  • 11. Data: 2022-07-06 18:13:38
    Temat: Re: Konin - jest akt oskarżeni
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 17:44, J.F pisze:
    > No ale skoro wyciagnal pistolet, to chyba mial zamiar oddania strzalu
    > ... przynajmniej potencjalny.

    To, że biegł z bronią w ręku jest dla mnie dość dziwne, tym nie mniej
    niechętnie bym zajmował stanowisko, bo wygląda na to, że informacje
    prasowe dość "daleko" odbiegają od prawdy.

    > Ale na razie mowimy o zawieszeniu, w zwiazku z mozliwym przekroczeniem
    > uprawnien i prowadzonym sledztwem ...

    Zarzut jest nieumyślnego spowodowania śmierci. Przekroczenie uprawnień
    jest przestępstwem umyślnym. W Polskim prawie Policjant nie ma nigdzie
    prawa do zabicia człowieka, by to prawo mógł nadużyć. Gdyby policjant
    celowo nacisnął sp-ust, to wówczas można by badać, czy nie nadużył
    wynikających z Ustawy o ŚPBiBP uprawnień do użycia broni palnej. Ale nie
    opisywanym przypadku.

    --
    Robert Tomasik

  • 12. Data: 2022-07-06 18:25:31
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 17:42, J.F pisze:

    > Kto twierdzil?

    Robert:P No i dwóch biegłych:P

    > A tak wyglada?

    https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/OOik9kuTURBXy84
    NTU2ZTFkMy0wOTM2LTRjNTItYWY2ZS0wNDA3YzNjN2M4YmYuanBl
    Z5GTAs0DSM0FcYKhMAWhMQE

    > Oceniasz czlowieka po wygladzie :-)

    Nie tylko - po tym że zastrzelił człowieka i jest krawężnikiem w
    policji;) Przyznasz, ze jakieś podstawy są:P Generalnie jak ktoś wygląda
    jak dres to zwykle jest dresem:P

    > Albo i nie, ciekawe.
    >
    > Przy czym zarzuty postawiono w grudniu 2021

    Hmm. Zarzuty może i tak, natomiast oskarżenie wniesiono na dniach.

    > Zdarzenie bylo w listopadzie 2019.
    > Prokurator mial przeslanki?

    No pewnie miał, skoro zarzuty postawił. To chyba nie jest tak jak robert
    mówi, że się stawia z czapy:P

    > A swoją drogą - co tyle zajeło - "kompleksowa ekspertyza"?
    > Czy kolejka do jej wykonania ?

    Prokuratora pytaj. Pewnie taka co ma rozwiać wątpliwości z poprzednich
    więc musi się poważniej nazywać:P

    > I jeszcze
    > "W grudniu 2021 roku przesłuchano policjanta ..."
    > A wczesniej co - nikt go nie przesluchal,

    Pewnie był na L4 od psychiatry.

    czy tamto sie nie liczy,
    > bo jako swiadek bez zarzutów?
    >
    > https://konin.naszemiasto.pl/konin-dzisiaj-mija-dwa-
    lata-od-tragicznej-smierci-21/ar/c1-8530795

    > Tacy biegli, czy rzeczywiscie nie dalo sie ustalic?

    No właśnie pytam jak to jest, że biegli się aż tak mylą? No i
    standardowo jak druga strona robi kontropinie (akurat nie ten przypadek)
    to okazuje się ona zwykle odwrotna. To co - nie mylą się losowo? Czy to
    znaczy że wynik opinii biegłego jest zaeżny od tego kto zleca?

    > Tym niemniej ... skoro prokurator dwa lata sledztwo prowadzi,
    > to skad komendant ma wiedziec co i jak ?

    On biedny nic nie widział, co prawda w mediach dużo było i nawet mu
    zamieszki się pojawiły przed kulsonariatem, ale nie wiedział że jest
    prowadzone postępowanie, bo mu prokuratura nie powiedziała, to kulsona
    nie zawiesił, bo nie wiedział:P

    > Dlaczego w panstwowych?
    >
    > Prywatnym Kosciele jak widac tez jest.

