  • 11. Data: 2009-07-10 08:51:11
    Temat: Re: Jak wygląda wynajęcie i praca radcy prawnego?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Z naciskiem na _tylko_?

    A po polsku i z sensem? Bo to co napisałeś przekracza moje możliwości
    kojarzenia i rozumienia.

    --
    @2009 Johnson

  • 12. Data: 2009-07-10 08:54:46
    Od: spp <s...@o...pl>

    Johnson pisze:

    > A po polsku i z sensem? Bo to co napisałeś przekracza moje możliwości
    > kojarzenia i rozumienia.

    Czy są takie system wynagrodzenia prowizyjnego uzależniające wypłatę
    wynagrodzenia _tylko_ od ilości sprzedanego towaru czy też istnieje
    jednak jakaś minimalna kwota tego wynagrodzenia?

    --
    spp

  • 13. Data: 2009-07-10 09:06:15
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    spp pisze:

    > Czy są takie system wynagrodzenia prowizyjnego uzależniające wypłatę
    > wynagrodzenia _tylko_ od ilości sprzedanego towaru czy też istnieje
    > jednak jakaś minimalna kwota tego wynagrodzenia?

    Istnieje minimalne wynagrodzenie [tylko przy stosunku pracy]] i tylko to
    jest limit.

    Ale czym innym prawo pracy a czym innym "profesjonaliści".

    Ale czemu a "profesjonalistami" z zakresu prawa nie można umówić od
    rezultatu? Czemu jest to zgodnie z ich kodeksami nie etyczne?
    ["Niedopuszczalne jest zawieranie przez adwokata umowy z klientem, która
    przewidywałaby obowiązek zapłaty honorarium za prowadzenie sprawy
    uzależnionej wyłącznie od ostatecznego wyniku sprawy"]

    Czyżby "prefesionalista" nie potrafił przewidzieć efektów swojej
    "staranności" ??

    Na koniec dodam że uważam że uczciwa umowa z prawnikiem winna
    przewidywać wynagrodzenie kombinowane: stała [ale mała, żeby nie
    powiedzieć znikoma] część za "staranność" i resztę za efekt.

    --
    @2009 Johnson

  • 14. Data: 2009-07-10 09:26:52
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    Johnson wyskrobał(a):
> [...]
    > sprawy uzależnionej wyłącznie od ostatecznego wyniku sprawy"]
    >
    > Czyżby "prefesionalista" nie potrafił przewidzieć efektów swojej

    Bo wynik pracy prawnika w dużej mierze przypadków (nie we wszystkich, ale
    np. w "sprawach sądowych") zależy nie od obiektywnej racji, ale od oceny
    _niezawisłego sądu_? Dlatego za niefajne w całym układzie klient - prawnik -
    sąd jest uzależnianie wynagrodzenia prawnika od czynnika sprawczego
    pozostającego poza jego wpływem i - co istotne - czynnika (cały czas mówię o
    sądzie), na który nikt nie powinien wywierać wpływu, choćby z pobudek
    finansowych.

    > Na koniec dodam że uważam że uczciwa umowa z prawnikiem winna
    > przewidywać wynagrodzenie kombinowane: stała [ale mała, żeby nie
    > powiedzieć znikoma] część za "staranność" i resztę za efekt.

    Z punktu widzenia klienta być może tak - przynajmniej na pierwszy rzut oka.
    Ale z drugiej strony, dotyczy to na ogół nie tylko prawników. Jak oddajesz
    samochód do mechanika, żeby "usunął stuki w zawieszeniu", i on rozłoży
    samochód na części i pogrzebie w nim z 6 godzin, a potem Ci powie, że to
    wina czegoś tam i on nie może tego naprawić, to i tak musisz mu zapłacić za
    to, co zrobił. Owszem, można próbować umówić się inaczej, ale raczej
    niewielu na to pójdzie.

    Umawiać się można o wynik tam, gdzie sprawa jest wygrana na min. 90% -
    reszta to ryzyko. Umówić się na wynik można w przypadku np. przeprowadzenia
    postępowania rejestrowego żeby wpisać spółkę do KRS. Nie jest to
    skomplikowane i bystry prawnik w 5 minut potrafi ocenić po umowie spółki i
    załącznikach czy będą kłopoty czy nie.

