  • 1. Data: 2004-09-30 14:51:04
    Temat: Obca pensja na moje konto 8-| ???
    Od: "Krzysztof M." <k...@o...pl>

    Witam,
    Od dwóch miesięcy pewna firma, której absolutnie nie znamy przelewa mojej
    żonie pensję na konto.
    I teraz chciałbym spytać, czy grożą nam z tego powodu jakieś konsekwencje -
    zwrot z odsetkami? Czy firma może nam te pieniążki odebrać, wejść na konto i
    zabrać? Czego możemy się spodziewać?

    Dziękuję bardzo za pomoc!

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2004-09-30 14:54:20
    Temat: Re: Obca pensja na moje konto 8-| ???
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-30 16:51, Krzysztof M. wrote:
    [..]

    > zwrot z odsetkami? Czy firma może nam te pieniążki odebrać, wejść na konto i
    Zwrot, ale bez odsetek. Firma jako taka nie. Może jedynie poprosic bank.
    > zabrać? Czego możemy się spodziewać?
    O ile nie przywłaszczycie sobie tych pieniędzy to nic nadzwyczajnego.
    A jeśli przywłaszczycie ... to nie wiem.

    KJ

  • 3. Data: 2004-09-30 15:41:20
    Od: "Keruj" <k...@t...pl>

    > Zwrot, ale bez odsetek. Firma jako taka nie. Może jedynie poprosic bank.
    > O ile nie przywłaszczycie sobie tych pieniędzy to nic nadzwyczajnego.
    > A jeśli przywłaszczycie ... to nie wiem.

    Zawsze mogą się tłumaczyć, że mieli debet na koncie i myśleli że z niego
    korzystają.

    Dopóki firma waz nie wezwie do oddania pieniędzy nie mogą naliczac odsetek.

    Keruj

  • 4. Data: 2004-09-30 15:47:08
    Od: "Krzysztof M." <k...@o...pl>

    A będziemy zmuszeni je oddać?

    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 5. Data: 2004-09-30 15:55:14
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-09-30 17:47, Krzysztof M. wrote:
    > A będziemy zmuszeni je oddać?

    Ech. ręce opadają.
    To nie są wasze pieniądze. I prawnie pewnie miałbym zastosowanie
    przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu.
    Ale nie wiem czy firma będzie w stanie to wyegzekwować.

    KJ

  • 6. Data: 2004-09-30 15:56:04
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik Krzysztof M. napisał:

    > A będziemy zmuszeni je oddać?

    A co masz na myśli ? Co traktujesz jako zmuszenie cię ...

    Jesli nie oddasz pieniędzy ... To BEZPDSTAWNIE SIĘ WZBOGACISZ ... chyba,
    że udowodnisz, że owa firma winna była ci tą kasę ;>

    A o bezpodstawnym wzbogaceniu kodeks karny pisze następującą baśń :

    Art. 284. § 1. Kto przywłaszcza sobie cudzą rzecz ruchomą lub prawo
    majątkowe,
    podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Firma zwraca się do ciebie z prośbą o wydanie pieniędzy (bądź bank
    wyksięgowywuje te pieniądze) - ty zwracasz ;> ... do pory zwrotu możesz
    sobbie założyć lokatę terminową ;)

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 7. Data: 2004-09-30 16:00:09
    Od: "Krzysztof M." <k...@o...pl>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przepisy o bezpodstawnym wzbogaceniu.
    > Ale nie wiem czy firma będzie w stanie to wyegzekwować.

    Niech nie opadają ;-)
    Pytam, bo kiedyś słyszałem, ze jak ktoś omyłkowo przeleje pieniądze to d..a.
    --
    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 8. Data: 2004-09-30 16:09:43
    Od: "VERTRET" <vertret @ op . pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:cjha3p$o2f$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Firma zwraca się do ciebie z prośbą o wydanie pieniędzy

    To jest możliwe

    >(bądź bank wyksięgowywuje te pieniądze)

    Jak to sobie wyobrażasz???
    Bank może tylko komornika (lub podobnie miłej służby) słuchać a nie
    każdego z ulicy, kto przyjdzie i powie, że "te pieniądze co ja wczoraj
    Kowalskiemu przelałem, to chce z powrotem zabrac. Weźta to odsięgujta
    nazad"

    vertret

  • 9. Data: 2004-09-30 16:33:37
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik VERTRET napisał:

> [...]
    > każdego z ulicy, kto przyjdzie i powie, że "te pieniądze co ja wczoraj
    > Kowalskiemu przelałem, to chce z powrotem zabrac. Weźta to odsięgujta

    Nie .. .zawsze może być to wynik BŁĘDNEGO KSIĘGOWANIA W BANKU ... a taka
    sytuacjia nie została wykluczona ...

    Jeśli Bank się pomyli i księguje ci jakąś kase (nie twoją) to potem robi
    korektę, wyksięgowywuje to ponownie z twojego konta ...

    Trudne ... co ?

  • 10. Data: 2004-09-30 18:30:40
    Od: "Tomek" <t...@p...onet.pl>

> [...]

    > majątkowe,
    > podlega karze pozbawienia wolności do lat 3.

    Ale jest jeszcze ponoć coś takiego jak bezpodstawne wzbogacenie w dobrej
    wierze - i ponoć jeśli takie "wzbogacenie" zostanie wydane to przepada i nie
    może podlegać zwrotowi. Trzeba tylko udowodnić, że się "konkretnie te
    pieniądze" wydało.

    Ale ja jestem kompletnym laikiem, więc potraktujcie mnie z przymrużeniem
    oka.

    Poza tym pozostaje subtelna kwestia "moralności" takiego postępowania, ale w
    tej dziedzinie nie jestem zapewne autorytetem ;)

    Pozdrawiam

    Tomek