  • 1. Data: 2021-10-10 19:04:52
    Temat: GW donosi na policje: MIESIĘCZNICA Smoleńska miała podlegać ochronie jako "akt religijny"
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,276
    71645,miesiecznica-smolenska-policja-zatrzymala-5-os
    ob-demonstrujacy.html
    > Miesięcznica smoleńska. Policja zatrzymała 5 osób. Demonstrujący mieli
    > zakłócać "akt religijny"
    > ; oprac. Joanna Szwalikowska 10.10.2021 16:15
    > [...] Aktywiści weszli na budynek Zachęty, a także na stojące w pobliżu
    > drzewo. Jak zarejestrowano na nagraniu, policja podeszła do zebranych
    > i kazała zejść z budynku. Argumentowali, że demonstrujący zakłócają
    > "akt religijny". [...]

    Tyle lat po może bym taką argumentacje kupił w przypadku "rocznicy z
    elementami religijnymi". W przypadku miesięcznicy "mam wątpliwości"
    czy kupie uzasadnienie takiego uzasadnienia przez policje. Może mnie
    policja zadziwi przekonującym uzasadnieniem ale jakoś tego nie obstawiam.

    Nie żebym się specjalnie czepiał czepiania się *tych* kontr-demonstrantów
    z trzymającym się kupy i solidniejszych podstaw prawnych uzasadnieniem.

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2021-10-10 19:41:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.10.2021 o 19:04, A. Filip pisze:

> [...]

    Art. 195 kk brzmi:
    § 1. Kto złośliwie przeszkadza publicznemu wykonywaniu aktu
    religijnego kościoła lub innego związku wyznaniowego o uregulowanej
    sytuacji prawnej, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do lat 2.
    § 2. Tej samej karze podlega, kto złośliwie przeszkadza pogrzebowi,
    uroczystościom lub obrzędom żałobnym.

    Nie wiem, kto organizuje formalnie miesięcznice, ale chyba żaden kościół
    czy związek wyznaniowy. Najbliżej, to ewentualnie do obrzędów żałobnych.
    Szukałem, czy żałobne obrzędy można obchodzić po pogrzebie, ale w sumie
    żałobę w Polsce nosiło się kilka lat. Może policjant wskazał podstawę
    prawną (artykuł), a ktoś nie doczytał go do końca. innego racjonalnego
    pomysłu nie mam.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2021-10-10 19:42:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Oct 2021 19:04:52 +0200 (CEST), A. Filip wrote:
> [...]
    >
    > Nie żebym się specjalnie czepiał czepiania się *tych* kontr-demonstrantów
    > z trzymającym się kupy i solidniejszych podstaw prawnych uzasadnieniem.

    A jak ci pierwsi chcieli sie pomodlic pod pomnikiem ? :-)

    A tak po prawdzie - po co to zaklocac?
    Chca sobie jedni podemonstrowac, to niech demonstruja,
    nastepnym razem drudzy beda chcieli jakas demonstracje zrobic,
    i to im beda zakłocac.

    J.

  • 4. Data: 2021-10-10 20:02:14
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    > Chca sobie jedni podemonstrowac, to niech demonstruja,
    > nastepnym razem drudzy beda chcieli jakas demonstracje zrobic,

    "Naciąganie interpretacji prawa" to uświęcona tradycja tyle że przy
    takiej interpretacji to nawet taka opozycja może organizować publiczne
    "modlitwy za dusze imigranta poległego" w bardzo wielu miejscach.

    "Wzajemności zasada najświętszą jest".

    A mówiąc brutalnie szczerze: Czy stan wyjątkowy da *eleganckie* powody do
    zakazywania "aktów religijnych"?

    --
    A. Filip

  • 5. Data: 2021-10-10 20:47:55
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.10.2021 o 19:42, J.F pisze:

    > A tak po prawdzie - po co to zaklocac?

    Zajrzyj do podręcznika historii, to się dowiesz po co.

    > Chca sobie jedni podemonstrowac, to niech demonstruja,

    Tak też myślano kiedyś w Niemczech, że skoro brunatne koszule chcą sobie
    demonstrować, to niech sobie demonstrują i po co to zakłócać.

    A potem można było powiedzieć, że się nie wiedziało co się dzieje, że ja
    tylko parzyłam herbatę komendantowi obozu koncentracyjnego i nie było
    powodu tego parzenia herbaty zakłócać.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 6. Data: 2021-10-10 21:55:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 Oct 2021 20:47:55 +0200, Kviat wrote:

    > Zajrzyj do podręcznika historii, to się dowiesz po co.

    Ale tu nie demonstracja "faszystow", tylko ludzi, ktorzy czesto
    bliskich tam stracili.

