  • 1. Data: 2020-11-30 19:18:13
    Temat: No i co teraz?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    No i co teraz mózgi - za co będziecie julki jebać? Artykuł 48a to ten o
    karach z sanepidu. Tymczasem:

    "po art. 48 dodaje się art. 48a w brzmieniu:
    Art. 48a. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego lub
    stanu epidemii ratownik, o którym mowa w art. 13 ustawy z dnia 8
    września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym, jednostki:
    1) współpracującej z systemem Państwowe Ratownictwo Medyczne, o której
    mowa w art. 15 ust. 1 pkt 1-4 tej ustawy,
    2) podległej Ministrowi Obrony Narodowej
    - może pobierać materiał z górnych dróg oddechowych w celu wykonania
    testu diagnostycznego w kierunku SARS-CoV-2 po odbyciu w tej jednostce
    przeszkolenia obejmującego procedurę pobrania materiału i jego
    zabezpieczenia oraz bezpieczeństwa osób pobierających, potwierdzonego
    zaświadczeniem."

    Zdaniem ministra nic się nie stało;)

    --
    Shrek

  • 2. Data: 2020-12-02 13:36:29
    Temat: Re: No i co teraz?
    Od: Ryszard Kłobucki <d...@g...com>

  • 3. Data: 2020-12-02 13:59:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...
    >No i co teraz mózgi - za co będziecie julki jebać? Artykuł 48a to ten
    >o karach z sanepidu. Tymczasem:

    >"po art. 48 dodaje się art. 48a w brzmieniu:
    >Art. 48a. W przypadku ogłoszenia stanu zagrożenia epidemicznego lub
    [...]

    >Zdaniem ministra nic się nie stało;)

    minister za ustawy nie odpowiada ... ale IMO nic sie nie stalo.
    Skoro "dodaje sie", to teraz w ustawie mamy dwa art 48a.
    I oba obowiazuja :-)

    Gorzej, jak gdzies dalej jest odniesienie do 48a, to wtedy robi sie
    ciekawie :-)

    Albo, jak sanepid napisze "na podstawie art 48a ..." a tu tresc nie
    pasuje :-)

    Albo, jak to beda w przyszlosci zmieniali :-)

    J.

  • 4. Data: 2020-12-02 16:54:06
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 02-12-2020 o 13:59, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > minister za ustawy nie odpowiada ... ale IMO nic sie nie stalo.
    > Skoro "dodaje sie", to teraz w ustawie mamy dwa art 48a.

    Są prawnicy, którzy z tym, się nie zgadzają:
    https://www.facebook.com/dogmatykarnisty/posts/17134
    78478833508?__tn__=K-R

    --
    http://zrzeda.pl

  • 5. Data: 2020-12-02 19:47:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 02.12.2020 o 13:59, J.F. pisze:

    > minister za ustawy nie odpowiada ... ale IMO nic sie nie stalo.
    > Skoro "dodaje sie", to teraz w ustawie mamy dwa art 48a.
    > I oba obowiazuja :-)

    No niespecjalnie. Nowsze prawo nadpisuje starsze:P

    > Albo, jak sanepid napisze "na podstawie art 48a ..." a tu tresc nie
    > pasuje :-)
    >
    > Albo, jak to beda w przyszlosci zmieniali  :-)

    Pewnie to naprawią, spierdolą co innego:P

    --
    Shrek

  • 6. Data: 2020-12-03 12:01:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

    >No niespecjalnie. Nowsze prawo nadpisuje starsze:P

    Ale nie ma "artykulowi 48a nadaje sie brzmienie ... ", tylko "po art
    48 dodaje sie art 48a".
    Dwa razy sie dodaje :-)

    Pewnie tak.

    J.

  • 7. Data: 2020-12-03 17:11:14
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.12.2020 o 12:01, J.F. pisze:

    > Ale nie ma "artykulowi 48a nadaje sie brzmienie ... ", tylko "po art 48
    > dodaje sie art 48a".
    > Dwa razy sie dodaje  :-)

    No dobra - to ja muszę przejrzeć umowy o pracę - może przy okazji
    którejś podwyżki okaże się, że mi się dwie pensje należą:P No albo nowy
    rozkład jazdy - powinny obowiązywać wszystkie od początku wynalezienia
    komunikacji miejskiej - przecież się dodają:P

    Albo taka konstytucja - dobrze że nazwy panstwa się po drodze zmieniały,
    bo byłyby dwie książeczki obok siebie.

    --
    Shrek

  • 8. Data: 2020-12-04 14:36:48
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >No dobra - to ja muszę przejrzeć umowy o pracę - może przy okazji
    >którejś podwyżki okaże się, że mi się dwie pensje należą:P

    Raczej nie, ale moze dwie premie :-)

    >No albo nowy rozkład jazdy - powinny obowiązywać wszystkie od
    >początku wynalezienia komunikacji miejskiej - przecież się dodają:P

    Hm, tam raczej jest "ustala sie rozklad jazdy obowiazujacy od dnia
    ...".
    Roznie mozna rozumiec :-)

    >Albo taka konstytucja - dobrze że nazwy panstwa się po drodze
    >zmieniały, bo byłyby dwie książeczki obok siebie.

    A to wtedy jest uchylenie poprzedniej.
    Albo i nie - trzeba by zobaczyc te z poczatkow PRL.

    A nie pamietasz, jak nagle sie zaczeto powolywac na przedwojenne
    ustawy i dekrety, ktorych nikt nie uniewaznil ?

    J.

  • 9. Data: 2020-12-04 17:36:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.12.2020 o 14:36, J.F. pisze:

    > Raczej nie, ale moze dwie premie :-)

    Dlaczego nie - jak gdzieś w aneksie będzie napisane "ustala się
    wynagrodzenie w wysokości XXX", a "zmienia się" to obowiązuje twoją
    logiką jedno i drugie:P

    > Hm, tam raczej jest "ustala sie rozklad jazdy obowiazujacy od dnia ...".
    > Roznie mozna rozumiec :-)

    Jest rozkład obowiązujący "od dnia". I każdy następny też od jakiegoś
    dnia. A skoro obowiązuje od dnia a nie "nadaje się brzmienie" to
    obowiązuje suma wszystkich rozkładów obowiązujących od dni
    wcześniejszych niż dzisiejsza data. W końcu starych nikt oficjalnie i
    wprost nie unieważnił:P

    > A to wtedy jest uchylenie poprzedniej.

    A gdzie to napisane?

    > Albo i nie - trzeba by zobaczyc te z poczatkow PRL.
    >
    > A nie pamietasz, jak nagle sie zaczeto powolywac na przedwojenne ustawy
    > i dekrety, ktorych nikt nie uniewaznil ?

    No i jak się skończyło?

    --
    Shrek