  • 31. Data: 2021-01-13 22:05:59
    Temat: Re: Kiedy przestanie być wymagana umiejętność czytania i pisania?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 18:39, J.F. pisze:

    > To wlasnie branza kablowa byla ... i wychodzi na to, ze producent w
    > cenniku ma 5x drozej, niz sam sprzedaje ... hurtem.

    Standardowy rabat dla klienta bez "osiągnieć" to 70%.

    > Pod zamowienia publiczne to raczej nie, bo tam i tak skladasz oferte z
    > konkretna cena, nikogo cenniki nie interesuja.

    Oj nie interesują - jakby nie interesowały to by kosztorysu nie
    wymagali. Sam byłem świadkiem jak firma była maglowana na okoliczność
    tego, że mają "za tanio" i się tłumaczyli - jakby się tłumaczyli źle, to
    by postępowanie zapewne unieważniono.

    --
    Shrek

  • 32. Data: 2021-01-13 22:18:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 21:15, nadir pisze:

    > Ale dlaczego nie? Odsiedział swoje, zresocjalizował się, może nawet
    > pokrył/zwrócił szkody.

    Pozostańmy przy odsiedział swoje. W resocjalizację to nawet na
    resocjalizacji nie wierzą;)

    > Oczywiście nadal powinien być pod nadzorem przełożonych

    To się nieco kłuci z byciem naczelnikiem... Z zasady naczelnik prełni
    raczej funkcje kontrolne - oczywiście też jakiejś tam kontroli podlega.
    Ale skoro ma podlegać znaczniejszej - to nie ma bata - skoro go masz
    bardziej kontrolować, to znaczy, że mniej mu ufasz. A skoro jego
    "wiarygodność" jest słabsza niż innych to znaczy że jest również
    słabszym kandydatem do pełnienia takiej funkcji - a skoro jest słabszy
    to znaczy są lepsi - koniec tematu.

    > i w razie wpadki
    > bezwzględne więzienie łącznie z brakiem emerytury włącznie.

    A na jakiej podstawie?

    > Trynkiewicza na niańkę czy mordercy na opiekuna w domu starców bym nie
    > wziął, ale niektórym należy dać szansę i wykorzystać, to co umieją
    > najlepiej.

    To w prywatnej firmie mu dawaj.

    > No skoro nie łamali prawa, to w czym jest problem?

    No pewien problem jednak widzę. Jeśli nie widzisz problemu z
    działanością ubeków to znaczy żae nadajemy na zupełnie różnych poziomach
    abstrakcji.
    > A jakie cechy powinien mieć przewodniczący komisji sprawiedliwości i
    > praw człowieka? Może są jakieś wymogi formalne, których gość nie
    > spełnia? No to wtedy faktycznie nie powinien nim być.

    Ciężko to ująć, ale to z grubsza tak jak z trynkiewiczem i rzecznikiem
    praw dziecka - teoretycznie gość się pewnie nawet formalnie nadaje;)

    > Dlaczegóż to?

    A uważasz, że się nadajesz? Bo ja na przykład nie mam takiego
    przekonania co do siebie:P

    > To dlaczego?

    Z tego samego powodu dla którego arabia saudyjska nie nadaje się na
    przewodniczącego komitetu do spraw praw kobiet.

    --
    Shrek

  • 33. Data: 2021-01-13 22:18:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.01.2021 o 20:28, ąćęłńóśźż pisze:
    > Co Ty tam synku pie.....łeś o odpowiedzialności zbiorowej?

    A to nienawadawanie się na rzecznika praw dziecka to odpowiedzialność
    zbiorowa?

    --
    Shrek

  • 34. Data: 2021-01-14 12:27:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Standardowy rabat dla klienta bez "osiągnieć" to 70%.

    ale wiesz - 70% to tylko 1.4x taniej, 80%y to 5x taniej ...

    >Oj nie interesują - jakby nie interesowały to by kosztorysu nie
    >wymagali.

    Kosztorys sie bardzo przydaje przy zerwaniu kontraktu, drobnej zmianie
    zakresu, czy platnosciach czesciowych.
    Ale ceny w kosztorysie sa obowiazujace, nie w jakims innym cenniku.

    >Sam byłem świadkiem jak firma była maglowana na okoliczność tego, że
    >mają "za tanio" i się tłumaczyli - jakby się tłumaczyli źle, to by
    >postępowanie zapewne unieważniono.