    Bo w prywatnych jak ktoś srogo spierdoli to się go wywala. No może poza
    tymi z just culture, ale tam to się wpadek nie ukrywa.

    > https://konin.policja.gov.pl/w10/aktualnosci?y=2019&
    m=11&archiwum=1 > Nie bylo sprawy ? Chyba nie.

    Troche była:

    https://konin.policja.gov.pl/w10/aktualnosci/214832,
    Nie-ma-zgody-na-atakowanie-policjantow.html

    "Kierownictwo Policji od początku wspiera i będzie wspierać policjanta,
    który przeprowadzał interwencję wobec 21-latka, zapewniając mu wszelką
    pomoc <cut> W świetle prawa i oceny kierownictwa polskiej Policji nasz
    policjant jest niewinny, a przebieg podjętej interwencji wyjaśni
    szczegółowe, niezależne śledztwo prowadzone przez Prokuraturę."

    > Wow, sam Ciarka.

    To samo znaleźliśmy. Czyli jednak ciarka niezawodny... Wszyscy dookoła
    mówią chuja wiemy, sam ciarka pisze że właściwa postawa charakteryzuje
    się spokojnym oczekiwaniem na oficjalne ustalenia a jednocześnie wedle
    oceny policji policjant jest niewinny. Czyli jednak jak w kościele -
    powinni go na inny kulsonariat przenieść;)

    > Albo bedziesz lapal i nie pomyslisz, ze masz w niej pistolet.

    Jakoś nigdy nie miałem odruchu łapania czegoś zajętą ręką... Jeśli już
    to odruchowo wypuszczałem co miałem.

    > Jak widac - bo miala takie opinie bieglych.

    Więc wracam do pytania - jak to kurwa możliwe, że mamy cztery opinie
    biegłych i dwie są takie a dwie inne? Znaczy że możliwe to wiemy, ale to
    znaczy że zasadniczo opinie biegłych mają przyzerową wiarygodność i...
    szury miały rację na podstawie chłopskiego rozumu. Jak dla mnie w dwóch
    pierwszych ściany grały na korzyść gospodarzy. I gdyby nie afera
    ogólnnopolska i nagrania z monitoringu których niezdążono popsuć, to tak
    by zostało. Kolejny przyczynek, żeby policji i prokuraturze nie ufać w
    takich sprawach, bo domyślnie kłamią.

    > Chyba jednak cos tam w nich bylo, skoro zrobili trzecią.

    Taa. Były niezgodne z tym, że ślady prochu były z tyłu. I zrobiła się
    afera, bo jakimś cudem pełnomocik ojca do tego dotarł.

    > Komende jakos zrobili ... ciekawe skad ta nadgorliwosc :-)

    Bo się wydostało do prasy? A co zrobili? Ktoś jakąś odpowiedzialność
    poniósł?

    > Np.
    > http://www.warszawa.po.gov.pl/contrast.php/pl/main/k
    omunikat/id/572/alias/Informacja+o+kolejnych+zarzuta
    ch+wobec+Wies%C5%82awa+C.+%E2%80%93+by%C5%82ego+bieg
    %C5%82ego+s%C4%85dowego+z+listy+bieg%C5%82ych+przy+S
    %C4%85dzie+Okr%C4%99gowym+w+Warszawie+oraz+by%C5%82e
    go+lekarza+s%C4%85dowego%2C+w+okr%C4%99gu+S%C4%85du+
    Okr%C4%99gowego+w+Warszawie.+.html
    > szukaj dalej.
    >
    > https://www.money.pl/gospodarka/cba-zatrzymalo-skoru
    mpowanego-bieglego-opinia-za-lapowke-661450668873996
    8a.html

    Ale to za łapówkarstwo. Jakby mu nie udowodnili że to przestęstwo
    umyślne a szedł w zaparte że się pomylił...

