  • 1. Data: 2005-07-26 12:30:03
    Temat: DHL Servisco - zamiast wystawic korekty F.V sprzedal dlug KRONN Sp z o.o.
    Od: "E.W." <e...@s...pl(USUN_ANTYSPAM)>

    Witam. Prosze o porade. DHL Servisco wystawili mojej firmie kilka F.VAT , w
    3 z nich sa bledy na moja niekorzysc - dodatkowe uslugi nie zgadzaja sie z
    tymi co mam zaznaczone na listach przewozowych, czyli wlasciwie naciagali
    liczac na to ze nie dopatrze sie drobnych kwot po kilka/kilkanascie pln.
    Sprawe zglosilem w odpowiednim czasie wDHL, handlowiec powiedzial ze
    zalatwi korekty F.VAt i dostane je poczta. Zamiast tego dostalem list z
    dzialu ksiegowosci ze moje reklamacje nie zostaly uznane - wg nich wsz sie
    zgadza. Ale sa listy przewozowe i widac na nich jakie uslugi byly zamowione
    a jakie nie - wiec to pismo oczywiscie wyrzucilem. DHL straszyl listownie
    najpierw sadem (kwota laczna wsz F.Vat to 780pln) , pozniej windykatorami i
    na koniec sprzedal dlug KRONN Sp z o.o , ktorzy teraz sie upominaja o niego.
    Co ciekawe - ani razu z DHL nie dzwonili do mnie omowic szczegoly.
    Pracownikowi Kronn tez powiedzialem ze nie mam zamiaru placic poki nie
    dostane poprawnych F.VAT i ze niech sami sie zajmuja szukaniem kopii listow
    przewozowych i sprawdzaniem niezgodnosci uslug w F.VAT, pomagac im nie chce
    bo szkoda mi czasu a i nie musze.. ? Oczywiscie powiadomili o tym ze nie
    beda nic sprawdzac i ze kieruja sprawe na droge sadowa.

    Czy w tej sytuacji :
    1) mam sie obawiac ze faktycznie dojdzie do sadu?
    2) jakie negatywne dla mojej firmy decyzje sadu na mnie czekaja ?
    3) firma (jednoosobowa DG) bedzie rozwiazana (ta widniejaca na F.Vat) za ok.
    tydzien i
    juz mam nowy wpis - ta sama nazwa, ale jest juz spolka cywilna , poniewaz
    zostal przyjety wspolnik - czy i jaki to ma wplyw na ewentualna sprawe i
    zadluzenie ?

    Bardzo dziekuje za ewentualne porady , nawet krotkie
    Podkreslam ze nie unikam zaplaty, ale placic oszustom tez nie chce. Z uslug
    DHLa nie korzystam juz oczywiscie i zdecydowanie odradzam - niska jakosc
    obslugi i te drobne oszustwa robia z tej firmy "dresiarza rynkowego"

  • 2. Data: 2005-07-26 12:49:04
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    E.W. napisał(a):

    [...]

    > Bardzo dziekuje za ewentualne porady , nawet krotkie

    Kompresuj treść. Wysyłaj jeden raz.

    Procedura wygląda tak:

    1. Czytasz regulamin
    2. Zlecasz usługę
    3. Płacisz za usługę
    4. Reklamujesz źle wykonaną usługę (na piśmie)
    5. Jeżeli przewoźnik oddalił Twoją reklamację (na piśmie) to idziesz do sądu

    To co zrobiłeś - czyli olałeś f-ry VAT to najgorsze co mogłeś zrobić. Teraz
    najprawdopodobniej zapłacisz koszta egzekucji i zastępstwa procesowego.

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 3. Data: 2005-07-26 13:14:16
    Od: "E.W." <e...@s...pl(USUN TO)>

    > Kompresuj treść. Wysyłaj jeden raz.

    Przypadkiem sie wyslalo 3 razy (po zmianie serwera grup dysk.), sorry.

> [...]
    > Teraz
    > najprawdopodobniej zapłacisz koszta egzekucji i zastępstwa procesowego.

    Tak , tylko ze uslugi zostaly wykonane poprawnie... Ale w F.VAT sie pojawily
    dodatkowe, kt. nie ma na liscie przewozowym (czyli niezamawiane).. Czy w tej
    sytuacji musze oplacic ponad to, co zamowilem i pozniej scigac DHLa o zwrot
    ? Jakies nieporozumienie chyba...

    Chyba nie musze placic za uslugi na F.VAT ktorych nie zamawialem (dowodem na
    to sa listy przewozowe) :) ? Jak sie zachowac w zaistnialej sytuacji
    najlepiej ?

