  • 1. Data: 2003-09-11 20:30:58
    Temat: odliczenie VAT (kupno samochodu)
    Od: Michał <m...@z...pl>

    Witam
    Mam takie pytanko
    Moj ojciec prowadzi firme transportowo budowlana (jest vatowcem) i zamierza
    kupic auto w komisie ktore ma homologacje na ciezarowy.
    Czy US zwroci mu VAT za to auto ??/ Sprzedawca niby wystawia fakture ale
    twierdzi ze nie.
    Rok temu ojciec kupowal ciezarowke od prywatnego faceta i w tym przypadku
    VAT zwrocili czy teraz bedzie podobnie???
    Pozdrawiam
    Michał

  • 2. Data: 2003-09-11 21:45:56
    Temat: Re: odliczenie VAT (kupno samochodu)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Sep 2003, Michał wrote:

    >+ Witam
    >+ Mam takie pytanko
    >+ Moj ojciec prowadzi firme transportowo budowlana (jest vatowcem) i zamierza
    >+ kupic auto w komisie ktore ma homologacje na ciezarowy.

    *Ma homologację*, czy było (na podstawie przeróbek) *zarejestrowane*
    jako ciężarowe ? Jak możesz to zajrzyj w archiwa grupy .podatki,
    najlepiej googlem (z przykładowych haseł: "z kratką").
    Ktoś kiedyś się połapał (czytaj: US wygrał sprawę w NSA)
    że wg przepisów liczy się homologacja właśnie - a skończyło
    się tak że aby nie utopić kilkuset tysięcy podmiotów gospodarczych
    MF zalecił żeby dla "starych" zakupów nie wszczynać postępowań.
    Dlatego samochód "z kratką" który "był uznany za podatkowo
    ciężarowy" już może takim nie być.

    >+ Czy US zwroci mu VAT za to auto ??/ Sprzedawca niby wystawia fakture ale
    >+ twierdzi ze nie.

    Jak ma homologację... to nie wiem o co może chodzić sprzedawcy !

    >+ Rok temu ojciec kupowal ciezarowke od prywatnego faceta i w tym przypadku
    >+ VAT zwrocili czy teraz bedzie podobnie???

    IMHO j.w. !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-09-11 22:23:47
    Od: "Paweł Jabłonowski" <p...@w...pl>

    Najlepiej zerknij we wczorajszą Rzeczpospolitą ("żółte strony"). Pojawiło
    się niekorzystne orzeczenie w tej kwestii. Samochody z homologacją też mogą
    być kwestionowane, z racji, że jest to powtórna homologacja, która nie
    powinna się pojawić ponownie /tzn. po tej, która została wydana w fabryce/
    Wszystko opiera się na tym, że de facto samochody osobowe, są przerabiane na