  • 1. Data: 2009-11-15 16:02:53
    Temat: Dlugi wspolmalzonka, rozdzielnosc majatkowa, mieszkanie ?
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Witam.

    Naswietle nieco sprawe.
    Jako ze dostalem poslizgu finansowego, nie jestem w stanie splacac
    wszystkich zadluzen. Co prawda sprawa sie ciagnie juz jakis czas i jednego
    komornika na pensji juz mialem, przez co pozlizg sie jeszcze bardziej
    zrobil.

    Zona sie obawia ze komornik zapuka i do niej i zajmnie mieszkanie.

    Ja obecnie pracuje, tak ze nie to ze nie jestem niewyplacalny.

    Mieszkanie bylo jej wlasne zanim wstapilismy w zwiazek.

    w miedzyczasie wzielismy kredyt ze zgoda wspolmalzonki (ten jest splacany)
    ja mam poslizg na kartach i tzw konsumpcyjnych (te byly tylko na mnie)

    Jakie rozwiazanie przyjac zeby nikt nie roscil do zony o jej majatek.
    Czy sadowa rozdzielnosc majatkowa, czy powiedzmy bardzej drastyczna opcja
    czyli rozwod.

    Do prawnika pewnie i tak bede musial sie przejsc dopytac.

    PZDr
    Adam

  • 2. Data: 2009-11-15 16:15:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Szewczak wrote:
> [...]
    >
    > Ja obecnie pracuje, tak ze nie to ze nie jestem niewyplacalny.
    >
    > Mieszkanie bylo jej wlasne zanim wstapilismy w zwiazek.

    8> w miedzyczasie wzielismy kredyt ze zgoda wspolmalzonki (ten jest
> [...]
    > opcja czyli rozwod.
    >
    > Do prawnika pewnie i tak bede musial sie przejsc dopytac.

    Rozdzielność będzie obowiązywać od momentu jej podpisania, wiec długom
    wczesniejszym nie pomoże. Ewentulanie o ile planujesz nastepne poślizgi.

    Poniewaz dług jest na ciebie, wiec wszystko co jest twoje lub wspolne
    może zostac "pociągnięte".
    Mieszkanie przed slubem jest jej i tego nikt nie ruszy. Tylko niech
    papiery sobie skompletuje, zeby nie trzeba bylo w ostatniej chwili
    szukac. Bo komoronik zajmie co chce i potem samemu trzeba to odkręcać.

    Rozwód też niewiele pomoże na zeszłe długi.
    Sam rozwód niewiele daje. Musielibyście do razu robić podział majątku,
    ale to przed niczym nie zabezpiecza. Wierzyciel zawsze może podnieść
    zarzut, że podział majątku był robiony w cely wyzbycia się majątku przez
    ciebie i tak na to wsiądzie jak się uprze. Tylko więcej czasu mu to zajmie.

  • 3. Data: 2009-11-15 16:19:48
    Od: "Tomasz" <t...@n...pl>

    Witam
    Po co od razu rozwód wystarczy separacja z wnioskiem o podział majątku.
    Pozdrawiam
    Tomasz

  • 4. Data: 2009-11-15 16:23:37
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    >
    > Poniewaz dług jest na ciebie, wiec wszystko co jest twoje lub wspolne może

    Pytanie co oznacza to pojecie "wspolne"

    Jeszcze jedno, w ktorym momencie komornik moze wystapic o zajeciu mienia
    (mieszkanie, samochod).
    Czy mozna miec dwoch komornikow na pensji, od jakiej kwoty jest to wtedy
    pobierane
    Ostatnio mialem zajete 50%.

    PZDr
    Adam

  • 5. Data: 2009-11-15 16:24:54
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > Po co od razu rozwód wystarczy separacja z wnioskiem o podział majątku.
    > Pozdrawiam
    > Tomasz

    Ja jeszcze nie bylem u prawnika o konsultacje.
    Zonie ktos powiedzial ze jedyna szansa na to zeby nikt nie mial ale do jej
    mieszkania jest rozwod.

    PZDr
    Adam

  • 6. Data: 2009-11-15 16:43:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Szewczak wrote:

    > Użytkownik "Tomasz" <t...@n...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Ja jeszcze nie bylem u prawnika o konsultacje.
    > Zonie ktos powiedzial ze jedyna szansa na to zeby nikt nie mial ale do
    > jej mieszkania jest rozwod.

    Kiedy te długi powstały?

    Jeśli długi są tylko na ciebie, to z majątku odrębnego żony nie ściągną.
    Tak generalnie. Są wyjątki.
    Kiedyś było inaczej, bo długi z definicji były wspólne. Teraz tylko
    wtedy jeśli drugi wyrazi zgodę, szczególnie te bankowe.
    O szczegóły popytaj prawnika jak mu wyjasnisz czegóły długów. Teraz
    można tylko gdybać.

  • 7. Data: 2009-11-15 16:51:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Adam Szewczak wrote:

    > Pytanie co oznacza to pojecie "wspolne"

    nabyte, "dorobione się" w małżeństwie.

    > Jeszcze jedno, w ktorym momencie komornik moze wystapic o zajeciu mienia
    > (mieszkanie, samochod).

    jak wierzyciel do niego przyjdzie z wyrokiem w ręce. Po tym czasie w
    kazdej chwili.
    jeśli chodzi o banki to te mają uproszczoną drogę z tytułu bankowego
    tytułu egzekucyjnego. Pytanie co podpisywałeś.

    > Czy mozna miec dwoch komornikow na pensji, od jakiej kwoty jest to wtedy
    > pobierane
    Nie ma jednego limitu konornika na karku. Zwykle jest jeden komornik w
    rewirze i tak wiec wszystko traafi do niego.

    > Ostatnio mialem zajete 50%.

    procenty mało ważne.
    Jest kwota niepodlegajca egzekucji. Nie pamietam ile, nie moja działka.
    Siakieś 800 zł chyba.
    To zalezy czy masz DG czy nie,.

  • 8. Data: 2009-11-15 16:52:38
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

> [...]
    > jeśli drugi wyrazi zgodę, szczególnie te bankowe.
    > O szczegóły popytaj prawnika jak mu wyjasnisz czegóły długów. Teraz można

    Problemy ze splata powstaly na przestrzeni ostanich 2 lat.

    Ile tak orientacyjnie moze obecnie kosztowac porada prawna ?

    No na prawnika trzeba postawic teraz zeby jakos postarac sie rozwiazac
    obecna sytuacje :/

    PZDr
    Adam

  • 9. Data: 2009-11-15 17:11:55
    Od: kuba <p...@o...pl>

    witek pisze:

    > Jeśli długi są tylko na ciebie, to z majątku odrębnego żony nie ściągną.
    > Tak generalnie. Są wyjątki.

    A co to za wyjątki?

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 10. Data: 2009-11-15 17:27:24
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Adam Szewczak pisze:
> [...]
    >
    > Ja obecnie pracuje, tak ze nie to ze nie jestem niewyplacalny.
    >
    > Mieszkanie bylo jej wlasne zanim wstapilismy w zwiazek.

    Jeżeli było własne przed ślubem, to nikt nie ma prawa tym mieszkaniem
    zawładnąć.

    --
    animka