    > Ale idzie nowe
    > https://www.prawo.pl/biznes/biegly-sadowy-ponosi-odp
    owiedzialnosc-odszkodowawcza-za-wyrok,497085.html

    > ... tylko 19 lat

    WoW.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 13. Data: 2022-07-06 18:26:30
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Materiały prasowe były rożne. Z tego co pamiętam, to mowa była tam
    > również o jakimś ogrodzeniu, do którego dobiegli. Ale to może być równie
    > prawdziwe, jak strzał od przodu.

    No to za nim biegł, czy nie biegł?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 14. Data: 2022-07-06 18:27:36
    Od: _Master_ <M...@...pl>

    W dniu środa-06-lipca-2022 o 15:48, Shrek pisze:
    > Tym razem raczej będzie. Skoro prokurator nie dał rady pozamiatać, to
    > znaczy że raczej się nie da.

    To zobaczymy jaki ;-)

    Przecież wszyscy wiedzą że sędziowie i adwokaci to zdeprawowane hieny.
    Taka mafia z którą można walczyć tylko wypalając gorącym żelazem.

    Szkoda że PiS robi nadal za mało i za wolno a nawet się cofa ;-)

  • 15. Data: 2022-07-06 18:28:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > To, że biegł z bronią w ręku jest dla mnie dość dziwne, tym nie mniej
    > niechętnie bym zajmował stanowisko, bo wygląda na to, że informacje
    > prasowe dość "daleko" odbiegają od prawdy.

    Ale to prokuratora cytują;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 16. Data: 2022-07-06 18:40:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 18:27, _Master_ pisze:

    > To zobaczymy jaki ;-)

    Zobaczymy, ale sądy póki co są jeszcze troszkę bardziej niezawisłe od
    naprokuratora null, więc skoro prok nie utrącił to pewnie się po prostu
    nie da.

    > Przecież wszyscy wiedzą że sędziowie i adwokaci to zdeprawowane hieny.
    > Taka mafia z którą można walczyć tylko wypalając gorącym żelazem.
    >
    > Szkoda że PiS robi nadal za mało i za wolno a nawet się cofa ;-)

    Mistrzu - pobudka - już po reformie sądownictwa:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 17. Data: 2022-07-06 18:42:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Jul 2022 18:27:36 +0200, _Master_ wrote:

> [...]
    > Taka mafia z którą można walczyć tylko wypalając gorącym żelazem.
    >
    > Szkoda że PiS robi nadal za mało i za wolno a nawet się cofa ;-)

    I ze chce osadzic swoicjh sedziow, czyli kolejne zdeprawowane hieny,
    tylko w inna strone :-)

    J.

  • 18. Data: 2022-07-06 19:26:51
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Jul 2022 18:25:31 +0200, Shrek wrote:
    > Robert:P No i dwóch biegłych:P

    Cos chyba z tymi bieglymi nie tak, skoro powolano trzeciego.
    Czy moze powolano trzech, a po nich czwartego.

    https://konin.naszemiasto.pl/konin-dzisiaj-mija-dwa-
    lata-od-tragicznej-smierci-21/ar/c1-8530795

    "Pierwszym ekspertem, który badał zwłoki Adama był biegły z Zakładu
    Medycyny Sądowej w Poznaniu. Ocenił, że rany na ciele mężczyzny są
    "nietypowe" i wyjaśnił, że może to wynikać z faktu, że mięśnie w
    momencie trafienia pociskiem były napięte. Zdaniem eksperta rana
    wlotowa najpewniej była jednak z przodu klatki piersiowej. Jak
    podawały media, biegły ten jednak uzależnił ostateczne wnioski od
    wyników szczegółowych badań próbek pobranych przy nim z ciała Adama,
    czyli m.in. wspomnianej już wyżej analizy pozostałości po wystrzale z
    broni palnej. "

    "Krótko przed pogrzebem ciało Adama, przygotowanego już do ostatniego
    pożegnania, obejrzał jeszcze biegły z Łodzi.

