  • 101. Data: 2022-03-14 06:11:51
    Temat: Re: Nieudzielenie pierwszej pomocy dzikowi
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Na podstawie tego, że wiedzieli co nastąpiło po strzale.
    >
    > "- Po oddaniu strzału osoba ta, będąca w pozycji kucznej, wyprostowała
    > się, wydała krzyk rozpaczy wypowiadając słowo obraźliwe. *** To ****
    > powodowało, że obydwaj oskarżeni nie mieli cienia wątpliwości, że
    > oskarżony Ch. nie trafił zwierzyny, dzika, tylko że oddał strzał w
    > kierunku człowieka - powiedział sędzia."
    >
    > Moje *** podkreślenie****. To to, to była weryfikcja wizualna, oraz
    > bezpośrednie powiązanie tej weryfikacji z krzykiem, a nie sam krzyk.

    No ale sam krzyk zkierunku w którym oddano strzał oznacza dokładnie to
    samo - że oddano strzał w kierunku człowieka.

    > Nie jest MZ okolicznością usprawiedliwiającą ani łagodzącą. Jest to w
    > końcu wymówka, "może się uda".

    Dokładnie - więc samo oddanie strzału w kierunku człowieka wystarcza,
    żeby "wytworzyć" prawny obowiązek udzielenia pomocy.

    > Ale tu to Robert zdaje się nie, że ich
    > usprawiedliwiał, co tłumaczył co im po łbie mogło łazić.

    Nie - robert pisał, że nie ma podstaw, żeby im postawić zarzutów
    nieudzielenia pomocy przez "tego drugiego". Zwracam uwagę, że mówił to
    kulson i prywatenie specjalista od strzelectwa i osoba odpowiedzialna za
    bezpieczeństwo na strzelnicy...

    > I jest to
    > całkiem możliwe, bo jakby zostali sprawdzić, a nic by się wcześniej
    > poważnego nie stało, to szansa, że się z tego wywiną (ze strzelania w
    > sadzie) byłaby pewnie mała.

    Nikt ich motywacji nie kwestionował. Dyskusja dotyczyła tego czy w takie
    sytauacji powstał obowiązek udzielenia pomocy, czy skoro "nie ma
    pewności" to można olać i zarzutów postawić się nie da.

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 102. Data: 2022-03-16 00:24:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-13, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > Oczywiście, ale konsekwentnie albo stawiamy zarzut zabójstwa (choćby
    > tylko poprzez oddanie strzału do nierozpoznanego celu i tym samym
    > godzenie się na to, ze to może być człowiek), albo ciężkiego

    To jest MZ słabszy "zamiar ewentualny" niż w przypadku tego idioty w
    pomarańczowym BMW na Sokratesa, więc trochę wątpie czy w ogóle warto
    rozpatrywać.

    --
    Marcin

  • 103. Data: 2022-03-16 00:27:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-03-14, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale sam krzyk zkierunku w którym oddano strzał oznacza dokładnie to
    > samo - że oddano strzał w kierunku człowieka.

    Szrek, zrobiliśmy już z tuzin lupów. Kończymy, ok?

> [...]
    > nieudzielenia pomocy przez "tego drugiego". Zwracam uwagę, że mówił to
    > kulson i prywatenie specjalista od strzelectwa i osoba odpowiedzialna za

    No nie pamiętam tego fragmentu, pamiętał, że twierdził też co wyżej
    napisałem.

    --
    Marcin

  • 104. Data: 2022-03-16 06:12:43
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Szrek, zrobiliśmy już z tuzin lupów. Kończymy, ok?

    OK.

    > No nie pamiętam tego fragmentu, pamiętał, że twierdził też co wyżej
    > napisałem.

    To kończymy czy szukać?;)

    --
    Shrek

    ***** *** i konfederację.

  • 105. Data: 2022-03-16 11:23:08
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > To jest MZ słabszy "zamiar ewentualny" niż w przypadku tego idioty w
    > pomarańczowym BMW na Sokratesa, więc trochę wątpie czy w ogóle warto
    > rozpatrywać.

    Marcin! Mógłbyś przybliżyć sprawę "idioty w BMW na Sokratesa?"

    --
    Robert Tomasik

  • 106. Data: 2022-03-16 11:50:41
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 16 Mar 2022 11:23:08 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Marcin! Mógłbyś przybliżyć sprawę "idioty w BMW na Sokratesa?"

    Nie jestem Marcin, ale chętnie pomogę bliźniemu, który nie wie, jakich użyć
    słów kluczowych:
    https://www.google.com/search?q=BMW+na+Sokratesa&oq=
    BMW+na+Sokratesa&aqs=chrome..69i57j0i22i30l2.462j0j4
    &sourceid=chrome&ie=UTF-8

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 107. Data: 2022-03-16 14:09:04
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Znajdź we własnym zakresie, to nie czas na takie odgrzewane po raz -nasty tematy.

    -----

  • 108. Data: 2022-03-16 16:07:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2022 o 11:50, Olin pisze:

> [...]
    > słów kluczowych:
    > https://www.google.com/search?q=BMW+na+Sokratesa&oq=
    BMW+na+Sokratesa&aqs=chrome..69i57j0i22i30l2.462j0j4

    Dziękuję. A może wiesz, co to ma wspólnego z omawianym przez nas
    zagadnieniem? Przejrzałem kilka wskazanych przez Ciebie materiałów, ale
    nie iwdzę ngdzie wzmianki o nieudzieleniu pierwszej pomocy ofierze.

    --
    Robert Tomasik

  • 109. Data: 2022-03-16 16:08:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.03.2022 o 14:09, ąćęłńóśźż pisze:
    > Znajdź we własnym zakresie, to nie czas na takie odgrzewane po raz
    > -nasty tematy.
    Nie ja odgrzewam, zatem nie rozumiem, czemu do mnie o tym piszesz.

    --
    Robert Tomasik

  • 110. Data: 2022-03-17 00:19:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>