  • 1. Data: 2003-09-11 21:33:01
    Temat: HP-gwarancja?
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    słyszałem właśnie, że HaPek ma nowy system ,,napraw'' gwarancyjnych --
    natychmiastową wymianę na inne, działające urządzenie. Czyli jednym słowem,
    masz wypieszczoną, prawie nie używaną drukarkę albo ukochany i zadbany
    aparat cyfrowy... i psuje się jakiś mały guziczek. Zanosisz na naprawę
    gwarancyjną i w zamian dostajesz działającą, owszem, drukarkę, ale z
    przebiegiem kilku tysięcy stron. Albo używany przez ciaracha, porysowany
    aparat. Działa? Działa! No to wylot panie...

    Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Nie próbuj uczyć świni śpiewu. Stracisz swój czas, a i świnię zdenerwujesz.

  • 2. Data: 2003-09-12 05:22:02
    Temat: Re: HP-gwarancja?
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <bjqpme$tkb$4@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
> [...]
    > aparat. Działa? Działa! No to wylot panie...
    >

    > Czy takie postępowanie jest zgodne z prawem?

    MSZ jeśli tak jest wyraźnie napisane w umowie gwarancyjnej to jest ok. W
    końcu nikt nikogo nie zmusza do reklamowania z tytułu gwarancji. Możesz
    oddać powołując się na niezgodność z umową, a tam juz taki numer nie
    przejdzie.

    --
    Marcin

  • 3. Data: 2003-09-12 07:24:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Sep 2003, Marcin Debowski wrote:

    >+ In article <bjqpme$tkb$4@serwus.bnet.pl>, Tristan Alder wrote:
    >+ > słyszałem właśnie, że HaPek ma nowy system ,,napraw'' gwarancyjnych --
    >+ > natychmiastową wymianę na inne, działające urządzenie.
    [...]
> [...]
    >+
    >+ MSZ jeśli tak jest wyraźnie napisane w umowie gwarancyjnej to jest ok.

    Z tym się chyba niestety trzeba zgodzić.

    >+ W końcu nikt nikogo nie zmusza do reklamowania z tytułu gwarancji.

    ...nie licząc "drobiazgu": okresu w którym klient ma zapewnioną
    pomoc. Często kupujący kieruje się "3 letnią gwarancją" albo
    wyborem między "3 letnią" a "5 letnią".
    W każdym razie - thx. za zwrócenie uwagi na nowe pułapki :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-09-12 08:10:49
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <P...@k...portezjan.
    zabrze.pl>, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...nie licząc "drobiazgu": okresu w którym klient ma zapewnioną
    > pomoc. Często kupujący kieruje się "3 letnią gwarancją" albo
    > wyborem między "3 letnią" a "5 letnią".

    Jest jeszcze ewentualnie jeden trik do rozważenia. Jeśli firma używa w
    swoich reklamach hasła 3/5 letniej gwarancji, bez żadnego dodatkowego
    komentarza jak ta cała gwarancja wygląda albo co gorsze nie podaje
    warunków tej gwarancji w sposób jasny i klarowny to MZ podpada to pod
    niezgodność z umową.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2003-09-12 10:05:02
    Od: "Marek K" <m...@o...kappa.com.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > wyborem między "3 letnią" a "5 letnią".
    > W każdym razie - thx. za zwrócenie uwagi na nowe pułapki :)

    To nie jest nowa pulapka, HP tak robi od dobrych kilku lat.

    Marek