  • 1. Data: 2004-11-16 06:39:22
    Temat: Jak dziala list gonczy?
    Od: "Romek K" <y...@g...pl>

    Interesuje mnie w jaki sposob dziala list gonczy. Gdzie jest rozsylany i w
    jakiej formie. Moze ktos powie jak wyglada cala procedura.
    pozdr

  • 2. Data: 2004-11-16 16:09:09
    Temat: Re: Jak dziala list gonczy?
    Od: "Asia" <a...@w...pl>

    Warunkiem wdrożenia poszukiwań w drodze listu gończego jest wcześniejsze
    wystąpienie do sądu o zsatosowanie tymczasowego aresztowania. Po uzyskaniu
    postanowienia sądu, prokurator wydaje postanowienie o poszukiwaniu listem
    gończym, który może być opublikowany w prasie albo rozesłany do Straży
    Granicznej, Policji. Po ujęcie sprawcy jest on doprowadzany do prokuratora,
    który decyduje co dalej z nim zrobić. Pozdrawiam

  • 3. Data: 2004-11-16 18:07:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Asia" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    prokuratora,
    > który decyduje co dalej z nim zrobić. Pozdrawiam

    W praktyce list gończy jest wysyłany do jednostki Policji i każda jednostka
    w kraju ma o tym informację w systemie teleinformatycznym. Na podobnej
    zasadzie informacje mają inne organa ścigania. Publikacja w mediach, czy
    plakatowanie jest oczywiście możliwe, ale w praktyce rzadkie - z uwagi na
    koszty.

    Wniosek o tymczasowe aresztowanie wynika z kłopotów czysto technicznych. Do
    zatrzymania może dojść na drugim końcu Polski. Wówczas trzeba gościa
    przekonwojować. A tego bez pozbawienia go wolności zrobić się nie da, bo nie
    robi się tego bezpośrednio z uwagi na koszty.

  • 4. Data: 2004-11-17 06:17:51
    Od: "Romek K" <y...@g...pl>

> [...]
    > przekonwojować. A tego bez pozbawienia go wolności zrobić się nie da, bo nie
    > robi się tego bezpośrednio z uwagi na koszty.

    Dzieki wszystkim za pomoc.
    Pozdr
    Romek