  • 1. Data: 2010-12-12 10:46:45
    Temat: Jedna z telegier-czy to się nie nadaje do sądu?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    Któregoś ranka przypadkiem trafiłem na jednym z kanałów na telegrę
    pt. "Dziewczyny z fortuną". Oczywiście schemat jest typowy: trzeba zadzwonić i
    podać rozwiązanie jednej z zagadek. Do niedawna łamigłówki w takich programach
    były dość ewidentne: znajdź jakiś obrazek różniący się detalem od pozostałych
    30 itp., w każdym razie nie było wątpliwości co do tego jaka jest prawidłowa
    odpowiedź. Problem w tym, że ostatnio zaczęli po prostu oszukiwać, a to już
    jest chyba niezgodne z prawem? W odcinku, o którym piszę, zagadka była
    następująca: jaki jest wynik działania 3 x (5 x 5) + 22 + 18 ?

    Od razu powiem, że oczekiwana odpowiedź to 425 i równocześnie daję konia z
    rzędem komuś, kto mi powie jak autor tej zagadki uzyskał taki wynik.
    Oczywiście z ust graczy telefonicznych padały różne, bardzo odległe od siebie
    odpowiedzi. Niestety, przynajmniej dwóch (w rzeczywistości pewnie więcej, nie
    oglądałem od początku) graczy podało PRAWIDŁOWY wynik, który został uznany za
    błędny. "Prawidłowej" odpowiedzi oczywiście nikt nie podał, pod koniec odcinka
    przyznali nagrodę komuś, kto wyrecytował wynik najbardziej zbliżony do niej.
    Przy okazji stało się dla mnie jasne, że prowadząca program nie ukończyła
    szkoły podstawowej, bo "prawidłowy" wynik odczytała ze ściągi bez
    najmniejszego zdziwienia.

    Żeby nie wyciągać zbyt pochopnych wniosków (mimo że same się nasuwają), spytam
    zorientowanych bardziej ode mnie: czy oni na początku takiej zagadki
    przedefiniowują symbole "+" i "x" tak, że nie oznaczają one dodawania i
    mnożenia, tylko jakieś nowe działania i informują o tym graczy, czy jest to po
    prostu bezczelny KANT? Już im nie wystarczy, że naciągają ludzi na grubą kasę?
    Teraz wkraczają na nowe tory i zaczęli po prostu oszukiwać? Czy to się nie
    nadaje do sądu?

  • 2. Data: 2010-12-12 11:18:08
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to się nie nadaje do sądu?
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    Heh oni oszukuja od poczatku do konca prawde mowiac nie wazne jaka dasz
    odpowiedz bo i tak wygrywa TV a prawidlowa odpowiedz to pewnie
    podstawiony frajer. Przeciez to jest teleturniej dla idiotow ktorych
    trzeba ostrzyc. Nikt w nim nigdy nie wygral .

  • 3. Data: 2010-12-12 11:18:20
    Temat: Re: Jedna z telegier-czy to si&ecirc; nie nadaje do s&plusmn;du?
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

> [...]
    > podstawiony frajer. Przeciez to jest teleturniej dla idiotow ktorych
    > trzeba ostrzyc.  Nikt w nim nigdy nie wygral .

    Możliwe, ale przynajmniej do niedawna to, co podawali pod koniec jako
    prawidłową odpowiedź, rzeczywiście było prawidłową odpowiedzią.

  • 4. Data: 2010-12-12 11:56:49
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-12 11:46, Użytkownik Piotrek napisał:
> [...]
    > Przy okazji stało się dla mnie jasne, że prowadząca program nie ukończyła
    > szkoły podstawowej, bo "prawidłowy" wynik odczytała ze ściągi bez

    Ja nie byłbym tego taki pewny jak ty.
    Dla mnie wynik 425 jest cokolwiek odbiegający od prawdy.
    Pięć razy pięć to co wyjdzie razy 3 a do wyniku dodać 22 i jeszcze 18
    daje 115.
    I bardzo bym chciał wiedzieć jak liczyłeś że wyszło 425 ?

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2010-12-12 11:59:58
    Od: "Piotrek" <p...@p...onet.pl>

    > Ja nie by&sup3;bym tego taki pewny jak ty.
    > Dla mnie wynik 425 jest cokolwiek odbiegaj&plusmn;cy od prawdy.
    > Pi&ecirc;&aelig; razy pi&ecirc;&aelig; to co wyjdzie razy 3 a do wyniku doda&aelig;
    22 i jeszcze 18
    > daje 115.
    > I bardzo bym chcia&sup3; wiedzie&aelig; jak liczy&sup3;e&para; &iquest;e
    wysz&sup3;o 425 ?

