  • 1. Data: 2009-07-09 10:53:03
    Temat: Dyscyplinarnie
    Od: "Michał" <m...@g...pl>

    Czy pracodawca w czasie usprawiedliwionej nieobecności pracownika w
    pracy (pracownik jest na zwolnieniu lekarskim) może doręczyć
    rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika w trybie
    art. 52 § 1 pkt 2, uwzględniając przy tym art. 52 § 2 Kodeksu Pracy.

  • 2. Data: 2009-07-09 11:08:55
    Temat: Re: Dyscyplinarnie
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 12:53:03 +0200, Michał napisał(a):

> [...]
    > rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika w trybie
    > art. 52 § 1 pkt 2, uwzględniając przy tym art. 52 § 2 Kodeksu Pracy.

    Czyli dowiedział się o prawomocnym wyroku skazującym pracownika w ciągu
    miesiąca?
    A czy może wypowiedzieć na zwolnieniu ... zerknij na art. 53 KP

  • 3. Data: 2009-07-09 12:19:12
    Od: m...@g...pl

    No ale w sytuacji, gdy zachodzą okoliczności uprawniające pracodawcę do
    dyscyplinarnego zwolnienia pracownika, nie korzysta on z ustawowej ochrony.
    Potwierdza to wieloletnia praktyka Sądu Najwyższego, który jednoznacznie
    stwierdza, iż &#8222;zakład pracy może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z
    winy pracownika także w czasie jego urlopu albo innej usprawiedliwionej
    nieobecności w pracy&#8221; (wyrok SN z 27 września 1983 r., I PRN 108/83).
    Więc sam nie wiem.

  • 4. Data: 2009-07-09 12:34:52
    Od: JanS <y...@e...pl>

    On 9 Lip, 14:19, m...@g...pl wrote:
> [...]
    > nieobecności w pracy&#8221; (wyrok SN z 27 września 1983 r., I PRN 108/83).

    jesli w czasie zwolnienia lekarskiego pracownik zamiast się leczyć, do
    czego jest zobowiązany, został np. nakryty w piwiarni, to zdaje się,
    że w praktyce coraz częściej kończy się dyscyplinarką.

  • 5. Data: 2009-07-09 12:48:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 09 Jul 2009 14:19:12 +0200, m...@g...pl napisał(a):

    > I PRN 108/83).

    Na szybko tylko to odszukałem - zaraz spadam
    http://www.rp.pl/artykul/89908,154346_Dyscyplinarke_
    przy_zwolnieniu_stosujemy_dopiero_w_ostatecznosci.ht
    ml

    Aby zwolnić dyscyplinarnie za "przestępstwo" trzeba spełnić trzy, łączne
    przesłanki.

  • 6. Data: 2009-07-09 12:53:15
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Thu, 9 Jul 2009 05:34:52 -0700 (PDT), JanS napisał(a):

    > jesli w czasie zwolnienia lekarskiego pracownik zamiast się leczyć, do
    > czego jest zobowiązany, został np. nakryty w piwiarni, to zdaje się,
    > że w praktyce coraz częściej kończy się dyscyplinarką.

    Ale o czym ty do nas piszesz? Przeczytałeś PIERWSZY post i pytanie z niego
    wynikające?
    Tu nie chodzi o to co chory robi na zwolnieniu.

  • 7. Data: 2009-07-09 12:54:33
    Od: Herald <h...@o...eu>

> [...]

    > czego jest zobowiązany, został np. nakryty w piwiarni, to zdaje się,
    > że w praktyce coraz częściej kończy się dyscyplinarką.

    Aha... i jeżeli jesteś w stanie obronić wypowiedzenie w trybie art. 52 bez
    okresu wypowiedzenia związane z tym że pracownik był w trakcie zwolnienia
    chorobowego w piwiarni - to życzę powodzenia :)

  • 8. Data: 2009-07-09 20:08:27
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:796e.00000c5c.4a55cc0f@newsgate.onet.pl Michał
    <m...@g...pl> pisze:

> [...]
    > rozwiązanie umowy o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika w trybie
    > art. 52 § 1 pkt 2, uwzględniając przy tym art. 52 § 2 Kodeksu Pracy.

    Może.
    http://42.pl/u/1Hzg

    --
    Jotte