  • 191. Data: 2004-11-19 14:43:45
    Temat: Re: Dialer- wypowiedz przedstawicielaTPSA
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    januszek wrote:

    > W swoim wlasnym interesie dialerowa firma bedzie musial wczesniej o to zadbac
    > i zawrzec umowe z tym kleintem ;) Wydawalo mi sie to jasne jak slonce ;>

    Jasne jak słońce... Dla kompletnego ignoranta - może.

    Powyższe rozwiązanie jest technicznie niemożliwe do wykonania. Pomijając
    już nawet kwestię usługodawców zagranicznych, jak sobie wyobrażasz
    'wcześniejsze zawieranie umów' oraz rozpoznawanie, czym dany klient
    umowę zawarł, czy nie - i kto miałby kontrolować odrzucanie połączeń od
    klientów bez umowy. Dodatkowo pomijam taką delikatną kwestię, że
    większości użytkowników tych ektra płatnych numerów raczej zależy na jak
    największej dyskrecji.

  • 192. Data: 2004-11-19 15:12:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Andrzej Lawa napisał(a):

    > Powyższe rozwiązanie jest technicznie niemożliwe do wykonania.

    Ok. Taki argument do mnie dociera. Jednak dalej bede sie upieral,
    ze gdyby operator chcial to moglby takie oszustwa dialerowe bardzo
    mocno ograniczyc.

    Swoja droga przyszlo mi do glowy, ze mozna by to sprzetowo rozwiazac,
    wydaje mi sie, ze urzadzenie wybierajace na stale 020xxxx montowane
    pomiedzy linie a modem nie ksoztuje wiele.

    j.

  • 193. Data: 2004-11-19 15:16:01
    Temat: Re: Dialer- moje prywatne stanowisko.
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > W omawiany przez nas przypadku
    > TP SA sprzedaje uslugi na zasadzie "posrednictwa sprzedazy",

    Bzdura. TPSA nie robi żadnego 'pośrednictwa sprzedaży'.

    > i w zwiazku z tym jest odpowiedzialna za to, co sprzedaje
    > przed odbiorca - konsumentem, zwlaszcza w tym zakresie,
    > czy usluga nie jest wyludzona.

    To już nie bzdura a wręcz kretynizm.

    > Uzasadnienie.
    >
    > 1. nazwa uslugi bedaca "nazwa handlowa" nie moze zmieniac ISTOTY
    > swiadczonej uslugi.

    ????????????

    > 2. Istota swiadczonej uslugi widniejacej w cenniku pod nazwa
    > "polaczenie z numerem 0-xxx xxx" jest w omawianym przypadku

    Istotą usługi jest zestawienie połączenia. Za to połączenie pobierana
    jest stosowna opłata WIDOCZNA W CENNIKU. W celu wykonania tej usługi
    TPSA ponosi pewne koszta.

    > sprzedarz uslugi swiadczonej przez innego klienta
    > ZA POSREDNICTWEM TP SA i pobranie oplaty
    > poprzez odpowiednie "taryfikowanie" czasu uslugi.

    Weź sobie wreszcie, ignorancie jeden, poczytaj regulamin TPSA oraz
    będący jego integralną częścią cennik. Masz tam wyraźnie określone ceny
    za POŁĄCZENIA a także każdą minutę tego POŁĄCZENIA.

    Taka cena obowiązuje ciebie, jako abonenta, za zestawienie połączenia.
    Wykręcasz numer, połączenie jest zestawiane, jest poprawnej jakości -
    kasa się należy.

    I nie powinno cię obchodzić, czy dana złotówka idzie na infrastrukturę
    TPSA, jako podatek do skarbu państwa, do kiesy prezesa TPSA czy też jest
    częścią kosztów TPSA poniesionych w związku z zestawieniem danego
    połączenia (np. trafia na podstawie faktury VAT wystawianej przez
    usługodawcę do kasy owego usługodawcy).

    Nie wiem, czy któryś z matołków domagających się sponsorowania przez
    TPSA choćby pofatygował się sprawdzić, jak formalnie wyglądają
    rozliczenia - a wyglądają tak, że usługodawca wystawia TPSA fakturkę,
    którą TPSA _musi_ zapłacić. O ile nie zostanie wykazane oszustwo lub
    usługodawca dobrowolnie ją anuluje.