> [...]
    >
    > A potem można było powiedzieć, że się nie wiedziało co się dzieje, że ja
    > tylko parzyłam herbatę komendantowi obozu koncentracyjnego i nie było

    A tu zobacz - Robert bardzo slusznie zauwazyl, ze glupio byloby mowic
    Zydom, ze sie ich na zagazowanie wiezie, bo zaczna sie buntowac i
    ukrywac.
    No to co - przed Zydami w tajemnicy, a w gazetach, radiu i kronice
    kinowej bedziesz sie chwalil, jak to sprawnie rozwiazujesz kwestie
    zydowska?
    Przeciez sie ujawni, nawet jesli Zydom nie wolno radia miec,
    do kina chodzic, a niemieckie gazety ich nie interesuja.

    J.

  • 7. Data: 2021-10-11 10:43:44
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 10.10.2021 o 21:55, J.F pisze:

    > Ale tu nie demonstracja "faszystow", tylko ludzi, ktorzy czesto
    > bliskich tam stracili.

    Trzeba być niewąskim głąbem żeby coś takiego napisać.
    Przecież oni od dawna nie przychodzą tam, aby wspominać utraconych
    bliskich.
    Bramy cmentarza są dla nich zawsze otwarte.
    https://fakty.tvn24.pl/ogladaj-online,60/koronawirus
    -w-polsce-jaroslaw-kaczynski-wpuszczony-na-zamkniety
    -cmentarz,1012404.html

    > A tu zobacz - Robert bardzo slusznie zauwazyl, ze glupio byloby mowic
    > Zydom, ze sie ich na zagazowanie wiezie, bo zaczna sie buntowac i
    > ukrywac.

    Słusznie zauważył? Głupio było mówić, bo zaczną się buntować...

    Ja pierdolę... nawet nie wiem jak to skomentować tak, abyś chociaż
    spróbował zrozumieć, co właśnie napisałeś.

    Shrek próbuje cię tu bronić, że tymi swoimi infantylnymi
    "wątpliwościami" i głupimi pytaniami niby taki trolling uprawiasz, że to
    takie fajne i zabawne bycie adwokatem diabła. I że właściwie w tym twoim
    trollingu nic złego nie ma.
    Tylko jakimś dziwnym trafem te "wątpliwości" masz tylko do spraw
    oczywistych dla ludzi normalnych, a skrajne głupoty, wręcz
    faszszystowską logikę, uważasz za słuszną.
    Shreka oszukałeś, mnie nie.

    > No to co - przed Zydami w tajemnicy, a w gazetach, radiu i kronice
    > kinowej bedziesz sie chwalil, jak to sprawnie rozwiazujesz kwestie
    > zydowska?
    I to jest właśnie kwintesencja logiki faszysty. Skoro już się rozwiązuje
    kwestie żydowskie, to logiczne jest, że się tym nie chwali w radiu, więc
    trudno mieć pretensje do faszysty, że się w radiu nie chwalił...

    Serio uważasz, że jego uwaga była słuszna, że głupio było mówić ludziom,
    że się ich do gazu wywozi?
    Że fakt wywożenia ludzi do gazu wystarczająco usprawiedliwia trzymanie
    tego w tajemnicy? Że wręcz słusznie postąpili, że im nie mówili dokąd
    jadą, bo... wywozili ich do gazu i mogliby się zbuntować?

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 8. Data: 2021-10-11 11:47:30
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Sun, 10 Oct 2021 19:42:25 +0200, J.F napisał(a):

    > Chca sobie jedni podemonstrowac, to niech demonstruja,
    > nastepnym razem drudzy beda chcieli jakas demonstracje zrobic,
    > i to im beda zakłocac.

    No ale dziwnym trafem milicja ścigała zakłócających męczennice smoleńska, a
    Bąkiewicza i jego chwatów zagłuszającego wczorajszy protest w Warszawie
    akurat ochraniała. Pewnie dlatego, żeby nic sie stało sprzętowi, który
    kupił za kasę (3 mln) od Glińskiego.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 9. Data: 2021-10-11 12:29:04
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 11 Oct 2021 11:47:30 +0200, Olin wrote:

> [...]
    > Bąkiewicza i jego chwatów zagłuszającego wczorajszy protest w Warszawie
    > akurat ochraniała. Pewnie dlatego, żeby nic sie stało sprzętowi, który

    Ale wiesz - moze to kiepskie prawo o zgromadzeniach, i nie powinny byc
    dopuszczalne dwa blizej niz 500m :-)

    J.

  • 10. Data: 2021-10-11 16:13:35
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.10.2021 o 10:43, Kviat pisze:
    > Przecież oni od dawna nie przychodzą tam, aby wspominać utraconych
    > bliskich.

    Moim zdaniem to forma umartwienia oraz pokuty za spowodowanie katastrofy
    - ale zawsze można to inaczej odbierać.

    --
    Robert Tomasik