  • 61. Data: 2010-06-29 14:04:46
    Temat: Re: Dyskryminacja zdających na prawo jazdy
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 12:25, Maddy pisze:
    > Rok 1991 - nie zdawałam w LOK. Zdawałam w prywatnej szkole jazdy -
    > właściciele byli starymi znajomym rodziców więc dostałam ekstra zniżkę.
    > Spółka cywilna.

    A co napisałem niżej?

    Egzaminy wtedy były w LOKu i jak był okres przejściowy, to chwilowo były
    i w prywatnych. Więc to nie tak, ze Prywatny Kapitalista o ciebie
    zadbał. Tak było wtedy jeszcze rozpędem w trakcie zmian.

    > Ty żyłeś w zupełnie innym roku 1991 niż jak najwidoczniej.
    > Moja miała 2 samochody od 1989 roku.

    Może temu, że tatuś nie był z nomenklatury partyjnej. :-P

    Aczkolwiek jeśli twierdzisz, że ,,zasamochodzenie'' kraju w 1991 było
    porównywalne do obecnego, to faktycznie żyjemy w innych światach
    równoległych.

    > Tristan, może przestać wieszczyć, fatalnie Ci to wychodzi.
    > Żaden LOK. Spółka cywilna z własnymi samochodami. Może to i były
    > przechodzone fiaty odkupione od Transbudu ale były PRYWATNE.

    No i? Za stary jestem na bajki, że w latach 91-95 polska wyglądała
    identycznie jak teraz i że realia były takie same. Było prywatne, ale
    leciało jeszcze starym trybem. Wszystko się zmieniało, Balcerowicz
    rozdupczał dopiero kraj. Nie porównuj tego do teraz. Napisałem wyraźnie
    dlaczego dostarczanie samochodów przez Word uważam za sensowne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Chcesz nie głosować na Jarka?
    Najpierw zobacz: http://hungry.w.of.pl/pro-life.htm

  • 62. Data: 2010-06-29 14:05:02
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 15:59:10 +0200, Przemysław Adam Śmiejek napisał(a):

    > Ile więcej kosztuje Grande Punto? Szczerze mówiąc nie znam cen, ale coś
    > kole tego.

    Najtańszy coś kole 33 tys.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    pstryczki ==> http://www.flickr.com/photos/olgierd/

  • 63. Data: 2010-06-29 14:09:48
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.06.2010 15:59), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    [...]

    Na temat tego co wyciąłem - EOT - zostaniemy przy swoich stanowiskach.
    Ale ...

    > I bardzo dobrze. Nie ma chaosu.

    > Pewnie tak, ale co by to dało, poza chaosem?

    ...dlaczego różnorodność samochodów na których się zdaje prawo jazdy
    jest wg Ciebie chaosem? Przecież to jest prawo jazdy na określoną
    kategorię samochodu, nie tylko na 1/2 modele.

    Chyba że ten model samochodu jest jakimś takim akurat trafionym modelem,
    przekrojem samochodów w pigułce, szczególnie przydatnym do
    egzaminowania. Wtedy uznałbym korzyść z odgórnie narzuconego modelu do
    egzaminu. Ale chyba jednak tak nie jest :)

    p. m.

  • 64. Data: 2010-06-29 14:30:07
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 16:05, Olgierd pisze:

    > Najtańszy coś kole 33 tys.

    Nówka zapewne.... Co niewiele zmienia rozważania. Teraz poszukaj ile
    kosztuje taki monitoring jak jest na egzaminie.

  • 65. Data: 2010-06-29 14:36:52
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 16:09, mvoicem pisze:
    > ...dlaczego różnorodność samochodów na których się zdaje prawo jazdy
    > jest wg Ciebie chaosem? Przecież to jest prawo jazdy na określoną
    > kategorię samochodu, nie tylko na 1/2 modele.

    Tylko, że ja jeżdżę samochodem od 1994 roku, a i tak jak wsiadam do
    obcego auta to muszę go wyczuć, przyzwyczaić się. Jak kursant ma 1
    model, to może nie stresować się i spokojnie szkolić. 30h to jest ledwie
    wstęp do kariery kierowcy i mieszanie na tym etapie to trochę tak,
    jakbyś posadził lamera raz do MSO 2003, raz do OpenOffice, a raz do MSO
    2007. Ja se dam radę, ty też, ale na początek niech opanuje 1 narzędzie,
    a potem będzie przez analogię się dopasowywał.

    A do tego egzamin trzeba zdać co do kropki. Jak ja krzywo zaparkuję to
    detal... Poprawię i już. Albo uznam, że jak pierwszy raz jadę czymś
    dziwnym, to może stanę sobie inaczej.

    Jak zdawałem egzamin 2 lata temu, to przy parkowaniu lekko najechałem na
    linię. Na szczęście egzaminator nie zauważył. A jeżdżę wiele lat i
    wcześniej punciakiem ćwiczyłem parkowania w ośrodku. Co prawda akurat
    parkowania na placu nie mają, ale choćby jazda po łuku. Szczerze mówiąc
    do dzisiaj nie jestem pewny czy 100% jazd bym zrobił idealnie dowolnym
    wozem.

    O! widzisz, kolejny problem się pojawił -- wymiary placu zaprojektowane
    pod rozmiar auta.

  • 66. Data: 2010-06-29 15:46:56
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.06.2010 16:36), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Tylko, że ja jeżdżę samochodem od 1994 roku, a i tak jak wsiadam do
    > obcego auta to muszę go wyczuć, przyzwyczaić się. Jak kursant ma 1
    > model, to może nie stresować się i spokojnie szkolić.

    No ale przecież w "moim modelu" tak właśnie by było. Tyle że kursant
    miałby możliwość wyboru jakim samochodem się uczy i jakim zdaje.

    p. m.

  • 67. Data: 2010-06-29 15:49:42
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 17:46, mvoicem pisze:
    > No ale przecież w "moim modelu" tak właśnie by było. Tyle że kursant
    > miałby możliwość wyboru jakim samochodem się uczy i jakim zdaje.

    Czyli w praktyce OSK musiałby mieć i tak identyczne samochody, a jakby
    były różnice pomiędzy OSKami, to by kursant zmieniający ośrodek był w
    kłopocie. To są oczywiście detale, ale jak widać zysku nie ma, a strat
    mnóstwo, w tym część której nie akceptujesz :D

  • 68. Data: 2010-06-29 16:11:59
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (29.06.2010 17:49), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Czyli w praktyce OSK musiałby mieć i tak identyczne samochody,

    Nie widzę takiej zależności. Ale tutaj wkraczamy w EOTową część wątku.

    > a jakby
    > były różnice pomiędzy OSKami, to by kursant zmieniający ośrodek był w
    > kłopocie. To są oczywiście detale, ale jak widać zysku nie ma,

    Zysk jest. Możliwość wyboru.

    > a strat
    > mnóstwo, w tym część której nie akceptujesz :D

    :)

    p. m.

  • 69. Data: 2010-06-29 18:44:36
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-06-29 18:11, mvoicem pisze:

    > Nie widzę takiej zależności.

    Dlaczego? Jak OSK ma 10 aut, to kursant trafia raz w jedno, raz w
    drugie. Jak są identyczne, to podmienia się je w locie, bez bólu.

    > Zysk jest. Możliwość wyboru.

    Czyli W Imię Zasad.... No to się nie dogadamy.