  • 211. Data: 2022-08-09 06:39:07
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Był, bo nie wiadomo, z jakiego powodu zmarł. Mógł od przedawkowania
    > środków chemicznych.

    Złamano mu chrząstkę krtaniową. Rażono wielokrotnie taserem. Na tej
    zasadzie zawsze można stwierdzić, że mógł umrzeć z innych powodów.

    > Co jest powiązane z tym taserem?

    Delirium excited.

    > Nigdy, ale co to ma do rzeczy? Nie ja go dusiłem.

    No a tu mu złamali.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 212. Data: 2022-08-09 06:40:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale wiesz, że to całe delirium excited to nie tylko taser, i że jest to
    > raczej wnioskowanie sytuacyjne, a nie np. wynik badań np.
    > patofizjologicznych?

    Wiem. Mamy więc trzy prawdopodobne przyczyny z czego ostatnia może być
    wynikiem drugiej.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 213. Data: 2022-08-09 06:46:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Tego się nie ocenia na podstawie większości. Jak jest wątpliwość, to nie
    > jest to dowód.

    Jest dowodem, bo łaczy się w logiczny ciąg przyczynowo skutkowy i jest
    to potwierdzone nagraniem. Na tej zasadzie zwykłe porażenie też nie jest
    przyczyną śmierci, bo wynik sekcji w taki przypadku to będzie nagłe
    zastrzymanie krążenia.

    > Biegli jej nie znają.

    Czego nie znają? Wymienili trzy przyczyny. Z czaego trzeci mogła być
    następstwem drugiej.

    > Ty chcesz to ustalić nie mając ani wiedzy
    > merytorycznej, ani niem mając dostępu do dowodów?

    Dowody się znalazły w przestrzeni publicznej. Przemyka też nie
    milicjanci zabili i nie możemy o tym dyskutować, bo nie masz akt sprawy?

    > Biegły musi stwierdzić przyczynę zgonu . Tego się nie ocenia "na oko".

    Czyli nie da się stwierdzić w takim przypadku przyczyny zgonyu? Prąd go
    poraził i nie żyje, ale nie wiadomo czemu umarł?

    > Moze któryś z nich jeszcze palił obok papierosa. Też szkodliwe.

    Ty to jednak kulson jesteś. Ja kończę.

    > Ty o wielu rzeczach nie masz wątpliwości. A to, ze to ze zdrowym
    > rozsądkiem się kłuci, to już Cie nie interesuje.

    Tak, ze zdrowym rozsądkiem się kłuci, że rażenie taserem i złamanie
    chrząstki krataniowej w wyniku duszenia jest powodem śmierci. Mimo że to
    właśnie napisali ci biegli.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 214. Data: 2022-08-09 06:53:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Śmierć w wyniku porażenia prądem?

    A na jakiej podstawie - jak wykluczysz, że po prostu wzioł i umar a prąd
    poraził go jak upadał?

    > Dlatego są upubliczniane. Jakby wszystko było ok, to nikt by z tym do
    > prasy nie leciał.

    Za to kulsony zawsze w takich sytuacjach kłamią i są próby zamiecienia
    przez prokuraturę.

    > No tak samo np. taki metal, a jednak pewnie widzisz różnicę między
    > metalową podkładką a karabinowym pociskiem?

    Widzę. I tak samo widzę różnicę między wykonywaniem czynności przez
    policjantów a torturowaniem kogoś w kiblu na śmierć.

    > Skoro samo duszenie mogło wystarczyć to tym większe wątpliwości co ma z
    > tym taser wspólnego.

    To że został użyty wielokrotnie wbrew instrukcji i ustawie. Jakbyś kogoś
    udusił a potem potraktował nożem, to co - umorzenie bo nie można ustalić
    przyczyny zgonu?

    > To albo musiałem coś przeoczyć, albo manipulujesz (skoroś wyciął całą
    > argumentację), albo nie rozumiesz, że subiektywne sympatie nie są żadnym
    > obiektywnym kryterium oceny.

