  • 1. Data: 2004-11-22 21:24:09
    Temat: PRZETARG
    Od: "JM" <r...@p...onet.pl>

    Witam

    Bralem dzis udzial w przetragu w spoldzielni mieszkaniowej, dot.
    ustanowienia spol. wlasn. prawa do lokalu. Wszystko odbylo sie klasa
    oczywiscie przegralem, ale stalo sie cos dziwnego - kwota za jaka
    wylicytowano mieszkanie mozna powiedziec odbiega od realiow rynku tzn za te
    cene mozna wejsc do dowolnego biura nieruchomosci i kupic mikeszkanie w tym
    rejonie o lepszym standardzie, ja rozumie emocje przetargu chec wygrania -
    ale czy mozliwy jest taki scenariusz :
    1 licytujacy wygrywa
    2 odstepuje od wykonania umowy - traci wadium 5kPLN
    3 brak rozstrzygniecia
    4 zarzad (prezes ?) ustanawia prawo na dowolnie wybranej osobie z
    pominieciem drugiego przetargu za cene wywolawcza = atrakcyjna + 5kPLN
    zwrotu kosztow dla podstawionego licytanta

    nie jestem czlonkiem spoldzielni wiec nie moge kuknac w statuty i regulaminy
    (moglem regulamin sprzedazy przestudiowac dokladniej - ale byl tylko
    odczytany fragment, i czasu bylo niewiele), brak jest ich rowniez w necie

    Myslice ze jest jakis sposob na przygladniecie sie tej sprawie dokladniej ?

    Nie nie jest rozgoryczony przegrana ale wydaje sie ze gra nie byla fer i to
    mnie wkurza .Bo jesli mieszkanie poszlo po wywolawczej 2,8k to czlonkowie
    spoldzielni stracili troche grosza bo ja chcialem dac 3,2k :)

    Wiem ze moze sie okazac ze mieszkanie poszlo tak drogo i wszystko jes OK
    ale czy ci dwaj licytujacy to byli wariaci ? :)))) )
    zastanawiam sie czy bedzie placony podatek PCC - bo jezeli spoldzielnia
    zaplacila VAT to chyba nie - to moglby byc slad

    Pozdrawiam J

  • 2. Data: 2004-11-23 07:57:29
    Temat: Re: PRZETARG
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    Użytkownik "JM" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    ?

    > Nie nie jest rozgoryczony przegrana ale wydaje sie ze gra nie byla fer i

    Spóldzielnie nie podlegaja ustawie o zamówieniach publicznych niestety i
    moga sobie w dosc dowolny sposób regulowac umowy kupna-sprzedazy.

    Nie majac wgladu do starutu masz utrudnione zadanie. Radze - odpusc sobie.
    Spóldzielnie w Polsce, a szczególnie mieszkaniowe to ZAPRZECZENIE idei
    spóldzielczosci. To chora komunistyczna narosl na wolnym rynku jak na ironie
    okreslana jako 'wlasnosc prywatna'.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.