  • 1. Data: 2006-12-21 11:38:25
    Temat: Odbiór pisma z sądu [rozwód]
    Od: "savvy" <i...@w...pl>

    Witam!
    Mam taki problem. Otrzymałem właśnie zawiadomienie o przesyłce z
    sądu dot. rozwodu. Do tej pory otrzymałem jedynie pozew o rozwód bez
    orzekania winy z którym się nie zgodziłem. Nie korzystałem z
    reprezentacji przez adwokata, odpowiedź wysłałem sam. Żona jednak
    prawdopodobnie zmieniła kwalifikację (na rozwód z mojej winy) i
    teraz nadeszło w tej sprawie drugie pismo. Nie było mnie w domu.
    Listonosz zostawił zawiadomienie o przesyłce. Pytanie jest takie: co
    może być w tym piśmie (czy będzie tam np. termin pierwszej
    rozprawy) i czy odebranie pisma np. po świętach wpłynie jakoś na
    termin rozpoczęcia się pierwszej rozprawy? Muszę wynająć adwokata
    poza miejscem aktualnego zamieszkania a okres świąteczny wybitnie
    temu nie sprzyja. Czy jest sens nie odbierania pisma? Czy ktoś może
    mi polecić jakąś solidną stronę gdzie można poczytać o tego typu
    proceduralnych sprawach? Natrafiłem głownie na płatne porady on-line
    a do jutra muszę podjąć decyzję.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-12-21 11:55:23
    Temat: Re: Odbiór pisma z sądu [rozwód]
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Pytanie jest takie: co
    > może być w tym piśmie

    Może być cokolwiek, poza tym nie masz pewności że to akurat w tej sprawie.

    > Muszę wynająć adwokata
    poza miejscem aktualnego zamieszkania a okres świąteczny wybitnie
    temu nie sprzyja.

    Czemu, kancelarie pracują. W sprawach rozwodowych mogą też występować radcy
    prawni.

    > Czy jest sens nie odbierania pisma?

    Raczej nie - jeśli nie odbierzesz, to i tak sąd uzna pismo za doręczone i
    wywrze ono skutki takie jakbyś odebrał.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2006-12-21 12:19:54
    Od: "*piotr'ek*" <piotr*eknusun@gazetaskasuj.pl>

    > Czy jest sens nie odbierania pisma?

    Jeśli myślisz, że to w znanej Ci sprawie, to udaj się do sądu i tam
    przeczytaj co Ci wysłali bez żadnych konsekwencji. Tak robią papugi. Dostają
    pismo z sądu, idą do sądu, czytają, robią notatki, fotografie itp. a
    ostatniego dnia odbierają pismo na poczcie.

    +inż.leva+

  • 4. Data: 2006-12-21 12:51:15
    Od: "Maverick31" <m...@w...o2.pl>

    Użytkownik "savvy" <i...@w...pl> napisał w wiadomości
    s.com...
[...]

    Pozew to pozew... jezeli macie dzieci to prawedopodobnie tam jest wniosek o
    zasadzenie alimentow. Zmiana kwalifikacji to inna bajka- napisz, ze wnosisz
    o uznanie jej winna rozkladu pozycia z uwagi na niezgodnosc charakterow i
    wadliwe twoim zdaniem wykonanie wladzy rodzicielskiej ( o ile sa dzieci).
    Daz do tego czego chcesz dojsc- rozwod bez orzekania lub rozwod z
    orzeczeniem jesli masz DOWODY.
    Wszystko w twoich rekach choc roznie bywa z bezstronnoscia sedziow. Twoja
    decyzja.

  • 5. Data: 2006-12-21 20:35:43
    Od: "Jurq" <j...@i...pl>

    Odbierz, zobacz co jest w nim a jak Ci termin nie pasuje to 'zachoruj'
    L4....