    Stwierdził jednoznacznie, że rana wlotowa jest na mostku, a wylotowa
    na plecach. Zaznaczył też, że strzał nie padł z przystawienia. Kilka
    miesięcy później z Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji
    w Warszawie przyszła opinia, z której wynika, że gazy wylotowe z
    policyjnej broni (głównie wypalony proch) stwierdzono na rękach
    policjanta oraz - co szczególnie ważne - na kilku warstwach ubrania na
    plecach Adama. Ekspert nie wykrył śladów po wystrzale na klatce
    piersiowej mężczyzny."

    czyli pierwszy biegly rzetelny, a ten z Łodzi jakis podejrzany?

    > https://ocdn.eu/pulscms-transforms/1/OOik9kuTURBXy84
    NTU2ZTFkMy0wOTM2LTRjNTItYWY2ZS0wNDA3YzNjN2M4YmYuanBl
    Z5GTAs0DSM0FcYKhMAWhMQE

    Na pewno on?

    > Nie tylko - po tym że zastrzelił człowieka i jest krawężnikiem w
    > policji;) Przyznasz, ze jakieś podstawy są:P Generalnie jak ktoś wygląda
    > jak dres to zwykle jest dresem:P

    Mam jednego lysego kolege.
    Absolutnie nie dres :-)

    > Hmm. Zarzuty może i tak, natomiast oskarżenie wniesiono na dniach.

    Widac potrzebowal pol roku na uzupelnienie papierow.

    > No pewnie miał, skoro zarzuty postawił.

    Po dwoch latach. Wczesniej nie mial.

    > To chyba nie jest tak jak robert mówi, że się stawia z czapy:P

    Pewnie nie, bo co musial wpisac w sledztwo, i nie mogl to byc ten
    policjant :-)

> [...]
    > to okazuje się ona zwykle odwrotna. To co - nie mylą się losowo? Czy to
    > znaczy że wynik opinii biegłego jest zaeżny od tego kto zleca?

    Jak zleca obrona, to na pewno tak :-)

    Ale ale ... moze sie myla losowo, tylko jak wynik wszystkim pasuje,
    to nie ma kolejnej opinii, i nie slyszysz o rozbieznosciach :-)

> [...]
    > zamieszki się pojawiły przed kulsonariatem, ale nie wiedział że jest
    > prowadzone postępowanie, bo mu prokuratura nie powiedziała, to kulsona

    No ale prokuratura prowadzila zapewne "w sprawie", zarzutow przez 2
    lata nie postawila, to co ma komendant myslec?
    Sam ma zarzuty postawic?

    > Bo w prywatnych jak ktoś srogo spierdoli to się go wywala.

    Musi srogo spierdolic na szkode firmy.

    A jak sekretarka przybiegnie, ze szef ja molestuje, to jak myslisz
    sie "firma" zachowa?

> [...]

    > powinni go na inny kulsonariat przenieść;)

    > Jakoś nigdy nie miałem odruchu łapania czegoś zajętą ręką... Jeśli już

    pewnie tez nigdy nie goniles kogos z pistoletem :-)

    Ale chwyc w rekę torbe ze laptopem, albo smartfona, i zauwaz, ze
    dziecko ci na ulice wybiega, akurat od strony zajete reki :-)

    > Więc wracam do pytania - jak to kurwa możliwe, że mamy cztery opinie
    > biegłych i dwie są takie a dwie inne?

    Moze po prostu to trudno ocenic, czy w tym przypadku bylo jakos
    niewyraznie.

    Zresztą masz w tych mediach - pierwszy biegly ocenil, ze trudno ocenic
    i potrzebne dodatkowe badania na resztki prochu, drugi biegly ocenil
    ze od przodu, a tu jak na zlosc przyszly wyniki z badania prochu.
    Zlecone chyba od poczatku, czy moze po pierwszym bieglym.

    Jesli cos tu ciekawe, to czemu te druga opinie zlecili.
    Bo pierwsza byla niejasna, czy bo chcieli sprawe umorzyc,
    czy moze inna prokuratura, bo już w Łodzi ...
    A wynik ze od przodu dlatego, ze ktos taki zamowil, czy zwyczajnie
    biegly sie pomylil ... a moze po prostu niestaranny byl ..