    --
    .B:artek.

  • 15. Data: 2009-07-10 10:44:18
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> napisał w wiadomości

    > to, co zrobił. Owszem, można próbować umówić się inaczej, ale raczej
    > niewielu na to pójdzie.

    Wszystko reguluje rynek. Jesli bedzie 10 mechanikow, ktzorzy za rozebranie i
    zlozenie wezma np. 500 zl a bedzie 11 taki, ktory za usuniecie stukow wezmie
    1500, a w przypadku nieusuniecia 0 - to jak myslisz, ktory bedzie mial
    wiecej klientow?

    Powinno sie dopuscic, by i na rynku prawnikow byla taka regulacja. Niech
    bedzie czesc prawnikow bioraca kase za staranne dzialanie i czesc bioraca
    tylko za efekt (oczywiscie nalezy sie liczyc z tym, iz nie kazda sprawe ci
    ostatni wezma).

    Jeslize jest tak jak mowisz, to pewnie wszyscy i tak pojda do tych
    "starannych". Ale moze sie jednak mylisz.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2009-07-10 10:59:13
    Od: spp <s...@o...pl>

    SDD pisze:

> [...]
    > 1500, a w przypadku nieusuniecia 0 - to jak myslisz, ktory bedzie mial

    Pierwszy. Bo wtedy za usunięcie stuków wezmie tylko dodatkowe 500 zł -
    tyle, ile warta jest ta usługa. :)

    --
    spp

  • 17. Data: 2009-07-10 11:03:55
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Pierwszy. Bo wtedy za usunięcie stuków wezmie tylko dodatkowe 500 zł -
    > tyle, ile warta jest ta usługa. :)

    A jesli wiesc sie rozniesie, ze tylko co czwarty klient rzeczywiscie ma
    usuniete skutki a 75% placi 500 za frajer?

    Pozdrawiam
    SDD

  • 18. Data: 2009-07-10 11:11:41
    Od: r...@m...com

    > Witam
    >
    > Szykuje się drobna sprawa cywilna. Nie mam czasu i ochoty
    > zajmować się papierkologią, terminami. Chciałbym więc wynająć
    > radcę prawnego.
    >
    > Jak wyglądają płatności? Czy płacę mu na dzień dobry, czy też
    > możemy umówić się, że swoje koszty doliczy on do kwoty którą
    > żądam od dłużnika? I po zasądzeniu wyegzekwuje za pomocą
    > komornika zarówno te swoje koszty, jak i moją należność.
    > Oczywiście mam wygraną w 100% :-)

    Weź radcę z urzędu.

    po co przepłacac? no chyba ze jesteś milionerem i Ci nie zależy na kasie...

  • 19. Data: 2009-07-10 11:17:22
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    r...@m...com pisze:

    > Weź radcę z urzędu.
    >
    > po co przepłacac? no chyba ze jesteś milionerem i Ci nie zależy na kasie...

    Myślisz, że każdy kto chce może sobie "wziąć" radcę z urzędu?

  • 20. Data: 2009-07-10 11:43:34
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    .B:artek. pisze:

    > Bo wynik pracy prawnika w dużej mierze przypadków (nie we wszystkich,
    > ale np. w "sprawach sądowych") zależy nie od obiektywnej racji, ale od
    > oceny _niezawisłego sądu_?

    Profesjonalista winien uwzględnić wszystkie czynniki, czyli zachowanie
    sądu też. Są też tzw. środki odwoławcze by skorygować ewentualne
    szaleństwo sądu.

> [...]
    > rozłoży samochód na części i pogrzebie w nim z 6 godzin, a potem Ci
    > powie, że to wina czegoś tam i on nie może tego naprawić, to i tak

    Wcale nie muszę. I nikt mnie nie zmusi. Tylko ze ja takich umów z
    mechanikami nie zawieram.

    > Umawiać się można o wynik tam, gdzie sprawa jest wygrana na min. 90% -
    > reszta to ryzyko.

    Nie wmówisz mi że że zachowanie sądu to więcej niż 2% wpływu na sprawę.

    --
    @2009 Johnson