  • 11. Data: 2021-10-13 16:40:23
    Temat: Re: Jest ochrona wizerunku policjanta?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.10.2021 o 16:05, Robert Tomasik napisał:

    > Ale co do rzeczy ma ROPO? W polskim prawie ochrona wizerunku wynika z
    > Prawa Autorskiego. Podejrzewam, że TSUE nawet o tej ustawie nie
    > słyszało, a jej interpretacji nie mówiąc już.

    Tam też masz wyjątki, jak choćby rejestracja zgromadzeń publicznych.
    Dodatkowo wyjątek dziennikarski z tego co wiem również u nas obowiązuje,
    bo łączy się to z prawami człowieka.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 12. Data: 2021-10-13 17:47:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Wskaż mi w ustawie (musiało by to być w Kodeksie Karnym albo Prawie
    > Autorskim) taki kontratyp.

    Uwaga przetwarzam - starszy perspirant robert sawera - na zdjęciu drugi
    od lewej https://pbs.twimg.com/media/Dio7hMJWkAEnVwx.jpg . Po publicznej
    pochwale za "dobrą służbę" (duszenie a jakże;) minister (brudziński
    chyba) powiedział, że całe ministerstwo stanie na głowie, żeby
    szczerbatemu chwalącemu zrobić kuku. Nie zrobił, więc skoro pisi
    minister superresortu nie dał rady, to prawdopodobnie rzeczywiście z
    jakiegoś powodu jest ciężko (nawet biorąc pod uwagę, że minister może
    więcej na podstawie "prawa tłiterowego).

    Co nie znaczy że się nie da - ale to na zasadzie, że każdego można
    oskarżyć od dowolną rzecz i statystycznie istnieje szansa na trafienie
    jakiegoś sędziego, kto to z głupoty lub braku wiedzy klepnie.

    --
    Shrek

  • 13. Data: 2021-10-13 18:51:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Tam też masz wyjątki, jak choćby rejestracja zgromadzeń publicznych.

    Ależ oczywiście, ze są wyjątki. Czy ja gdziekolwiek napisałem, ze nie
    ma? Ale nie ma takiego o jakimś "dobru publicznym".

    > Dodatkowo wyjątek dziennikarski z tego co wiem również u nas obowiązuje,
    > bo łączy się to z prawami człowieka.

    Ale nie możesz walczyć o prawa człowieka naruszając je - moim zdaniem.

    --
    Robert Tomasik

  • 14. Data: 2021-10-14 09:50:43
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 13.10.2021 o 14:32, Zbynek Ltd. pisze:
    > Elo
    >
    > Jak podaje serwis, wg policji istnieje ochrona wizerunku
    > funkcjonariuszy, czyli bez ich zgody nie można go publikować.
    > https://wydarzenia.interia.pl/wiadomosci-lokalne/new
    s-minsk-mazowiecki-zniewazeni-na-sluzbie-policjanci-
    dostali-oc,nId,5579288

    https://www.youtube.com/watch?v=PAewF_fSY0Q

    --
    http://zrzeda.pl

  • 15. Data: 2021-10-15 13:41:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Oct 2021 14:43:03 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Na grupie wiele razy pisano już wiele głupot. Zawsze wizerunek podlegał
    > ochronie, tylko dawniej nikt tego nie ścigał, a obecnie zaczęto ścigać.

    a podstawe prawna podasz ?

    > I tu zaczął się problem dla oszołomów publikujących takie rzeczy w
    > mediach, że nie można. Nigdy nie było można.
    > Policjant, to też człowiek.

    A gdzie tam - funkcjonariusz publiczny na sluzbie.

    No chyba, ze przestepstwo popelnia, to wtedy chroniony, jak kazdy
    przestepca - czyli nie raz nasze wladze naruszaly, ale przynajmniej
    staraly sie zamazac :-)

    J.

  • 16. Data: 2021-10-15 13:57:54
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2021 o 13:41, J.F pisze:
    > a podstawe prawna podasz ?

    Podstawa jest w tej wyciętej przez ciebie części mojego posta.

    --
    Robert Tomasik

  • 17. Data: 2021-10-15 14:42:23
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Oct 2021 13:57:54 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Podstawa jest w tej wyciętej przez ciebie części mojego posta.

    podales tam ustawe i artykul ?

    J.

  • 18. Data: 2021-10-15 15:23:12
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2021 o 14:42, J.F pisze:

    > podales tam ustawe i artykul ?

    Ustawę. No nie schodź poniżej mułu. Jest w niej rozdział o odpowiednim
    tytule. Komu, jak komu, ale ...

    --
    Robert Tomasik

  • 19. Data: 2021-10-15 15:28:22
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 15 Oct 2021 15:23:12 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Ustawę. No nie schodź poniżej mułu. Jest w niej rozdział o odpowiednim
    > tytule. Komu, jak komu, ale ...

    ale ktorą ustawę ?
    Ustaw mamy cos tysiac rocznie - nawet Ty nie znasz wszystkich :-)

    J.

  • 20. Data: 2021-10-15 15:52:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 15.10.2021 o 15:28, J.F pisze:

    > ale ktorą ustawę ?
    > Ustaw mamy cos tysiac rocznie - nawet Ty nie znasz wszystkich :-)

    Prawo autorskie. Tylko jedną przywołałem.

    --
    Robert Tomasik