  • 1. Data: 2006-11-24 16:11:48
    Temat: komornik :(
    Od: peternovo <p...@g...com>

    Witam,
    podzyrowalem kiedys rodzince pożyczke i.... spotkalem sie z komornikiem :(
    Zajal mi odpowienia czesc wynagrodzenia za prace, jednak do tego zrobil
    zajecie konta bankowego, na ktore pozostala czesc wynagrodzenia wplywa.
    W zwiazku z tym, de facto zajal _cale_ wynagrodzenie. Czy takie
    dzialanie jst uprawnione?
    Rozumiem oczywiscie, ze dziala w interesie wierzyciela, ale czy nie jest
    tak, ze nie moze zajac _wszystkiego_ ?

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2006-11-24 18:09:05
    Temat: Re: komornik :(
    Od: "xray" <x...@l...pl>

    > Rozumiem oczywiscie, ze dziala w interesie wierzyciela, ale czy nie jest
    > tak, ze nie moze zajac _wszystkiego_ ?

    i tak i nie.

    czesc wynagrodzenia jest zwolnona spod zajecia.
    jednak z momentem wplywu na konto staje sie wierzytelnoscia z rachunku
    bankowego.
    jesli komornik jest ludzki i przedlozysz oswiadczenie banku ze wplyw na
    zajete konto to wynagrodzenie od pracodawcy gdzie masz zajete wynagrodzenie,
    powinien zwolnic ta czesc spod zajecia.

    zarzadaj wyplaty od szefa w kasie

    pozdr

  • 3. Data: 2006-11-27 16:27:24
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    xray napisał(a):

    > zarzadaj wyplaty od szefa w kasie

    A komornik będzie czekał z silną obstawą przy wyjściu z pracy i zabierze
    mu tą kasę :)

  • 4. Data: 2006-11-27 16:29:04
    Od: Juzek Kocimientka <k...@i...pl>

    peternovo napisał(a):

    > W zwiazku z tym, de facto zajal _cale_ wynagrodzenie. Czy takie
    > dzialanie jst uprawnione?

    Zanim ktokolwiek cokolwiek sensownego ci doradzi podaj więcej szczegółów:

    1. Kiedy powstało zobowiązanie (przed czy po nowelizacji)
    2. Czy jesteś w związku małżeńskim i kiedy się ożeniłeś (kwestie majątku
    wspólnego)