  • 1. Data: 2004-03-14 19:50:05
    Temat: Kradzież w hotelu
    Od: "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl>

    Zostałem okradziony w hotelu (włamanie z zewnątrz), hotel był
    ubezpieczony, jaka jest procedura likwidacji szkody, czy o odszkodowanie
    występuję ja do ubezpieczyciela czy hotel ? co powinienem zrobić ?
    (oczywiście zgłoszenie na policję było)

  • 2. Data: 2004-03-14 20:09:58
    Temat: Re: Kradzież w hotelu
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl> naskrobał/a w

> [...]
    > odszkodowanie występuję ja do ubezpieczyciela czy hotel ? co
    > powinienem zrobić ? (oczywiście zgłoszenie na policję było)

    KC
    Art. 846. § 1. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest
    odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę
    korzystającą z usług hotelu lub podobnego zakładu, zwaną dalej "gościem",
    chyba że szkoda wynikła z właściwości rzeczy wniesionej lub wskutek siły
    wyższej albo że powstała wyłącznie z winy poszkodowanego lub osoby, która
    mu towarzyszyła, była u niego zatrudniona albo go odwiedzała.
    § 2. Rzeczą wniesioną w rozumieniu przepisów tytułu niniejszego jest
    rzecz, która w czasie korzystania przez gościa z usług hotelu lub
    podobnego zakładu znajduje się w tym hotelu lub podobnym zakładzie albo
    znajduje się poza nim, a została powierzona utrzymującemu zarobkowo hotel
    lub podobny zakład lub osobie u niego zatrudnionej albo umieszczona w
    miejscu przez nich wskazanym lub na ten cel przeznaczonym.
    § 3. Rzeczą wniesioną jest również rzecz, która w krótkim, zwyczajowo
    przyjętym okresie poprzedzającym lub następującym po tym, kiedy gość
    korzystał z usług hotelu lub podobnego zakładu, została powierzona
    utrzymującemu zarobkowo hotel lub podobny zakład lub osobie u niego
    zatrudnionej albo umieszczona w miejscu przez nich wskazanym lub na ten
    cel przeznaczonym.

    Art. 847. Roszczenie o naprawienie szkody z powodu utraty lub uszkodzenia
    rzeczy wniesionych do hotelu lub podobnego zakładu wygasa, jeżeli
    poszkodowany po otrzymaniu wiadomości o szkodzie nie zawiadomił o niej
    niezwłocznie utrzymującego zakład. Przepisu tego nie stosuje się, gdy
    szkodę wyrządził utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład albo gdy
    przyjął rzecz na przechowanie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    UWAGA!! Mam zle skonfigurowanego Outlooka i nie zawaham sie go uzyc!

  • 3. Data: 2004-03-14 22:08:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Artur" <artur_w(nospam)@wp.pl> napisał w wiadomości
> [...]

    W praktyce Ty kierujesz swoje roszczenie do właściciela hotelu. On pewnie
    poprosi o wypełnienie jakiś tam dokumentów związanych z ubezpieczeniem,
    ale to jego sprawa czy ma ubezpieczenie, czy nie. Jeśli ubezpieczyciel nie
    zapłaci, to Ty pozywasz właściciela.

  • 4. Data: 2004-03-15 10:29:41
    Od: "Adam" <f...@f...onet.pl>

    > Art. 846. § 1. Utrzymujący zarobkowo hotel lub podobny zakład jest
    > odpowiedzialny za utratę lub uszkodzenie rzeczy wniesionych przez osobę

    Co to jest "podobny zaklad" ??? Czy np.wynaje pokoi lub agroturystyka tez
    pod to podlega? Jesli tak to gdzie mozna sie niedrogo ubezpieczyc przed
    takimi nieszczesciami?

  • 5. Data: 2004-03-15 10:56:20
    Od: "WSm" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Adam" <f...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Co to jest "podobny zaklad" ??? Czy np.wynaje pokoi lub agroturystyka tez
    > pod to podlega? Jesli tak to gdzie mozna sie niedrogo ubezpieczyc przed
    > takimi nieszczesciami?
    Skoro wynajem pokoi w gospodarstwach agroturystycznych i w prywatnych domach
    podlega opodatkowaniu VAT (tak! mało kto wie o tym! pomimo warunku
    niepodlegania podatkowi dochodowemu) analogicznie, jako działalność
    hotelarska, to, moim zdaniem inne przepisy też do niej się odnoszą.
    W obliczu rozpowszechniającego się procederu pozorowanych przez samych
    wczasowiczów kradzieży dobytku w kwaterach prywatnych (szczególnie
    nasilonych w minionym sezonie zimowym), w celu wyegzekwowania od właścicieli
    rekompensaty finansowej, ze wszech miar polecam ubezpieczenie się od takiej
    odpowiedzialności. Są towarzystwa ubezpieczeniowe nieco mniejsze niż PZU, a
    oferujące bardziej przyjazne warunki zawierania umów ubezpieczeniowych
    (przynajniej z zakresu ub. komunikacyjnych), a z wypłatą odszkodowania też
    nie ma problemów jak dotychczas.
    Namawiam także do zainstalowania sejfu na drobne, cenne przedmioty gości -
    nierzadko obecnie goście przyjeżdżają na narty z laptopem, kamerą video,
    aparatem cyfrowym, biżuterią czy wręcz gotówką i pozostawiają w pokoju idąc
    na stok. Rozsądny gospodarz powinien jednak zabezpieczyc się dodatkowo przed
    odpowiedzialnością za zaginiecie tych dóbr oferując zamknięcie ich w
    odpowiednim sejfie.
    Znam wiele aktualnych wypadków z tym związanych, które niedawno miały
    miejsce w miejscowościach "narciarskich", niestety mających przykre
    konsekwencje dla właścicieli kwater i gospodarstw. Cóż - takie nastały
    czasy.
    WSm

    ---

  • 6. Data: 2004-03-15 13:45:46