  • 41. Data: 2021-01-16 11:20:28
    Temat: Re: Kiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania?
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Kiedyś jeszcze były różnice cen na różnych rynkach - stare "dobre" i niesłusznie
    minione czasy, gdy w Polsce było taniej niż w
    Niemczech, gdy po niemieckiej cenie (niemieckim upuście) nikt by na rynek nie wszedł.

    -----
    > Czyli dobrym klientom sprzedajesz po 20-21 zl, a "poczatkujacym" po 30zl, a w
    cenniku ... 100 zl?

  • 42. Data: 2021-01-16 11:21:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Oszukałeś gacie na wacie ;-)

    -----

  • 43. Data: 2021-01-16 12:30:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.01.2021 o 10:54, J.F. pisze:

    > Aaa - moze ja zle zrozumialem - 70% rabatu - zostaje 30%.
    >
    > Czyli dobrym klientom sprzedajesz po 20-21 zl,  a "poczatkujacym" po 30zl,
    > a w cenniku ... 100 zl ?

    Ja nie ale tak to wygląda w hurtowni.

    > Sposob na przyciagniecie klienta to chyba nie jest ? :-)
    > Ale moze niektorzy sie poczuja docenieni. "70% rabatu" i wroca :-)

    Nie - wszyscy wiedzę, że centy katalogowe kabli są z kosmosu i nawet w
    kosztorysy inwestorskie się daje te po rabatach. Przynajmniej w
    kosztorysach dla inwestorów z sektora prywatnego. Tak jak pisałem -
    podejrzewam, że chodzi o zamówienia publiczne, ewentualnie jakąś
    energetykę, gdzie wykonawcy są powiązani ze spółkami skarbu państwa i w
    ten sposób kasę przekaładają z "kieszeni państwowej do mniej państwowej"

    Nie;)

    --
    Shrek

  • 44. Data: 2021-01-16 17:39:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.01.2021 o 10:18, Monika Głowacka pisze:
    > Sklepy stacjonarne powoli przestają mieć sens.
    > Ta sama sukienka w sklepie stacjonarnym kosztuje 42 zł, a w sklepie
    > internetowym gdzieś na prowincji 21 zł + 9 zł paczkomat.
    > niby 12 zł to nie dużo, ale jak policzy się to wychodzi 40% drożej,
    > dlatego sklepy stacjonarne są do ogladania, przymierzania, a internetowe
    > do kupowania.

    Tylko, że czasem coś pasuje do ręki wziąć. Sukienek nie kupuję, ale
    bardzo często idę po jakiegoś ciucha do sklepu. Zmierzę. Obejrzę. I
    zamawiam przez Internet. Z tym, ze warto dobrze poszukać. Czasem ten sam
    towar w Polsce kosztuje 200 zł, w mega promocji 120 zł, a w Alieexpres
    60 zł bez promocji.

    --
    Robert Tomasik

  • 45. Data: 2021-01-16 21:15:05
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > zamawiam przez Internet. Z tym, ze warto dobrze poszukać. Czasem ten sam
    > towar w Polsce kosztuje 200 zł, w mega promocji 120 zł, a w Alieexpres

    I jak to chińczyka ma trochę inne wymiary i jest zrobiony z trochę
    innego materiału niż ten oglądany w polskim sklepie za 200zł.
    I teraz pytanie czy kupując przez internet chcesz kupić to co
    oglądałeś czy wystarczy podobny i tańszy erzac?

    Pozdrawiam

  • 46. Data: 2021-01-17 01:10:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.01.2021 o 21:15, RadoslawF pisze:

> [...]
    > I teraz pytanie czy kupując przez internet chcesz kupić to co
    > oglądałeś czy wystarczy podobny i tańszy erzac?

    Nie Radku. To dokładnie ten sam produkt. I żeby nie było:
    Tu https://tiny.pl/r5sw4 masz te w Polsce. 200 zł cena, przecenione na
    115,29zł. Tu https://tiny.pl/r5swk masz a Alieexpres: 53~64 zł. To jest
    dokładnie ten sam produkt.

