  • 1. Data: 2006-11-24 15:59:41
    Temat: Alimenty, gdy strony ustaliły kwotę same ...
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Witam,
    zwracam się do osób na codzień zajmujących się prawem w zakresie spraw
    alimentacyjnych lub poprostu do mam, które temat alimentów mają za sobą.
    Mamy z moim ex, który nie jest moim mężem (ale to chyba nie ma znaczenia w
    sprawie) ustaloną kwotę alimentów, które nieformalnie dostaję od niego na
    synka od blisko roku.
    Chciałabym jak najkrócej napisać do sądu wniosek o zasądzenie alimentów w
    tejże właśnie wysokości. Oboje zgadzamy się na tę kwotę. Jak to napisać, bo
    rozumiem, że obowiązuje jakaś forma takiego pisma. Dotąd spotykałam się
    tylko z wnioskami o przyznanie alimentów, ale z takimi, w których strona
    reprezentująca dziecko wylicza co ile kosztuje w utrzymaniu dziecka i zwraca
    się do sądu z prośbą o przyznanie stosownej kwoty. My mamy tę kwotę ustaloną
    i chcielibyśmy uniknąć wyliczanek. Jak to napisać?
    Czy na tej samej rozprawie należy podać jak i kiedy ustaliliśmy odwiedziny
    ojca?
    Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc.

  • 2. Data: 2006-11-24 16:03:07
    Temat: Re: Alimenty, gdy strony ustaliły kwotę same ...
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Angie" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ojca?
    > Z góry dziękuję za wszelkie sugestie i pomoc.

    mozesz to notarialnie zalatwic.

    Adas

  • 3. Data: 2006-11-24 16:09:46
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    mozesz to notarialnie zalatwic.

    Tzn, skorzystać z usług notariusza, tak?
    Nie chcę, wolę sama. Liczę kazdy grosz, a wiem, że sprawa jest prosta.
    Kwestia tylko w treści wniosku. pzdr

  • 4. Data: 2006-11-24 20:53:31
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    > mozesz to notarialnie zalatwic.
    >
    > Tzn, skorzystać z usług notariusza, tak?
    > Nie chcę, wolę sama. Liczę kazdy grosz, a wiem, że sprawa jest prosta.
    > Kwestia tylko w treści wniosku. pzdr

    nie nie nie!

    zalatwic sprawe alimentow a nie napisania pisemka

    Adas

  • 5. Data: 2006-11-24 20:56:01
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Napisz krótki pozew, w którym zwróć się do sądu o zasądzenie
    alimentów od pozwanego w kwocie przez Was ustalonej. Na sprawie
    sędzia zapyta pozwanego, czy zgadza się na proponowaną kwotę.
    Jeśli tak, to spiszecie ugodę i po sprawie.
    Pzdr

  • 6. Data: 2006-11-25 08:08:40
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "m@rkop" <m...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
[...]

    spisac ugode mozesz wlasnie u notariusza

    Adas

  • 7. Data: 2006-11-25 08:56:14
    Od: "m@rkop" <m...@g...com>

    Adas napisał(a):

    > spisac ugode mozesz wlasnie u notariusza

    No tak, tylko notariusz ich za to "skasuje", a w sądzie będą to
    mieli "za free" ;)
    Pzdr

  • 8. Data: 2006-11-25 09:33:07
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    spisac ugode mozesz wlasnie u notariusza

    A ile kosztuje spisanie ugody u notariusza? Rząd wielkości ...
    I czy ma to tę samą moc, co alimenty zasądzone w sądzie?
    pzdr