  • 51. Data: 2010-12-12 23:37:44
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to siê nie nadaje do s±du?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/12/2010 1:05 PM, Papuso Smurfo wrote:

    > a ty pacanie pszed liczeniem zamień liczby z dziesietnego na dziewiatkowy,
    > gdzie cie ku*** uczono działań matematycznych w jednym systemie na liczbach
    > w innym systemie, w podstawufce?:O)

    a co ma zamieniac skoro one juz sa zamienione.
    dobrze policzyl,

    115 jest w systemie dziesietnym co daje "sto piętnaście" w systemie
    słownodziesietnym

    134 jak i calosc obliczen jest w systemie dziewiatkowym co daje w
    systemie slownodziesietnym wartosc sto dwanascie.
    zgubione sa trzy jedynki. po jedynm na kazdym wyrazeniu dwucyfrowym,
    5x5, 22, 18

    i tak wlasnie ma byc.

  • 52. Data: 2010-12-12 23:39:41
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to si&ecirc; nie nadaje do s&plusmn;du?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 12/12/2010 3:08 PM, Zygmunt wrote:

    > W kasynach wszystkie maszyny maja zadane prawdopodobieństwo
    > wygranych i jest to bardzo skrupulatnie kontrolowane, nawet w skali całego
    > lokalu.
    > Jeśli ktoś przed tobą wygrał większa sumę to możesz iść do domu.

    trafienie w totka ten ma z gory zadane prawdopodobienstwo wygranej
    co nie oznacza, ze jak dzis ktos wygral to jutro sie nie trafi.

  • 53. Data: 2010-12-13 07:35:20
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to się nie nadaje do sądu?
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 11:46:45 +0100, Piotrek napisał(a):

> [...]
    > były dość ewidentne: znajdź jakiś obrazek różniący się detalem od pozostałych
    > 30 itp., w każdym razie nie było wątpliwości co do tego jaka jest prawidłowa
    > odpowiedź. Problem w tym, że ostatnio zaczęli po prostu oszukiwać, a to już
    > jest chyba niezgodne z prawem? W odcinku, o którym piszę, zagadka była
    > następująca: jaki jest wynik działania 3 x (5 x 5) + 22 + 18 ?
    >
    > Od razu powiem, że oczekiwana odpowiedź to 425 i równocześnie daję konia z
    > rzędem komuś, kto mi powie jak autor tej zagadki uzyskał taki wynik.

    Była dyskusja o tym na chomorze... No i po pierwsze - ważne jest w jaki
    sposób padło pytanie - może wcale nie chodziło o podane wyniku tego
    działania. Po drugie ważne jest jak w rzeczywistości wyglądała tablica z
    tym zapisem.
    Tu masz przykład innego takiego zadania http://yfrog.com/7120101020yj
    I pytanie podobno wcale nie było o wynik tego działania, tylko "Podaj sumę
    liczb widocznych na ekranie". Zobacz chociażby, że 4 to wcale nie 4, że
    minusy można potraktować jak rzymską 1, itp., itd...
    Nie twierdzę, że ten konkurs jest ok, ale prawnie chyba nie można się
    przyczepić :(

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://jakec0.blogspot.com

  • 54. Data: 2010-12-13 09:02:16
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 16:37:24 +0100, SDD napisał(a):

    > System dziewiątkowy: 3 x (5 x 5) + 22 + 18 = 3*27 + 41 = 83 + 41 = 134
    > Wiec wynik inny - do podstawowki wracaj pacanie

    A w której to podstawówce chociaż wspominają o systemie dziewiątkowym?

    --
    marcin

  • 55. Data: 2010-12-13 09:42:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "zly" <b...@N...fm> napisał w wiadomości

    > A w której to podstawówce chociaż wspominają o systemie dziewiątkowym?

