  • 1. Data: 2011-06-05 14:54:48
    Temat: Opieka nad chorą osobą a ograniczenie kontaktu z bliskimi....
    Od: " Dolpana" <d...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam

    W mojej rodzinie powstał pewien problem natury prawnej, który chciałabym
    możliwie sprawnie rozwiązać (na tyle na ile jest to możliwe), a mianowicie:
    U bliskiego mi członka rodziny lekarz zdiagnozował podejrzenie choroby
    Alzheimera lub czegoś o podobnych objawach. Osoba ta po przejściu ciężkiej
    choroby (zapalenie płuc) przestała samodzielnie się poruszać, wymaga ciągłej
    opieki. Opiekę nad tą osobą sprawuje moja siostra, która zobowiązała się do
    tego i nie jest zainteresowana zmianą czy współpracą.
    W związku z tym powstał dosyć duży problem w rodzinie - siostra opiekująca się
    tą starszą osobą nie dopuszcza nikogo z rodziny do niej (nawet najbliższych
    krewnych), zamyka ją na klucz w jej mieszkaniu i udaje że nikogo nie ma w
    domu.
    Proszę o pomoc, co mogę zrobić w takiej sytuacji, aby stale rozwiązać ten
    problem - wiem że zawsze mogę wezwać policję na pomoc, jednak następnym razem
    znowu zastanę zamknięte drzwi. Jestem zrozpaczona tym stanem, niestety
    polubowne rozwiązanie nie wchodzi w grę - nie mam możliwości nawet
    porozmawiać, bo zawsze zastaję zamknięte drzwi.

    Pozdrawiam,
    Dolpana