> [...]
    > szury miały rację na podstawie chłopskiego rozumu. Jak dla mnie w dwóch
    > pierwszych ściany grały na korzyść gospodarzy.

    Jakie sciany?
    Sledztwo zaczela prokuratura w Koninie, a potem przeniesiono do Łodzi.
    Biegli to nie wiem skad.

    > I gdyby nie afera ogólnnopolska

    Tych afer ogolnopolskich sie jakby ostatnio namnozylo ...

    > i nagrania z monitoringu których niezdążono popsuć,

    Jakie nagrania?
    Bo teraz miedia donoszą, ze kamery nic ciekawego nie zarejestrowaly.

    > to tak
    > by zostało. Kolejny przyczynek, żeby policji i prokuraturze nie ufać w
    > takich sprawach, bo domyślnie kłamią.

    Nie mowie nie ... ale jak widac sprawa do sadu trafila.

    > Taa. Były niezgodne z tym, że ślady prochu były z tyłu. I zrobiła się
    > afera, bo jakimś cudem pełnomocik ojca do tego dotarł.

    A daty ekspertyz znasz ?

    > Bo się wydostało do prasy? A co zrobili? Ktoś jakąś odpowiedzialność
    > poniósł?

    Nie nie - sprawe zakonczoną prawomocnym wyrokiem otwarli
    i losem niewinnego sie ktos zainteresowal.

    Jakis uczciwy prokurator sie znalazl, a nie - ucziwu policjant,
    i "bezprawnie" zajął sprawą,
    rodzina uzbierala na łapowke, czy im jeden wiezien doniosl,
    ze drugi wiezien sie przyznal do gwaltu i zabojstwa (*),
    a tu pech - w tej sprawie juz kogos skazano ...
    i trzeba bylo odkrecac ...

    (*) zabojstwa czy nieumyslngo spowodowania smierci?
    Zmarla z wykrwawienia i wyziebienia, ale chyba nikt jej mordowac nie
    zamierzal ..

> [...]
    8a.html

    > Ale to za łapówkarstwo. Jakby mu nie udowodnili że to przestęstwo
    > umyślne a szedł w zaparte że się pomylił...

    No faktycznie, nie napisali, ze za falszowanie opinii.
    Jeszcze nie ma takiego zarzutu, czy jak widac za prawdziwą opinie
    tez czasem trzeba zaplacic :-)

    J.

  • 19. Data: 2022-07-06 20:12:19
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 6 Jul 2022 18:13:38 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > To, że biegł z bronią w ręku jest dla mnie dość dziwne,

    Gonil podejrzanego przestepce, to chyba w miare naturalne.

    > tym nie mniej
    > niechętnie bym zajmował stanowisko, bo wygląda na to, że informacje
    > prasowe dość "daleko" odbiegają od prawdy.

    Musial jednak trzymac ten pistolet w reku, skoro padl smiertelny
    strzal.

    > Zarzut jest nieumyślnego spowodowania śmierci. Przekroczenie uprawnień
    > jest przestępstwem umyślnym. W Polskim prawie Policjant nie ma nigdzie
    > prawa do zabicia człowieka, by to prawo mógł nadużyć.

    Mi sie tam wydaje, ze ma, no ale w tych przypadkach to chyba nie
    naduzycie.

    > Gdyby policjant
    > celowo nacisnął sp-ust, to wówczas można by badać, czy nie nadużył
    > wynikających z Ustawy o ŚPBiBP uprawnień do użycia broni palnej. Ale nie
    > opisywanym przypadku.

    No popatrz, brzmi jakby wszyscy policjanci byli niewinni.
    Przeciez oni tylko niechcąco ... wypadek zwykly ...
    a ze tam czlowieka w kajdankach paralizatorem w kiblu ...

    J.

  • 20. Data: 2022-07-06 21:07:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.07.2022 o 18:26, Shrek pisze: