  • 1. Data: 2009-07-09 14:25:31
    Temat: Jak wygląda wynajęcie i praca radcy prawnego?
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Witam

    Szykuje się drobna sprawa cywilna. Nie mam czasu i ochoty
    zajmować się papierkologią, terminami. Chciałbym więc wynająć
    radcę prawnego.

    Jak wyglądają płatności? Czy płacę mu na dzień dobry, czy też
    możemy umówić się, że swoje koszty doliczy on do kwoty którą
    żądam od dłużnika? I po zasądzeniu wyegzekwuje za pomocą
    komornika zarówno te swoje koszty, jak i moją należność.
    Oczywiście mam wygraną w 100% :-)

    Czy sąd zgodzi się doliczyć koszty postępowania ustalone przez
    adwokata na dowolnym poziomie? Nie znam zasad, więc umowę z radcą
    na odzyskanie pieniędzy mogę podpisać na dowolną kwotę, uważając,
    że i tak zapłaci przegrana strona. Nie chciałbym dołożyć do tego
    interesu. Nie chcę powtarzać zwycięstwa Pyrrusa.

    Czy podobnie nierealnej do odzyskania kwoty mógłby zażyczyć sobie
    adwokat za samo pismo przedprocesowe? I załóżmy, że dłużnik by
    się tego przestraszył i oddał pieniądze, ale zakwestionowałby
    wysokość kosztów adwokata. A umowa jest umową i z mojej kieszeni
    znika grubsza kwota. Nie chciałbym, żeby tylko adwokat był
    zadowolony ze zlecenia. Moje zadowolenie jest dla mnie także
    istotne :-D Los dłużnika z oczywistych względów mam w d...

    Zbyszek
    PGP key: 0x78E9C79E

  • 2. Data: 2009-07-09 14:56:13
    Temat: Re: Jak wygląda wynajęcie i praca radcy prawnego?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:h34ul0$33b$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    > po zasądzeniu wyegzekwuje za pomocą komornika zarówno te swoje koszty, jak
    > i moją należność. Oczywiście mam wygraną w 100% :-)

    Coz - tak by bylo najlepiej i najrozsadniej... Ale - o dziwo - okazuje sie,
    ze byloby to ogromnie nieetyczne :)
    No ale trzeba bylo isc na prawo a nie na lewo :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-07-09 15:46:26
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    Zbynek Ltd. pisze:
    > Witam
    >
    > Szykuje się drobna sprawa cywilna. Nie mam czasu i ochoty zajmować się
    > papierkologią, terminami. Chciałbym więc wynająć radcę prawnego.

    Nas sie nie wynajmuje

> [...]
    > umówić się, że swoje koszty doliczy on do kwoty którą żądam od dłużnika?
    > I po zasądzeniu wyegzekwuje za pomocą komornika zarówno te swoje koszty,
    Zapłata jest za staranność a nie za efekt

    Oczywiście mam wygraną w 100% :-)

    Nie ma spraw wygranych

  • 4. Data: 2009-07-09 16:45:38
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Mecenas pisze:

    > Nas sie nie wynajmuje

    Jak nie, jak tak.

    > Zapłata jest za staranność a nie za efekt

    A czemu nie można umówić się na efekt?

    > Oczywiście mam wygraną w 100% :-)
    >
    > Nie ma spraw wygranych

    Są. Tylko niektórzy nie umieją tego ocenić.

    --
    @2009 Johnson

  • 5. Data: 2009-07-09 17:24:53
    Od: Rafal M <r...@g...com>

    On 9 Lip, 17:46, Mecenas <m...@o...pl> wrote:

    > Zapłata jest za staranność a nie za efekt

    I to jest najwieksza wada systemu prawnego w Polsce :(

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 6. Data: 2009-07-10 05:42:40
    Od: news-gazeta <n...@g...pl>

    Rafal M pisze:

    > I to jest najwieksza wada systemu prawnego w Polsce :(
    >

    > Pozdrawiam
    > Rafal

    W ogóle powinni się pozbyć prawników. Przestepstwo, paragraf, skazanie.

    I tyle. Bez żadnych spraw i odwołań. Bez kombinowania.

    Pozdrawiam - Darek.

  • 7. Data: 2009-07-10 06:30:16
    Od: spp <s...@o...pl>

    news-gazeta pisze:

    > W ogóle powinni się pozbyć prawników. Przestepstwo, paragraf, skazanie.

    I to przez Trybunał Ludowy. :)

    --
    spp

  • 8. Data: 2009-07-10 08:27:55
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Rafal M pisze:

    > I to jest najwieksza wada systemu prawnego w Polsce :(

    Ciekawe jaką miałbyś minę gdyby Twój pracodawca powiedział Ci np. "Panie
    Rafale! Od dzisiaj dostaje Pan wypłatę tylko w przypadku przez firmę x
    szt. towaru".

  • 9. Data: 2009-07-10 08:42:05
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    wombi pisze:

    > Ciekawe jaką miałbyś minę gdyby Twój pracodawca powiedział Ci np. "Panie
    > Rafale! Od dzisiaj dostaje Pan wypłatę tylko w przypadku przez firmę x
    > szt. towaru".

    To się nazywa wynagrodzenie akordowe (czasem prowizyjne), istnieje i ma
    się dobrze.

    --
    @2009 Johnson

  • 10. Data: 2009-07-10 08:49:18
    Od: spp <s...@o...pl>

    Johnson pisze:

    > To się nazywa wynagrodzenie akordowe (czasem prowizyjne), istnieje i ma
    > się dobrze.

    Z naciskiem na _tylko_?

    --
    spp