  • 1. Data: 2010-06-24 09:15:25
    Temat: Dyskryminacja zdających na prawo jazdy
    Od: "Darek." <n...@g...pl>

    Szukalem ale nigdzie nie znalazlem obowiązku zdawania egzaminu na prawo
    jazdy samochem z manualna skrzynia biegów. Stać mnie na to i całe życie będę
    jeździł automatem. Chciałbym uczyć się i zdawać egzamin takim właśnie autem.
    Niestety - żadna ze szkół nie przewiduje takiej opcji, co gorsza - nie ma
    możliwości zdawania egzaminu z tą skrzynią.
    Dzwoniłem z zapytaniem do WORD'u -nie potrafili podać żadnej podstawy
    prawnej na to.
    Czy to nie jest jakaś dyskryminacja? I co z tym można zrobić?

    Pozdrawiam - Darek.

  • 2. Data: 2010-06-24 09:18:03
    Temat: Re: Dyskryminacja zdających na prawo jazdy
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Darek. pisze:
> [...]
    > prawnej na to.
    > Czy to nie jest jakaś dyskryminacja? I co z tym można zrobić?

    Musisz poczekać, aż posłowie uchwalą nową kategorię prawa jazdy - Bll
    (od B-dwie lewe ręce) dla samochodów osobowych o dopuszczalnej masie
    całkowitej do 3,5t wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2010-06-24 09:19:35
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-24 11:15, Darek. pisze:
    > Czy to nie jest jakaś dyskryminacja?

    Uprawnienia dostajesz na dowolny pojazd, więc musisz się wykazać. Chyba
    że chcesz wpis do PJ, że masz zgodę tylko na automat. O ile wiem, takie
    szkolenia są przeprowadzane dla inwalidów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 4. Data: 2010-06-24 09:19:42
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Darek." <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > prawnej na to.
    > Czy to nie jest jakaś dyskryminacja? I co z tym można zrobić?

    Nic nie mozna, bo mozna sie uczyc na automacie i zdawac egzamin na
    automacie:

    np. tu:
    http://www.karol.szczecin.pl/automat.php

    Jesli bedziesz sie uczyl na automacie i zdawal na automacie to i prawko
    dostaniesz z adnotacja, ze tylko na automat bedzie wazne. Aby jednak moc
    czasem pojezdzic manualem, bedziesz musial zdac osobny egzamin (ale bez
    koniecznosci odbycia kursow)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2010-06-24 09:21:32
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2010-06-24 11:15, Użytkownik Darek. napisał:

    > Czy to nie jest jakaś dyskryminacja? I co z tym można zrobić?

    Nie.
    Są kraje gdzie możesz zdawać na automacie ale uprawnienia do jazdy
    dostajesz też tylko na pojazd z automatyczną skrzynią biegów.
    Skoro Cię stać to zrób sobie tam prawo jazdy.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2010-06-24 09:21:37
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Darek." <n...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Szukalem ale nigdzie nie znalazlem obowiązku zdawania egzaminu na prawo

    Jesli jestes z jedynie slusznego (wg niektorych) miasta, to tu masz oferte
    tez:
    http://www.imola.com.pl/kursy-automatem.php

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2010-06-24 09:42:46
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 11:19:42 +0200, SDD napisał(a):

    > Jesli bedziesz sie uczyl na automacie i zdawal na automacie to i prawko
    > dostaniesz z adnotacja, ze tylko na automat bedzie wazne.

    Zaraz się zacznie: czy skrzynia DSG, czy Tiptronic, czy jeszcze coś
    innego, czy bezstopniowa może.

    Naprawdę można mieć prawko na automat tylko?

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 8. Data: 2010-06-24 09:44:57
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Naprawdę można mieć prawko na automat tylko?

    No osobiscie nie testowalem tej opcji, ale na stronach roznych OSK pisza, ze
    mozna - i ze egzamin zdaje sie na pojezdzie OSK. Po cos ta pozycja
    "ograniczenia" w prawku tez w koncu jest...

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2010-06-24 09:48:44
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Naprawdę można mieć prawko na automat tylko?

    A tu tekst rozporzadzenia o tych ograniczeniach:
    http://tnij.org/pj-restr

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2010-06-24 10:02:09
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Thu, 24 Jun 2010 11:44:57 +0200, SDD napisał(a):

    > No osobiscie nie testowalem tej opcji, ale na stronach roznych OSK
    > pisza, ze mozna - i ze egzamin zdaje sie na pojezdzie OSK. Po cos ta
    > pozycja "ograniczenia" w prawku tez w koncu jest...

    Faktycznie jest. Nawet nie sądziłem, że to aż taka wielka lista.