    Argumentację zostawiłem powyżej. Ustalono trzy możliwe przyczyny
    śmierci. Dwie są bezpośrednio powiązane z działaniami kulsonów, trzeci
    pośrednio. NIe udało się postawić zarzutów spowodowania śmieci. Bronisz
    tego rozumowania.

    > Nie wiem, pewnie i na ludziach.

    Jakoś nie sądzę, jak by miało takie "badanie" wyglądać?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 215. Data: 2022-08-09 09:24:20
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2022 o 06:39, Shrek pisze:
    > Złamano mu chrząstkę krtaniową. Rażono wielokrotnie taserem. Na tej
    > zasadzie zawsze można stwierdzić, że mógł umrzeć z innych powodów.

    Nie jestem biegłym i nie będę zajmował stanowiska. Ty zresztą - o ile
    wiem - też nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 216. Data: 2022-08-09 17:42:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie jestem biegłym i nie będę zajmował stanowiska. Ty zresztą - o ile
    > wiem - też nie.

    Nie, nie jestem biegłym, co nie wyklucza mnie z dyskusji. Ty też nie
    jesteś zapewne pedofilem, księdzem, politykiem psychologiem ani
    prawdopodobnie dziadkiem ale nie przeszkadza to w tym, żebyś miał na to
    swój pogląd i na ten temat zabierał głosu w dyskusji.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 217. Data: 2022-08-10 06:54:13
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A na jakiej podstawie - jak wykluczysz, że po prostu wzioł i umar a prąd
    > poraził go jak upadał?

    Bo wiemy, z wysokim prawdopodobieństwem, że jak kogoś porazi normalny,
    użytkowy prąd i on zemrze, to zwykle śmierć następuje właśnie z powodu
    porażenia prądem. A w przypadku rażenia taserem nie ma takiego wysokiego
    prawdopodobieństwa.

    > Za to kulsony zawsze w takich sytuacjach kłamią i są próby zamiecienia
    > przez prokuraturę.

    Jak by były kryształowo czyste to pewnie w ogóle nie byłoby ani trupa
    ani tematu.

    > Widzę. I tak samo widzę różnicę między wykonywaniem czynności przez
    > policjantów a torturowaniem kogoś w kiblu na śmierć.

    No ale to poziom oceny etycznej, a uprawdopodobnienie przyczyn zgonu i
    jego związku z tym co tam robili.

    > To że został użyty wielokrotnie wbrew instrukcji i ustawie. Jakbyś kogoś
    > udusił a potem potraktował nożem, to co - umorzenie bo nie można ustalić
    > przyczyny zgonu?

    Potrzaktowanie nożem zabija. Potraktowanie taserem i podduszanie co do
    zasady nie musi i jest częstą praktyką.

> [...]
    > śmierci. Dwie są bezpośrednio powiązane z działaniami kulsonów, trzeci
    > pośrednio. NIe udało się postawić zarzutów spowodowania śmieci. Bronisz

    Ustalono, czy też spekulowano, że to mogło być to?

    > Jakoś nie sądzę, jak by miało takie "badanie" wyglądać?

    Płacisz i ktoś się zgadza dać się razić.

    --
    Marcin

  • 218. Data: 2022-08-10 07:29:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > użytkowy prąd i on zemrze, to zwykle śmierć następuje właśnie z powodu
    > porażenia prądem. A w przypadku rażenia taserem nie ma takiego wysokiego

    W przypadku użycia zgodnie z procedurami wiemy. Natomiast nie trzeba być
    ansztajnem, żeby wiedzieć również że jak kogoś dusimy i razimy do skutku
    a potem on umiera, to również z prawdopodobieństwem graniczącym z
    pewnością umiera właśnie na skutek tortur. Nawet jeśli miał słabe serce
    i zszedł na zawał. Jak kogoś trafisz samochodem, a zginie na skutek
    uderzenia głową o krawężnik a nie o maskę, to jesteś winny spowodowania
    jego śmierci czy krawężnik?