  • 194. Data: 2004-11-19 15:18:39
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Wieslaw Lubas wrote:

    > PR musi to zabulic? BO moim zdaniem przy korzystnym dla abonenta
    > rozstrzygnieciu sprawy, ta kwota TPSA sie nie nalezy, a abonent juz
    > dawno bedzie ugotowany. Mozna wnioskowac o zawieszenie splaty do czasu
    > rozstrzygniecia?

    Zawsze możesz _poprosić_ TPSA o zawieszenie spłaty, rozłożenie jej na
    raty - a TPSA może się zgodzić, albo nie.

    Jeśli się nie zgodzi - TPSA ma prawo rozpocząć działania windykacyjne.
    Oczywiście jeśli wykazane zostanie oszustwo, oszust oprócz
    odpowiedzialności karnej powinien ponieść także odpowiedzialność cywilną
    - czyli wyrównanie wszelkich strat, które poniosłeś.

  • 195. Data: 2004-11-19 15:24:45
    Od: Arek <a...@e...net>

    Andrzej Lawa rzecze:
    > Powyższe rozwiązanie jest technicznie niemożliwe do wykonania. Pomijając

    Oczywiście, że jest. Inni jakoś potrafili tak to właśnie rozwiązać.
    Ale im zależało bo to także ich waliło po kieszeni.

    Arek

    --
    www.eteria.net - rozmawiaj za darmo

  • 196. Data: 2004-11-19 15:28:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Przeciez TP SA nie ma obowiazku uzuskania TWOJEJ zgody na zmiane cennika ani
    > zakresu proponowanych przez Ciebie uslug.

    Ale na ten brak każdorazowej zgody zgadzasz się podpisując umowę.

    [ciach]

    > Zadzwonisz sobie do firmy, uslyszysz sztuczna sekretarke
    > "z dzialem klientta wybierz 22" i juz masz przez Kajmany..
    > Bez zmiaty TWOJEJ umowy... wybierzesz usluge
    > Polaczenie z numerem...

    Nie masz bladego pojęcia o technologiach telekomunikacyjnych.

  • 197. Data: 2004-11-19 15:44:13
    Od: Maciej Bebenek <m...@u...org>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

> [...]
    > klientów bez umowy. Dodatkowo pomijam taką delikatną kwestię, że
    > większości użytkowników tych ektra płatnych numerów raczej zależy na jak

    Nie, Andrzeju - jest. Fakt faktem, że nie jest powszechnie
    wykorzystywane (nie przypominam sobie za bardzo przypadków
    zagranicznych), ale chociażby u nas - co już tu opisywałem - jest usługa
    0 20 6 xxx, służąca wg zamierzeń pomysłodawcy do świadczenia transmisji
    danych, ale rozliczana przez operatora posiadającego taki numer.
    Oficjalnie nazywa się to "Numery dla usług świadczonych na podstawie
    umów z abonentami" i w chwili obecnej numer taki posiada 8 dostawców usług.

    Na liście posiadaczy NIE MA żadnego ze znanych powszechnie dialerowcow ;-)

    M.

  • 198. Data: 2004-11-19 17:02:02
    Od: Artur Drzewiecki <d...@n...poczta.cierpie.onet.spamu.pl.qvx>

    Boguslaw Szostak napisał/a:
    >Jesli uzywa produktu w takim stanie w jakim mu go sprzedano
    >, to oczywiscie wg Was jest idiota..
    Wszystko zależy od produktu.:-)

  • 199. Data: 2004-11-19 22:07:25
    Od: p...@o...pl

    > Nie obchodzi mnie, dokad operator nie udostepni MU uslugi,
    > dzieki ktorej moze "osszukiwac glupszych"

    Ja się dziwię, dlaczego abonentów TPSA obchodzi to, co TP robi z zarobionymi
    przez siebie pieniędzmi. Bo to nie powinno ich obchodzić. Powinno ich jedynie
    obchodzić, czy po wybraniu numeru zostali połączeni z wybranym numerem i czy
    tepsa to otaryfikowała według swojego cennika. I NIC WIĘCEJ.

    Na skuteczne uchylenie sie od płacenia za usługi 070x ( i jeszcze parę innych )
    jest inny sposób, ale nie zamierzam go tutaj ujawniać, bo i po co ułatwiać
    życie matołkom ;-)
    --
    pjo

  • 200. Data: 2004-11-20 00:46:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Arek wrote:

    > Oczywiście, że jest. Inni jakoś potrafili tak to właśnie rozwiązać.
    > Ale im zależało bo to także ich waliło po kieszeni.

    "Inni"? Nigdzie na świecie czegoś takiego się nie stosuje...