  • 1. Data: 2010-12-10 20:57:00
    Temat: Bezprawne zerwanie umowy i konsekwencje dla zleceniobiorcy
    Od: jQ <j...@g...com>

    Miałem podpisaną z pewną firmą umowę na czasowe wykonywanie usługi.
    Umowa określała, że usługa będzie wykonywana od początku listopada do
    końca stycznia, bez możliwości wypowiedzenia. Jedyne warunki zerwania
    jej przez wykonawcę, zawarte w umowie, to takie, gdybym zalegał z
    płatnościami, co nie miało miejsca. Był też, w tym samym paragrafie
    punkt, że zerwanie umowy bez wypowiedzenia wymaga formy pisemnej z
    podaniem przyczyny. 1 grudnia wykonawca z dnia na dzień porzucił
    wykonywanie usługi, powołując się na ten ostatni punkt, wyrwany z
    kontekstu.
    Czy mogę tego wykonawcę, w związku z bezprawnym zerwaniem umowy,
    obciążyć kosztami znalezienia innej firmy do wykonania tej usługi?
    Czy mogę wykonawcę obciążyć różnicą kosztów między tym, co płaciłbym
    jemu a tym, co będę musiał zapłacić nowemu wykonawcy? A co, jak zakres
    prac i stawka dla nowego wykonawcy będzie większa?

  • 2. Data: 2010-12-10 21:07:38
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 10-12-2010 21:57, jQ pisze:
> [...]
    > Czy mogę tego wykonawcę, w związku z bezprawnym zerwaniem umowy,
    > obciążyć kosztami znalezienia innej firmy do wykonania tej usługi?

    Teoretycznie tak, ale jakie są koszty samego szukania?

    > Czy mogę wykonawcę obciążyć różnicą kosztów między tym, co płaciłbym
    > jemu a tym, co będę musiał zapłacić nowemu wykonawcy?

    Możesz żądać odszkodowania obejmującego m.in. różnicę w kosztach
    poniesionych za zlecenie tego samego.

    > A co, jak zakres
    > prac i stawka dla nowego wykonawcy będzie większa?

    Jak zakres prac będzie większy, to za to odszkodowania nie możesz się
    domagać - chyba, że udowodnisz, że zakres zlecenia się powiększył, BO
    tamten nie wywiązał się z umowy.

    --
    .B:artek.