  • 4. Data: 2005-07-26 13:21:47
    Od: "E.W." <e...@s...pl(USUN TO)>

    ...czy w sytuacji kiedy czekam na korekte f.vat i nie otrzymuje, a
    wierzyciel zamiast wystawic korekte sprzedaje dlug innej firmie, musze
    placic (majac dowody na to ze f.vat zostaly wystawione niezgodnie z listami
    przewozowymi ) ? Przeciez to absurdalne..i tworzy niezle pole do manewrow
    oszustom. Jakies inne zdania na ten temat ? Moze doswiadczenia ?

  • 5. Data: 2005-07-26 13:43:51
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    E.W. napisał(a):

    [...]

    > Chyba nie musze placic za uslugi na F.VAT ktorych nie zamawialem (dowodem na
    > to sa listy przewozowe) :) ? Jak sie zachowac w zaistnialej sytuacji
    > najlepiej ?

    Może napisz konkretnie. Jakie usługi zamawiałeś, jakie wykonano, jakie
    reklamowałeś i co napisali w odpowiedzi na Twoją reklamację...

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 6. Data: 2005-07-26 16:31:42
    Od: "E.W." <e...@s...pl(USUN TO)>

    > Może napisz konkretnie. Jakie usługi zamawiałeś, jakie wykonano, jakie
    > reklamowałeś i co napisali w odpowiedzi na Twoją reklamację...

    Np. w liscie przewozowym nie ma zaznaczonej opcji "dostarczenie w
    sobote/niedz." . Klient odebral przesylke sam w siedzibie w sobote i w F.Vat
    juz mam kwote 50% wyzsza niz miala byc... Ale w liscie przewozowym nie ma
    zaznaczonej opcji za kt. musze placic - naciagaja i tyle. I pare innych
    przesylek podobnie zalatwiono... Kilka bledow w wyliczeniu kwoty na
    podstawie umowy o rabatach - umowa twierdzi ze jest rabat , w F.VAT nie ma
    rabatu.. Ale tylko na jednej pozycji , reszta - z rabatem.. Ciekawe, nie ?
    i t.p.

  • 7. Data: 2005-07-26 17:51:17
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    E.W. napisał(a):

> [...]
    > juz mam kwote 50% wyzsza niz miala byc... Ale w liscie przewozowym nie ma
    > zaznaczonej opcji za kt. musze placic - naciagaja i tyle.

    Hehehe, sam widzisz - na liście jest data sobotnia - nie przeskoczysz
    tego. Podziekuj odbiorcy. I tyle.

    j.

    --
    WEGE-Koszulka dla każdego normalnego: http://tinyurl.com/5ojz6

  • 8. Data: 2005-07-26 18:53:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "E.W." <e...@s...pl(USUN_ANTYSPAM)> napisał w
    wiadomości news:dc5ae3$uug$1@news.dialog.net.pl...

    Ja bym na Twoim miejscu zapłacił bezsporną część faktury i spokojnie
    czekał na pozew o pozostała kwotę.

  • 9. Data: 2005-07-26 23:18:23
    Od: "E.W." <e...@s...pl(USUN TO)>

    > Hehehe, sam widzisz - na liście jest data sobotnia - nie przeskoczysz
    > tego. Podziekuj odbiorcy. I tyle.

    Odbiorca nie jest platnikiem uslugi wiec nie obchodzi mnie kto i gdzie
    odebral przesylke - zamowione zostaly uslugi dostarczenia na pon. wiec jesli
    kurier oddal przesylke klientowi w sobote to nie ma prawa mnie obciazac za
    swoja decyzje :) prawda ? Ta data na nic nie ma wplywu - ma zrobic tak jak
    zlecilem, zrobil inaczej i wiecej niz mial zrobic - ponosi odpowiedzialnosc
    i koszty sam. Nie jest tak ?

  • 10. Data: 2005-07-26 23:25:13
    Od: "E.W." <e...@s...pl(USUN TO)>

    > Ja bym na Twoim miejscu zapłacił bezsporną część faktury i spokojnie
    > czekał na pozew o pozostała kwotę.

    Ale czy Servisco nie maja obowiazku wystawic korekty ? Czy sprzedanie
    takiego dlugu jest zgodne z prawem wogole ? Nie ma pozwu od Servisco.. tylko
    od KRONN prawdopodobnie bedzie, bo kupili dlug.. Ale oni nie chca wyjasniac
    jakie sa bledy w F.VAT ...
    Ile sie pociagnie taka sprawa w sadzie (Wroclaw) i co mi moga zrobic
    wlasciwie , jesli juz firmy widniejacej na F.VAT nie ma (rozwiazana)?