    --
    Robert Tomasik

  • 47. Data: 2021-01-17 02:59:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-01-16, RadoslawF <r...@g...com> wrote:

> [...]
    > I teraz pytanie czy kupując przez internet chcesz kupić to co
    > oglądałeś czy wystarczy podobny i tańszy erzac?

    Wręcz notorycznie tzw. renomowane sklepy internetowe oferują produkty
    sprowadzone od tych samych co na Alim dostawców z kilkukrotnym, lub
    nawet większym przebiciem. Sztandarowym przykłdem jest taki Amazon. I
    oczywiście to, że kupisz na Amazonie wcale nie gwarantuje lepszych
    materiałów, czy ogólnie produktu. Jedyny plus to łatwość zwrotu i
    szybkość dostawy, za które czasem warto dopłacić.

    Ale taż masz częściowo rację, bo widzisz np. w tym renomowanym sklepie
    identyczny z wyglądu i funkcjonalności produkt, , ładnie opakowny etc.,
    ale z logo jakiejś nieznanej firmy. Czy to na Alim jest podróbką czy po
    prostu tym samym produktem z nadrukowanym logiem? Niestety wtedy trzeba
    trochę poszukać, jakie opinie ma taka firma, bo czasami warto dopłacić,
    np. za selekcję i testy, za lepszy materiał od tego samego producenta, a
    czasmi nie. Ale jak coś jest kompletnie bezmarkowe, to najczęściej czy na
    Alim, czy gdzieindziej, jeden pies.
    Fakt, że z ciuchami może być większy kłopot.

    --
    Marcin

  • 48. Data: 2021-01-18 11:19:45
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 17 Jan 2021 01:10:21 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > Tu https://tiny.pl/r5sw4 masz te w Polsce. 200 zł cena, przecenione na
    > 115,29zł. Tu https://tiny.pl/r5swk masz a Alieexpres: 53~64 zł.

    Nawiasem mówiąc, spodnie "taktyczne" - podobnie jak 'kamizelki taktyczne" -
    to jakiś dziwoląg na miarę spodni "dedykowanych".

    Żeby nie być gołosłownym:
    https://www.lavard.pl/produkty/moda-meska/spodnie-me
    skie,2,2147
    "Eleganckie spodnie męskie dedykowane mężczyznom ceniącym formalny styl".

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 49. Data: 2021-01-18 13:01:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    .net...

    >Nawiasem mówiąc, spodnie "taktyczne" - podobnie jak 'kamizelki
    >taktyczne" -
    >to jakiś dziwoląg na miarę spodni "dedykowanych".

    Mnie tam smiesza "koszulki funkcyjne" np w Lidlu ..

> [...]
    eskie,2,2147
    >"Eleganckie spodnie męskie dedykowane mężczyznom ceniącym formalny

    Ale to sa spodnie eleganckie, a nie "dedykowane"

    Mniejsza o nazwe ... to na pewno ten sam produkt ?
    Bo wygladaja tak samo, ale material ... mial byc wodoodporny.
    Jakosc uszycia tez moze byc rozna.

    Tam mamy kraj podrobek, u nas kraj cwaniakow - wszystko mozliwe :-)

    No i tam cena bez cla i VAT, a u nas z zyskiem opodatkowanym ..

    J.

  • 50. Data: 2021-01-18 13:30:57
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 18 Jan 2021 13:01:21 +0100, J.F. napisał(a):

    > Mnie tam smiesza "koszulki funkcyjne" np w Lidlu ..

    Mnie nie śmieszyły, bo nawet nie wiedziałem, że takowe istnieją, ale już
    się uświadomiłem, że tylko nie wiem, iż mówię prozą, a owe koszulki można
    również nazywać "funkcjonalnymi" albo "technicznymi".

    Najwyraźniej każda epoka musi mieć swój zwis męski luzem.