  • 1. Data: 2006-11-24 16:27:55
    Temat: Dz. U. Nr 169 poz. 1201
    Od: " ala_meller" <a...@g...pl>

    Co sądzicie o zwalnianiu z roboty urzędników samorządowych, figurujących w KRK?
    Cyt. z Dz. U. z tematu:
    Art. 2.1. "W terminie trzech miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej
    ustawy proacodawca samorządowy zatrudniający osobę będącą w dniu wejścia w
    życie ustawy pracownikiem samorządowym zatrudnionym na stanowisku urzęniczym
    występuje z zapytaniem do Krajowego Rejestru Karnego o udzielenie informacji o
    tej osobie"
    Art. 2.2. "Jeżeli z informacji, o której mowa w ust. 1, wynika, że pracownik
    samorządowy zatrudniony na stanowisku urzędniczym nie spełnia warunku
    określonego (...) pracodawca niezwłocznie rozwiązuje z takim pracownikiem
    stosunek pracy za wypowiedzeniem lub odwołuje go ze stanowiska"

    Czy ustawa ta nie jest sprzeczna z Art. 32 ust. 2 Konstytucji RP ???

    Tak na marginesie: czy wam też się nie otwiera ta strona:
    http://www.sejm.gov.pl/404/?url=/prawo/konstytucja/k
    on1.htm
    Hia hia hia...

  • 2. Data: 2006-11-24 19:07:17
    Temat: Re: Dz. U. Nr 169 poz. 1201
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    Użytkownik " ala_meller" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > stosunek pracy za wypowiedzeniem lub odwołuje go ze stanowiska"
    >
    > Czy ustawa ta nie jest sprzeczna z Art. 32 ust. 2 Konstytucji RP ???

    Jak na mój gust przede wszystkim z art. 2 - zasada nieretroakcji oraz
    zaufania do państwa i stanowionego przezeń prawa.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl

  • 3. Data: 2006-11-25 01:56:03
    Od: " ala_meller" <a...@g...pl>

    Ustawa weszła w życie 10 października b.r. i (z dostępnych mi źródeł
    informacji nieformalnych) jest wcielana. Jak się bronić przed tą inwigilacją???

  • 4. Data: 2006-11-25 08:14:00
    Od: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>

    > Ustawa weszła w życie 10 października b.r. i (z dostępnych mi źródeł
    > informacji nieformalnych) jest wcielana. Jak się bronić przed tą
    > inwigilacją???

    Przed inwigilacją nie bardzo można, ale w przypadku zwolnienia odwołałbym
    się do sądu wskazując na niekonstytucyjność podstawy zwolnienia, a jeśli sąd
    żadnej instancji nie wystąpi z pytaniem prawnym do TK - wystąpiłbym ze
    skargą konstytucyjną.
    Zresztą przygotowuję właśnie skargę na podobny przepis.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl