  • 1. Data: 2006-12-21 10:31:57
    Temat: Przetarg - czy mozna oprotestowac specyfikacje po terminie ustawowym ??
    Od: a...@g...pl

    Witam...

    czy jesli specyfikacja dyskryminuje malych przedsiebiorcow, mam na
    mysli zapis o przychodach netto w wysokosci kilku milonow zl to moge to
    oprotestowac ??
    Slyszalem ze zgodnie z ustawa o zam. pub mozna oprotestowac to ale w
    okreslonych terminach . 7 albo 14 dni od daty publikacji. a co jesli
    minelo kilka tygodni a ciagle moge skladac jeszcze oferte.
    Czy jest jakas mozliwosc wziecia udzialu w tym przetargu ? czy dobrze
    jestenm poinformowany w kwestiach terminow protestu ??

  • 2. Data: 2006-12-21 11:36:12
    Od: Grzegorz Bednarczyk <b...@p...onet.pl>

    Dnia 21 Dec 2006 02:31:57 -0800, a...@g...pl napisał(a):

> [...]
    > Czy jest jakas mozliwosc wziecia udzialu w tym przetargu ? czy dobrze
    > jestenm poinformowany w kwestiach terminow protestu ??

    Jeśli jest to któryś z trybów postępowania, poprzedzanych ogłoszeniem - jak
    przypuszczam - wówczas istotnie termin wniesienia protestu to:
    - 7 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych,
    jeśli wartość zamówienia jest mniejsza od tzw. progów unijnych,
    - 14 dni od dnia publikacji ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii
    Europejskiej, jeśli wartość zamówienia jest równa lub przekracza tzw. progi
    unijne.
    Por. art. 180 ust. 3 ustawy prawo zamówień publicznych.
    Protest wniesiony po tym terminie zamawiający odrzuca, ust. 7 tego samego
    artykułu.

    Jeśli natomiast istotnie występuje taki problem i potrafisz przekonać
    zamawiającego że narusza zapisy art. 22 ust. 2 pzp, to wówczas zamawiający
    powinien unieważnić (niezależnie od nieskuteczności protestu) na podstawie
    art. 93 ust. 1 pkt 7 w związku z art. 146 ust. 1 pkt 6. Szanse jednak są
    niewielkie ;) W środowisku wykonawców popularne są w takich sytuacjach
    donosy do instytucji nadzoru, ale w gruncie rzeczy nawet w tej sytuacji
    podstawową kwestią jest ocena, na ile możesz mieć rację.

    Pozdrowienia
    --
    Grzegorz Bednarczyk
    http://jazon.hist.uj.edu.pl/~gb/

  • 3. Data: 2006-12-21 21:30:56
    Od: "Rajmund Wrotek" <o...@m...com>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > Czy jest jakas mozliwosc wziecia udzialu w tym przetargu ? czy dobrze
    > jestenm poinformowany w kwestiach terminow protestu ??

    złóż ofertę jako konsorcjum