    Czasem moze byc uzasadnione - ale "za tanio" w stosunku do innych
    ofert, do jakiegos statystycznego "cennika typowych kosztow", czy do
    "zwyklego" cennika dostawcy ?
    Gdzie tlumaczenie proste - klientom udzielamy roznych rabatow, Wam
    naliczylismy 60% ...

    J.

  • 35. Data: 2021-01-14 16:38:47
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 13.01.2021 o 22:18, Shrek pisze:

    > Pozostańmy przy odsiedział swoje. W resocjalizację to nawet na
    > resocjalizacji nie wierzą;)

    No ale formalnie dla społeczeństwa jest czysty jak łza, to dlaczego nie
    dać mu szansy? Tym bardziej jak wybitny fachowiec.

    > To się nieco kłuci z byciem naczelnikiem...

    Nad naczelnikami też są przełożeni.

    > Ale skoro ma podlegać znaczniejszej

    A dlaczego znaczniejszej? Ma podlegać takiej samej kontroli jak reszta.
    Natomiast kara może być wyższa, za na przykład recydywę.

    > A na jakiej podstawie?

    Przepisów, które trzeba by ogarnąć.

    > To w prywatnej firmie mu dawaj.

    Ależ prywatne firmy bardzo chętnie zatrudniają takich asów od
    optymalizacji podatkowych. Tylko potem jest płacz, że kasa w budżecie
    państwa się nie spina. No to tworzy się kolejne przepisy, pod kolejne
    służby, które tylko gnębią przedsiębiorców, a tu dalej nic się nie
    spina. I tak w koło.

    > No pewien problem jednak widzę. Jeśli nie widzisz problemu z
    > działanością ubeków to znaczy żae nadajemy na zupełnie różnych poziomach
    > abstrakcji.

    Ale dlatego, że byli ubekami, czy po prostu skurwysynami, jakich pełno
    na całym świecie, w różnych systemach politycznych? Nawet tu i teraz.

    > A uważasz, że się nadajesz? Bo ja na przykład nie mam takiego
    > przekonania co do siebie:P

    Trzeba w siebie wierzyć. Jakby mi zaproponowali to przyjąłbym fuchę. No
    ale nikt nie dzwoni.

    > Z tego samego powodu dla którego arabia saudyjska nie nadaje się na
    > przewodniczącego komitetu do spraw praw kobiet.

    Dam sobie rękę uciąć, że obywatelki Arabii Saudyjskiej nie miałyby nic
    przeciwko temu. Nie tylko nasz, prawilny system wartości obowiązuje na
    tym świecie.
    A jak to dalej pójdzie w kierunku, na który wygląda, że się kierujemy,
    to niewykluczone, że w przyszłości przewodniczącym komitetu do praw
    kobiet będzie jakiś Saud.

  • 36. Data: 2021-01-14 17:31:52
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 16:38, nadir pisze:

    > No ale formalnie dla społeczeństwa jest czysty jak łza, to dlaczego nie
    > dać mu szansy? Tym bardziej jak wybitny fachowiec.

    Podobnie jak każdy sebix spod bloku powinien zrobić karierę. Skoro jest
    formalnie czysty jak łza to znaczy że po zatarciu kary. Wtedy chyba
    można - no trudno - takie zasady. Ja tam w resocjalizację nie wierzę.
    Prędziej że ktoś miał pecha i popełnił błąd w życiu, ale tu nie o takim
    przypadku mówimy a o "fachowcu".

    > A dlaczego znaczniejszej? Ma podlegać takiej samej kontroli jak reszta.

    No nie wiem. ja tam bardziej pilnuje portfela przy kolesiach po wyrokach
    z kradzieże kieszonkowe niż przy znajomych.

    > Przepisów, które trzeba by ogarnąć.

    Nie bardzo to sobie wyobrażam.

    > Ależ prywatne firmy bardzo chętnie zatrudniają takich asów od
    > optymalizacji podatkowych.

    To w oczywisty sposób co innego. Dla przykładu policja wstawia dresów za
    kraty a mafia ich zatrudnia jako żołnierzy. Czego to ma dowodzić?