    Poszedlem do podstawowki w 1982 r.
    W I albo II klasie mielismy omawiane systemy pozycyjne. Bylem chyba jednym z
    niewielu dzieciakow, ktore cokolwiek z tego rozumialy :)
    Byly tez np. sumy roznice i iloczyny zbiorow (zbior kwadratow, zbior figur
    czerwonych - czesc wspolna zbior czerwonych kwadratow itp.).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 56. Data: 2010-12-13 10:11:05
    Temat: 2x2=4 a każdy inny wynik jest pospolitym oszustwem.
    Od: "NKAB -" <n...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Inna sprawa to taka, że prawdopodobnie nikt nie dostanie się
    na tzw wolną linię, i jak tak jest to to też jest oszustwem.

    Matematyka to jedyna dziedzina, w której mogą wystąpić pomyłki
    ale człowiek nie da się oszukać.

    Andrzej.

  • 57. Data: 2010-12-13 10:33:18
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    NKAB - pisze:
> [...]
    > na tzw wolną linię, i jak tak jest to to też jest oszustwem.
    >
    > Matematyka to jedyna dziedzina, w której mogą wystąpić pomyłki

    czyli chcesz podważyć np fakt, że istnieją inne grupy i ciała, w których
    przeprowadza się działanie + - gdzie 2+2 niekoniecznie musi być 4....

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 58. Data: 2010-12-13 10:42:39
    Od: Maruda <n...@c...pl>

    W dniu 2010-12-12 22:18, Zygmunt pisze:

    > Prawdopodobnie umowa albo regulamin takiej gry, jak i wszystkich pewnie
    > poważnych
    > "teleturnieji" i "konkursów" TV mówi jedynie o udziale w show telewizyjnym a
    > nie w zawodach z konktretnymi zasadami z konkretnymi nagrodami.
    > A zasadą nadrzędną show jest że ma to być fan dla widzów a nie konkurs
    > sam w sobie i nic dziwnego że często w turniejach na wiedzę encyklopedyczną
    > wytną jakiegoś mózgowca a zwycięży nieoczekiwanie "barbi"

    Fakt. Przykładem "Gilotyna". To loteryjka, a nie teleturniej. Jedynym
    teleturniejem aktualnie jest "1z10", choć też ma znaczący element losowy.

    A co do "loterii promocyjnych" - mam znajomego, który w ramach hobby
    klika o pełnych godzinach, kiedyś Okocim, teraz Lecha - i jakoś
    kilkanaście zgrzewek piwa do niego trafia. Da się.
    Do mnie też trafiło. Pytali, czy zgadzam się na zrobienie zdjęć i filmu
    promocyjnego. Zgodziłem się. Jak robili, to po odebraniu piwa
    potwierdziłem, że zgadzam się na zrobienie, ale nie zgadzam się na
    powielenie i publikowanie ;) A co...

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 59. Data: 2010-12-13 11:15:44
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sun, 12 Dec 2010 12:18:08 +0100, konieczko napisał(a):

    > Przeciez to jest teleturniej dla idiotow ktorych
    > trzeba ostrzyc.

    Jest - a strzyże się tak że po prostu nie ma możliwości dodzwonienia się
    "do studia" dopóki nie uzbiera się odpowiednia ilość kasy i ktoś nie
    wciśnie magicznego guziczka, który w końcu wpuści kogoś. Regulamin w żaden
    sposób nie gwarantuje, że linia do studia będzie cały czas otwarta więc
    wszystko jest legalne. A że panienka ćwierka "dzwońce teraz, czekam na
    odpowiedź" mimo że wie, iż nikt w tym momencie się nie dodzwoni to już inna
    sprawa.

    Henry

  • 60. Data: 2010-12-13 12:38:47
    Od: "niusy.pl" <d...@n...pl.invalid>

    Użytkownik "SDD" <s...@t...pl>

> [...]
    > System dziesietny: 3 x (5 x 5) + 22 + 18 = 3*25 + 40 = 115
    > System dziewiątkowy: 3 x (5 x 5) + 22 + 18 = 3*27 + 41 = 83 + 41 = 134

    No nie, wynik ten sam tylko reprezentacja inna :-)