  • 1. Data: 2009-11-15 12:13:41
    Temat: Odpowiedzialnosc za wpis na forum
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    Jesli na danym forum internetowym jest ostrzezenie, ze administrator nie ponosi
    odpowiedzialności za treść publikowanych komentarzy, to kto faktycznie ponosi
    odpowiedzialnosc karna za wpis na forum internetowym? Autor wpisu, czy
    administrator forum?
    adam

  • 2. Data: 2009-11-15 14:21:37
    Temat: Re: Odpowiedzialnosc za wpis na forum
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "adam" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > odpowiedzialnosc karna za wpis na forum internetowym? Autor wpisu, czy

    jezeli na czyims podworku zaczniesz zniewazac prezydenta to kto poniesie
    odpowiedzialnosc - ty czy wlasciciel podworka?

  • 3. Data: 2009-11-15 14:46:04
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 13:13:41 +0100, adam napisał(a):

    > to kto
    > faktycznie ponosi odpowiedzialnosc karna za wpis na forum internetowym?
    > Autor wpisu, czy administrator forum?

    Zawsze autor. Zawsze.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis ==> http://olgierd.bblog.pl

  • 4. Data: 2009-11-15 15:38:27
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > jezeli na czyims podworku zaczniesz zniewazac prezydenta to kto poniesie
    > odpowiedzialnosc - ty czy wlasciciel podworka?

    A jesli wlasciciel podworka jest tego swiadkiem i nie reaguje?
    Zalozmy, ze ktos wpisal na forum, ze Kowalski jest zlodziej i wlasciciel forum
    zostawil ten wpis, to kto odpowiada?
    adam

  • 5. Data: 2009-11-15 15:41:00
    Od: "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <m...@t...waw.pl>

    adam wrote:

    > A jesli wlasciciel podworka jest tego swiadkiem i nie reaguje?
    > Zalozmy, ze ktos wpisal na forum, ze Kowalski jest zlodziej i wlasciciel forum
    > zostawil ten wpis, to kto odpowiada?

    A czy Kowalski jest złodziejem?

    M.

  • 6. Data: 2009-11-15 15:44:15
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A czy Kowalski jest złodziejem?

    A co mnie to obchodzi? Kto poniesie odpowiedzialnosc za ten wpis?
    adam

  • 7. Data: 2009-11-15 15:46:12
    Od: "adam" <a...@p...onet.pl>

    > A czy Kowalski jest złodziejem?

    Nie jest.
    adam

  • 8. Data: 2009-11-15 15:49:17
    Od: Jacek <t...@g...com>

    Olgierd napisał(a):

    > Zawsze autor. Zawsze.

    Na pewno? Ostatnio się były minister sprawiedliwości (czy jego syn)
    odgrażał że zrobi sprawę właścicielowi bloga Kataryny, a nie samej
    Katarynie.
    Cytat:
    "Jeśli autorka nie zostanie zobligowana do zaprzestania pisania
    kłamstw o Andrzeju Czumie, a Państwo nadal będziecie ukrywali jej
    personalia, to w pewnym momencie stracimy cierpliwość i pozwiemy
    wydawców tego portalu."
    Co do for/blogów, właściciele ich zwykle nie znają personaliów
    autorów. Z tego co kojarzę to wydawców czasopism papierowych można
    pozwać, nie trzeba pozywać autorów.
    Jak ustala się autorów (np.pomówień) na forach jeśli administratorzy
    forów nie chcą podać numeru ip autora, oraz odmawiają usunięcia
    spornych treści.
    http://ds6.ovh.org/drppl.html
    Dziobas RAR PLAYER - odtwarzacz filmów pobierający doskonale
    dopasowane napisy

  • 9. Data: 2009-11-15 16:24:06
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 07:49:17 -0800, Jacek napisał(a):

    > Na pewno? Ostatnio się były minister sprawiedliwości (czy jego syn)
    > odgrażał że zrobi sprawę właścicielowi bloga Kataryny, a nie samej
    > Katarynie.

    Na pewno.
    Po pierwsze nie cytuj Krzysztofa Czumy ;-)

    Po drugie odpowiedzialność administratora serwisu hostingującego treści
    ma charakter subsydiarny i tylko na warunkach określonych w art. 14 ust.
    1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Jednak nie oznacza to
    przejęcia odpowiedzialności przez administratora takiego serwisu za
    działania użytkowników!

> [...]
    > o Andrzeju Czumie, a Państwo nadal będziecie ukrywali jej personalia, to
    > w pewnym momencie stracimy cierpliwość i pozwiemy wydawców tego

    Art. 14 ust. 1 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną się kłania.

    > Co do for/blogów, właściciele ich zwykle nie znają personaliów
    > autorów. Z tego co kojarzę to wydawców czasopism papierowych można
    > pozwać, nie trzeba pozywać autorów.

    Jasne. Ale czasopismo to coś innego niż forum -- w pierwszym jest
    redakcja, która zatwierdza teksty, a forum działa właśnie jak hosting
    treści.

    > Jak ustala się autorów (np.pomówień)
    > na forach jeśli administratorzy forów nie chcą podać numeru ip autora,
    > oraz odmawiają usunięcia spornych treści.

    Normalnie ;-)
    W tygodniu miewam po kilka takich próśb, gróźb, wezwań, żądań, błagań,
    etc. Reaguję tylko i wyłącznie na pochodzące od uprawnionych organów.

  • 10. Data: 2009-11-15 16:26:32
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sun, 15 Nov 2009 16:38:27 +0100, adam napisał(a):

    > A jesli wlasciciel podworka jest tego swiadkiem i nie reaguje?

    Chyba nie chcesz zasugerować, że właściciel kamienicy miałby ponosić
    odpowiedzialność za wszystko, co się tam mówi i robi?
    To już bliskie jest odpowiedzialności za muchy, które obsrały portret
    Najjaśniejszego Pana.

    > Zalozmy,
    > ze ktos wpisal na forum, ze Kowalski jest zlodziej i wlasciciel forum
    > zostawil ten wpis, to kto odpowiada?

    Za wpis? Autor. Jeśli administrator jest autorem, to administrator -- ale
    jako autor ;-)