    > Ale dlatego, że byli ubekami, czy po prostu skurwysynami, jakich pełno
    > na całym świecie, w różnych systemach politycznych? Nawet tu i teraz.

    Dlatego, że byli ubekami. Skurwiele to osobna sprawa. Zreszta szersza.
    Coś jak z kwadratem i prostokątem.

    > Trzeba w siebie wierzyć. Jakby mi zaproponowali to przyjąłbym fuchę. No
    > ale nikt nie dzwoni.

    W sumie racja - misiewicz w siebie uwierzył, czemu nie ty;)

    > Dam sobie rękę uciąć, że obywatelki Arabii Saudyjskiej nie miałyby nic
    > przeciwko temu.

    A to już od tego dla kogo ten wywiad zależy czy byś jeszcze miał rękę.

    > A jak to dalej pójdzie w kierunku, na który wygląda, że się kierujemy,
    > to niewykluczone, że w przyszłości przewodniczącym komitetu do praw
    > kobiet będzie jakiś Saud.

    Raczej chińczyk.

    Oftopic się zrobił. Ja wysiadam.

    --
    Shrek

  • 37. Data: 2021-01-14 17:37:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 14.01.2021 o 12:27, J.F. pisze:

    > ale  wiesz - 70% to tylko 1.4x taniej, 80%y to 5x taniej ...

    Nie do końca łapię....

    > Czasem moze byc uzasadnione - ale "za tanio" w stosunku do innych ofert,
    > do jakiegos statystycznego "cennika typowych kosztow", czy do "zwyklego"
    > cennika dostawcy ?

    To była usługa więc nie było "zwykłego cennika". Było za tanio w
    stosunku do analogicznej usługi w ubiegłych latach. I chociaż wszyscy
    wiedzieli, że jest to cena dumpingowa żeby wyrżnąć obecnego dostawcę to
    w końcu im się udało. Ale musieli normalnie tabelki przedstawiać, że są
    w stanie na tym zarobić. A i tak wszyscy wiedzieli, że dołożą, tylko nie
    byli im w stanie tego udowodnić - szli twardo że robią to po kosztach za
    ojczyznę...

    --
    Shrek

  • 38. Data: 2021-01-15 10:54:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    pl...

    >Nie do końca łapię....

    Aaa - moze ja zle zrozumialem - 70% rabatu - zostaje 30%.

    Czyli dobrym klientom sprzedajesz po 20-21 zl, a "poczatkujacym" po
    30zl,
    a w cenniku ... 100 zl ?

    Sposob na przyciagniecie klienta to chyba nie jest ? :-)
    Ale moze niektorzy sie poczuja docenieni. "70% rabatu" i wroca :-)

    >To była usługa więc nie było "zwykłego cennika".

    Ale towarow tez to dotyczy.
    I cenniki malo kogo interesuja - wazne co w ofercie/kosztorysie.

    Poczta Polska w bitwie o sądy ?

    J.

  • 39. Data: 2021-01-16 10:18:11
    Od: Monika Głowacka <m...@i...eu>

> [...]
    > przykładowo, jak widzę rabat 50%, to nie jest wcale powód do radości. Bo
    > przecież i tak mi nikt tego poniżej kosztów nie sprzedaje, więc to dowód
    > na to, że teraz zarabia pewnie jakieś 20%, więc poprzednio zarabiał 70%.
    >
    > Oczywiście teraz to może i kupię, ale następnym razem, zanim w takim
    > sklepie coś nabędę, to dość dokładnie sprawdzę, czy w innym sklepie tego
    > 50% taniej nie ma. Oczywiście czasem się okazuje, że przed promocja
    > rzecz kosztowała przykładowo 120 zł, a teraz kosztuje 170 zł, tylko
    > upust 50 zł dajemy, ale to już osobna sprawa.

    Sklepy stacjonarne powoli przestają mieć sens.
    Ta sama sukienka w sklepie stacjonarnym kosztuje 42 zł, a w sklepie
    internetowym gdzieś na prowincji 21 zł + 9 zł paczkomat.
    niby 12 zł to nie dużo, ale jak policzy się to wychodzi 40% drożej,
    dlatego sklepy stacjonarne są do ogladania, przymierzania, a internetowe
    do kupowania.

  • 40. Data: 2021-01-16 11:16:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Od czasu "Bolek na prezydenta" wszystko możliwe.

    -----