  • 11. Data: 2007-03-19 21:27:09
    Temat: Re: Kodeks drogowy - posiadanie dokumentow przy sobie - interpretacja przepisow
    Od: Kunio <k...@k...pl>

    pawel napisał(a):

    > no to w sadzie mozesz dostac 150 zl i policjant tez smialo mogl tobie tyle
    > dac i nic na to nie poradzisz::(

    a mi wychodzi na to ze jesli mialby mnie karac zgodnie z prawem to dalby
    od razu 150zl. a tak to dal 100 bo tak mu sie podobalo i zeby zrobic mi
    na zlosc

  • 12. Data: 2007-03-19 21:30:29
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > I nie zapłaci kosztów sądowych ? :( To beznadziejne mamy przepisy.

    oczywiście ze nie zaplaci bo tu wchodza w gre inne przepisy egzekucyjne i o
    ile mandat wyegzekwowac jest latwo o tyle koszty sadowe juz nie :)))

    ciekawe prawda?:)))

  • 13. Data: 2007-03-19 21:39:37
    Od: Kunio <k...@k...pl>

    pawel napisał(a):

    > nie miales dokumentow przy sobie w chwili kontroli i sad tak samo ci powie
    > jestem pewien a na korzysc policjanta bedzie to ze i tak ci proponowal
    > nizszy mandat
    > czyli nie ma podejrzenia ze akurat na ciebie sie uwzieli a sad z pewnoscia
    > dolozy ci 50 zl wiecej bo zapewne policjant tak zawnioskuje:(

    to co Wy mi tu piszecie to sa tylko wasze wyobrazenia bez podstaw
    prawnych. Jest wina ale chyba mniejsza, anizeli wcale bym ich nie
    dostarczył. A przepis nie interpretuje częściowej naprawy winy, że
    dokument jednak dostarczyłem. Rownie dobrze mogl mnie pouczyc.

  • 14. Data: 2007-03-19 22:24:06
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Kunio" <k...@k...pl> napisał w wiadomości

    > to co Wy mi tu piszecie to sa tylko wasze wyobrazenia bez podstaw
    > prawnych.

    Wszyscy Ci tlumacza., ze Twoj psi obowiazek jako kierowcy jest miec
    dokumenty PRZY SOBIE - czyli w aucie. I tylko Ty szukasz uparcie dziury w
    dupie, podczas, gdy NIE MASZ RACJI i zaden sad Ci jej nie przyzna!!!!
    To, ze dostarczyles dokumenty nie znosi Twojej winy w zadnym stopniu -
    oszczedzilo Ci tylko klopotow - nawet z zatrzymaniem wlaczanie!
    Proponuje EOT

    Pozdrawiam
    SDD

  • 15. Data: 2007-03-19 23:08:15
    Od: "pawel" <p...@p...onet.pl>

    > to co Wy mi tu piszecie to sa tylko wasze wyobrazenia bez podstaw
    > prawnych. Jest wina ale chyba mniejsza, anizeli wcale bym ich nie
    > dostarczył.

    to czy ty dostarczysz dokumenty czy nie nie ma nnajmniejszego znaczenia
    a jezeli bys wcale nie mial dokumentow (uprawnien do prowadzenia pojazdu)
    zaplacilbys 500 zl art 94 par. 1 kw i taryfikator nie wspominajac o innych
    konsekwencjach

    to chyba jest mniejsza kara?;)

    >A przepis nie interpretuje częściowej naprawy winy, że dokument jednak
    >dostarczyłem. Rownie dobrze mogl mnie pouczyc.

    trzeba bylo negocjowac ;)

    i zapamiętaj na przyszlość zdecydowanie lepiej dogadywac sie z policjantem
    jak z sadem;))) to moja rada;)))
    pozdrowka

    jak mozesz napisz ile dal Ci sad?

  • 16. Data: 2007-03-20 00:47:43
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kamil" <k...@k...pl> wrote in message
    > dokumenty przy sobie. No ale jak mozemy interpretowac "PRZY SOBIE"? ;)

    No zdrowy rozum.

  • 17. Data: 2007-03-20 00:49:32
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kunio" <k...@k...pl> wrote in message

    > chcial mi dac 100zl
    > mogl mnie ukarac od razu ale po co kazal mi isc do domu i je doniesc a
    > pozniej chcial wlepic mandat?

    Może liczył na to, że jednak nie doniesiesz.
    Wówczas z przyjemnością by ci auto odholował.
    A może liczył, że jednak ubezpieczenia nie masz.

    >Miec przy sobie mozna interpretowac na kilka sposobow a przed sadem to jest
    >jakis argument ;)

    Żaden. Dostaniesz 150 zł plus koszty. Razem jakieś 230 zł.

  • 18. Data: 2007-03-20 10:17:19
    Od: "Noodles" <n...@g...pl>

    > a mi wychodzi na to ze jesli mialby mnie karac zgodnie z prawem to dalby
    > od razu 150zl. a tak to dal 100 bo tak mu sie podobalo i zeby zrobic mi
    > na zlosc

    Zgodnie z prawem mógł ci dać mandat w wysokości 150 zł a on ci dał mniej
    żeby ci zrobic na złość ? Obym zawsze spotykał na drogach takich złośliwych
    policjantów.

  • 19. Data: 2007-03-20 10:31:20
    Od: w...@p...onet.pl

    > "Kamil" <k...@k...pl> wrote in message
    >
    > No zdrowy rozum.

    ale czasem sa sytuacje precedensowe ;)
    np. taka:
    mam dom, w domu garaz, w garazu za malo miejsca na posprzatanie samochodu.
    WYprowadzam samochod z garazu wprost przed dom, na malo uczeszczana uliczke. Tam
    sobie sprzatam samochod. Podjezdza policja prosi o dokumenty. Nie mam, bo bez
    sensu jest targac ze soba do sprzatania samochodu portfel z dowodem osobistym,
    rejestracyjnym i prawem jazdy. Zwlaszcza ze sprzatam samochod, moge nie miec w
    roboczym ubraniu kieszeni, zatem pozostawienie portfela na siedzeniu czy
    gdziekolwiek i jednoczesnie odkurzanie w bagazniku, pomimo, ze to malo
    uczeszczana uliczka, moze sie skonczyc kradzieza porfela.
    Ide zatem do domu - od miejsca gdzie stoi samochod (czyli przede brama) do domu
    gdzie leza dokumenty (bede musial zniknac policjantowi na jakas minute z oczu)
    jest jakies 10 metrow.
    I co? Dokumentow przy sobie nie mam i zdaje sie tylko od widzimisie policjanta
    zalezy mandat, pouczenie badz w ogole olewka calej sprawy.

    pozdrawiam
    d.

  • 20. Data: 2007-03-20 11:44:41
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    w...@p...onet.pl naskrobał/a w

    > I co? Dokumentow przy sobie nie mam i zdaje sie tylko od widzimisie
    > policjanta zalezy mandat, pouczenie badz w ogole olewka calej
    > sprawy.

    Przepis mówi o kierującym pojazdem, nie sprzątającym pojazd.

    --
    Pozdrawiam Krzysztof Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153