    > Jak by były kryształowo czyste to pewnie w ogóle nie byłoby ani trupa
    > ani tematu.

    Czyli jakby jednak trup ma coś wspólnego z działaniami kulsonów?

    > No ale to poziom oceny etycznej, a uprawdopodobnienie przyczyn zgonu i
    > jego związku z tym co tam robili.

    No i jest uprawdopodobnione - przecież nawet biegli o tym napisali.

    > Potrzaktowanie nożem zabija. Potraktowanie taserem i podduszanie co do
    > zasady nie musi i jest częstą praktyką.

    Potraktowanie nożem też nie musi zabić, więc analogia... no taka sobie.

    > Ustalono, czy też spekulowano, że to mogło być to?

    Biegli tak napisali, więc chyba ustalili.

    > Płacisz i ktoś się zgadza dać się razić.

    Nie sądzę... Ale jeśli to wyniki powinny być w necie. No i biegli
    powinni się na te właśnie badania powołać.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 219. Data: 2022-08-10 11:52:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > użytkowy prąd i on zemrze, to zwykle śmierć następuje właśnie z powodu
    > porażenia prądem. A w przypadku rażenia taserem nie ma takiego wysokiego

    Tu nie o prawdopodobieństwo chodzi. Niejasności tłumaczy się na korzyść
    oskarżonego. Jeśli istnieje 1% szansy, ze gość zmarł od czegoś innego,
    niż normalne działanie sprawcy, to sprawcy winy przypisać nie można.

    > Jak by były kryształowo czyste to pewnie w ogóle nie byłoby ani trupa
    > ani tematu.

    Przede wszystkim nie byłoby tematu. Nie mam dostępu do statystyk, ale
    codziennie w skali kraju używa się pewnie kilkaset razy rożnego ŚPB.
    Przeważnie nic się nie dzieje.

    > Potrzaktowanie nożem zabija. Potraktowanie taserem i podduszanie co do
    > zasady nie musi i jest częstą praktyką.

    Dla mnie większym problemem jest sam fakt, że bezsensownie używano ŚPB,
    niż to, że zmarł ten człowiek. Tam brakło jednego mądrego, co by im
    powiedział, jak to dobrze zrobić.
    albo nie rozumiesz, że subiektywne sympatie nie są żadnym

    > Ustalono, czy też spekulowano, że to mogło być to?

    Ustalono by, jakby wskazano jedną. To, ze abo go zabili, albo zmarł,
    albo coś się popsuło, to nie jest ustalenie. To jak góralska prognoza
    pogody - "albo bedzie słońce, albo deszcz".

    > Płacisz i ktoś się zgadza dać się razić.

    Uznacie to za nieetyczne, ale do dziś wiele się wykorzystuje z badań
    robionych przez hitlerowców w obozach.

    --
    Robert Tomasik

  • 220. Data: 2022-08-10 13:25:52
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 10 Aug 2022 11:52:44 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Tu nie o prawdopodobieństwo chodzi. Niejasności tłumaczy się na korzyść
    > oskarżonego. Jeśli istnieje 1% szansy, ze gość zmarł od czegoś innego,
    > niż normalne działanie sprawcy, to sprawcy winy przypisać nie można.

    Teoretycznie, bo policjanci, prokurator maja raczej inne zdanie.

    Nasi sedziowe i amerykanscy przysiegli tez roznie.

    Tak czy inaczej - zdarza sie, ze 230V kogos ubije, ale to nie jest
    tak, ze gwarantowane. Drobne "kopniecia" sie wielokrotnie zdarzaly.

    Czyli co - mamy nawet wiecej niz 1% watpliwosci, i elektryka skazac
    nie mozna :-)

    J.