    Wiesz... bardzo chciałbym NIE oskarżać Cię o analfabetyzm wtórny, więc daję Ci
    szansę: przeczytaj jeszcze raz cały post i wywnioskuj z jego treści kto
    podawał odpowiedź 425 jako prawidłową.

  • 6. Data: 2010-12-12 12:12:25
    Od: p...@p...onet.pl

> [...]
    22 i jeszcze 18
    > daje 115.
    > I bardzo bym chcia&sup3; wiedzie&aelig; jak liczy&sup3;e&para; &iquest;e

    Ok, żeby nie było absolutnie żadnych niedomówień: 425 to odpowiedź, którą
    miała na ściądze jako prawidłową pani prowadząca teleturniej. Odpowiedź
    rzeczywiście prawidłowa (jak słusznie zauważyłeś, 115) padła w trakcie
    programu z ust graczy przynajmniej dwukrotnie i została uznana za błędną.
    Chciałem się właśnie dowiedzieć jak wygląda od strony prawnej organizowanie
    konkursów, w których za prawidłowe rozwiązanie uznawane jest rozwiązanie
    błędne. Albo zmienili typowe znaczenie symboli "+" i "x" na potrzeby zagadki
    (uprzedzając o tym na wstępie), albo liczyli w innym systemie liczbowym
    (uprzedzając o tym na wstępie), albo ten program powiniem zostać natychmiast
    zdjęty z anteny.

  • 7. Data: 2010-12-12 12:32:27
    Od: "Papusu Smurfo" <d...@b...pl>

    Órzytkownik <pilarp> napisał:
> [...]
    > konkursów, w których za prawidłowe rozwiązanie uznawane jest rozwiązanie
    > błędne. Albo zmienili typowe znaczenie symboli "+" i "x" na potrzeby

    f każdym systemie liczbowym wynik będzie taki sam!:O)

    > (uprzedzając o tym na wstępie), albo ten program powiniem zostać
    > natychmiast zdjęty z anteny.

    dlaczego tylko zdjąć z anteny?:O)
    a zgłosić oszustwo na polcję/prokuraturę to nie łaska?:O)
    oszustom jak nic pare lat odsiadki się należy!:O)

  • 8. Data: 2010-12-12 13:19:25
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-12-12 13:12, Użytkownik p...@p...onet.pl napisał:

> [...]
    > (uprzedzając o tym na wstępie), albo ten program powiniem zostać natychmiast

    To przepraszam, źle zrozumiałem.
    Podejrzewam to ktoś lub sama prowadząca sobie karteczki pomerdała.
    Te dwie osoby mogą wnieść protest i próbować dochodzić wygranej.
    Podejrzewam że stacja TV będzie wolała zapłacić od reki dwie
    dodatkowe wygrane niż doprowadzić do kompromitującej ją rozprawy
    w sądzie.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2010-12-12 13:58:58
    Od: Maverick <n...@g...pl>

    Sposob liczenia prawidłowej odpowiedzi jest wyswietlany na koniec
    programu - tak przez mniej wiecej 2 sekundy. O ile pamietam tego typu
    zagadki to oni liczyli to tak dziwnie, że rozwiazanie zajelo 3-5 linijek.
    --
    Filcowisko
    http://daffodilum.blogspot.com/

  • 10. Data: 2010-12-12 15:33:41
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Możliwe, ale przynajmniej do niedawna to, co podawali pod koniec jako
    > prawidłową odpowiedź, rzeczywiście było prawidłową odpowiedzią.

    Rzadko tego typu pierdoly ogladam - czasem jednak (zwlaszcza lubie ogladac
    odpowiedniki w telewizjach czeskich i slowackich) i mam wrazenie ze
    prawidlowa odpowiedz *nie jest znana* przy rozpoczeciu gry. Prawidlowa
    odpowiedzia jest odpowiedz, ktora jako jedyna bedzie mogla zostac uznana za
    prawdziwa przy zalozeniu falszywosci dotychczasowych odpowiedzi.

    Czyli jesli ma byc zwierze rozpoczynajace sie na K, to jak juz wszystkie
    warianty w slownikach stosownego jezyka zostana przez graczy wyczerpane - z
    uwzglednieniem ewentualnyc podpowiedzi takze generowanych dynamicznie -
    stosownie do uprzednio udzielonych odpowiedzi graczy - to dopiero wtedy
    jedyna mozliwa odpowiedz jest uznawana za prawidlowa i gra sie konczy.

    Moze ewentualnie uplyw czasu przeznaczonego na gre oraz monity z systemu
    audioteksowego o ilosci zarobionej kasy takze maja wplyw na uznanie
    dotychczas nie zanegowanej, pasujacej do wszystkich dotychczasowych
    wskazowek odpowiedzi jaka po uplywie tego czasu padnie.

    Pozdrawiam
    SDD