  • Data: 2002-04-08 14:21:52
    Temat: Konstutacja - dla prawnikow czy dla obywateli?
    Od: "Pawel Nowak" <5...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,

    Z Konstytucji RP (2 kwietnia 1997):
    Art. 54. 1. Kazdemu zapewnia sie wolnosc wyrazania swoich pogladow oraz
    pozyskiwania i rozpowszechniania informacji.

    Za PAP (28 marca 2002):
    Juz samo publiczne wykonanie gestu "Heil Hitler"lub prezentowanie np.
    swastyki jest przestepstwem - jesli jest zwiazane z zamiarem przekonania do
    faszyzmu - wynika z czwartkowej uchwaly Sadu Najwyzszego.

    Nie jestem prawnikiem i byc moze art. 54 konstytucji znaczy tak naprawde co
    innego niz mi sie wydaje... Czy w takim razie moglby mi ktos wyjasnic co tak
    naprawde oznacza "wolnosc wyrazania swoich pogladow"? I dlaczego
    "prezentowanie swastyki" pod to nie podchodzi?

    Z gory dziekuje i pozdrawiam,
    PN

    p.s.
    Jestem oczywiscie raczej anty- niz neo- :) Rozpatruje to raczej w kontekscie
    polskiego prawa i mojego jego pojmowania.