mówię
    "Tak dobrze?"
    "Dobrze"
    "Ale Pani wie że to nie jest mój podpis i ja sie do niego nie przyznam?"

    Oj, konsternacja znaczna. Aż jedna bystra dziwczyna poprosiła "to niech
    pani obok podpisze sie normalnie".

    *panienki to nie obelga... po prostu do wszystkich bez wyjątku znanych
    mi osób zatrudninych do bezpośredniej obsugi klientów w bankach
    okreslenie "panienka" pasuje jak ulał ;-)) oczywiście są to kobiety
    (gdzie diabeł nie może...?)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 4. Data: 2003-01-14 20:17:50
    Temat: Odp: podpis - czytelny ?
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik mSet <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b01q4c$bft$...@k...task.gda.pl...
> [...]
    > podpisy na umowie czytelny jak i nieczytelny. Te pierdoły o podpisywaniu
    > się czytelnie które forsują banki i inne instytucje w zasadzie nie mają

    :-) a ja się spotkałam w obrocie zagranicznym i to do tego stopnia,że są
    zachowane wzory podpisu ,które będą akceptowane przez inne państwa ...
    /fakt ,ze nie mówie tu o bankach na terenie polski /.
    Sandra

  • 5. Data: 2003-01-14 20:23:37
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Sandra <d...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b01rbi$6ge$...@a...dialog.net.pl...
    > :-) a ja się spotkałam w obrocie zagranicznym i to do tego stopnia,że są
    > zachowane wzory podpisu ,które będą akceptowane przez inne państwa ...
    > /fakt ,ze nie mówie tu o bankach na terenie polski /.

    prostują nie ,które " będą " ale akceptuje się tylko ten podpis ,który
    jest wykazany na liscie ...i oczywiście jest czytelny

    Sandra

  • 6. Data: 2003-01-14 21:36:33
    Od: Jan Galazka <J...@w...pl>

> [...]
    > napisane (wlasnorecznie) na gorze dokumentu.
    > Czy moze mi ktos podac definicje prawna czytelnego podpisu, jezeli taki

    Hm, pelen podpis powinien obejmowac imie i nazwisko osoby, ale dotyczy to
    wylacznie aktow notarialnych, o ile pamietam (nie chce mi sie siegac do
    Prawa o notariacie). Wymaganie pelnego podpisu to pewne zabezpieczenie tych
    instytucji. Zawsze mozna powiedziec, ze podpis nieczytelny to parafa, ktora
    tak naprawdwe potwierdza tylko uzgodnienie tekstu umowy, ale wcale nie
    oznacza jej podpisania.
    JG

  • 7. Data: 2003-01-14 21:52:58
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Jan Galazka" <J...@w...pl> wrote in message
    >Zawsze mozna powiedziec, ze podpis nieczytelny to parafa, ktora
    > tak naprawdwe potwierdza tylko uzgodnienie tekstu umowy, ale wcale nie
    > oznacza jej podpisania.

    BTW. czy podpis elektroniczny równiez powinien byc czytelny ?:))))

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 8. Data: 2003-01-15 09:39:47
    Od: "Krzysztof" <k...@p...gazeta.pl>

    Hej,

> [...]
    > tylko) zadaja ode mnie napisania na dokumencie bankowym czytelnie mojego
    > imienia i nazwiska w miejscu przeznaczonym na moj podpis. Innymi slowy

    Teraz juz za pozno, ale nalezalo sie spytac pana/i w banku jaka jest
    podstawa prawna takiego zadania z jej strony. I byc upartym i nie dac sie
    zbyc jakimis ogolnikami typu "prawo bankowe". Jesli pan/pani przy okienku
    nie jest kompetentny/a, prosisz o rozmowe z przelozona/przelozonym. Zajmuje
    to czas, trzeba trzymac nerwy na wodzy, ale zazwyczaj przynosi skutek. Albo
    pokaza jakis przepis, albo (co jest bardzo prawdopodobne) dadza Ci swiety
    spokoj. Mi kiedys nie chciano zrealizowac czeku na ktorym pisalo "tysiac
    zlotych" bo ma byc "jeden tysiac". Poznalem strukture zarzadzania w PKO BP i
    poziom (nie)kompetencji pracownikow, ale postawilem na swoim.

    Pozdrawiam
    Krzysztof

  • 9. Data: 2003-01-20 13:25:08
    Od: "AJA" <n...@w...iie.pz.zgora.pl>

> [...]
    > napisane (wlasnorecznie) na gorze dokumentu.
    > Czy moze mi ktos podac definicje prawna czytelnego podpisu, jezeli taki

    To moze ja swoje dodam ... 3 grosze ...
    Otrzymalem karte bankomatowa poczta. 2 tygodnie pozniej PIN. Oczywiscie jako
    ze nei lubie naklejek na meblach naszywek na ubraniach i roznych takich
    duperelkow to nie chcialem tez mazac po karcie tymbardziej ze dlugopis jest
    scieralny i z tego wszystkiego wychodza bochomazy. Wiec nie podpisalem.
    przez jakis czas to dzialalo, i nikt nie czepial sie, nikt nawet nie patrzyl
    ( i nie patrzy do tej pory) czy podpisy sa autentyczne i zgodne. Ale pewnego
    razu ekspedientka w sklepie poweidziala ze nie przyjmie zaplaty karta bo
    nie jest podpisana.
    Az mna zatrzeslo. Pomyslalem sobie ot i w koncu trafilem na jakas normalna
    poczciwa sprzedawczynie coto sprawdza dokladniej (a czesto podpisywalem sie
    roznymi epitetami)
    Ale powiedzialem ze to ma byc podpis wiec podpisem bedzie brak mojego
    podpisu. Pani byla nadal uparta. Zebralem manatki poszedlem do domu wzielem
    gotowke i zaplacilem. Jednak powtorka nastapila na drugi dzien. No to
    postawilem kropke na karcie i podpisalem sie kropka na blankiecie.
    Oczywiscie nie przyjeto ... i tu dalem plame ... nie chcialo mi sie bawic w
    to i podpisalem sie dlugopisem ( pasqdnie teraz to wyglada)
    Jak wobec tego jest z podpisem na karcie bankomatowej i placac w sklepie w
    ktorym placi sie bez wklepania PIN'u.
    Czy zgodnie z moim pomyslem kropka jest tez podpisem, a skoro tak to czy
    brak podpisu jest podpisem?

    AJA