  • 1. Data: 2007-01-02 19:38:53
    Temat: Czy zaświadczenie ze szkoły = pieczątka na legitymacji?
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Witam serdecznie! Mam taką o to sprawę. Czy w przypadku gdy legitymacja
    szkolna nie jest podbita można przedstawić z nią zaświadczenie ze szkoły
    potwierdzający fakt bycia uczniem danej szkoły? Zdarzył mi się
    niespodziewany wyjazd i nie miałem już jak podbić legitymacji i niestety
    musiałem dopłacić do biletu, na szczęście niezbyt dużo. Dziwna sprawa
    jest taka, że pierwszy konduktor PKP po zastanowieniu uznał mi to
    zaświadczenie natomiast drugi powiedział, że PKP tego nie honoruje.

    Jaka jest prawna strona takiej sytuacji?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-01-02 20:09:13
    Od: "Grzech" <e...@e...pl>

    Z jednej strony zadajesz pytanie we właściwym miejscu, tzn. chcesz wiedzieć
    jak wygląda sprawa z punktu widzenia prawa, tzn. czy osobie uczącej się
    przysługuje ulga ...
    Z drugiej strony możesz zadać to pytanie też na grupie pl.misc.kolej,
    niektórzy tam znają się na regulaminach PKP, bo może istnieć zapis, że
    podstawą uzyskania ulgi jest legitymacja szkolna - w końcu jest to dokument
    ze zdjęciem, a na świstku takowego nie ma ...

  • 3. Data: 2007-01-02 20:18:55
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    Grzech napisał(a):
    legitymacja szkolna - w końcu jest to dokument
    > ze zdjęciem, a na świstku takowego nie ma ...

    Dlatego mówię o przedstawieniu tego zaświadczenia wraz z legitymacją

  • 4. Data: 2007-01-03 04:02:49
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Grandalf" <g...@o...pl> wrote in message
> [...]
    >taka, że pierwszy konduktor PKP po zastanowieniu uznał mi to zaświadczenie
    >natomiast drugi powiedział, że PKP tego nie honoruje.

    Dokumentem uprawniającym do znizki jest legitymacja.
    Zaświadczenie nie daje podstaw do ulgi.

  • 5. Data: 2007-01-03 17:21:48
    Od: KrzysiekPP <j...@N...ceti.pl>

    > Dokumentem uprawniaj?cym do znizki jest legitymacja.
    > Za?wiadczenie nie daje podstaw do ulgi.

    A nie jest tak, ze do znizki uprawnia bycie uczniem, a legitymacja
    jedynie to potwierdza ? :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://kszysiek.xt.pl/

  • 6. Data: 2007-01-03 19:44:11
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "KrzysiekPP" <j...@N...ceti.pl> wrote in message

    > A nie jest tak, ze do znizki uprawnia bycie uczniem, a legitymacja
    > jedynie to potwierdza ? :)

    Do sprawdzenia, przynajmniej kiedyś tak było. Mogło się zmienić, ale nie
    sądzę.
    Do uznizki uprawnia ważny dokument, a nie fakt bycia uczniem.
    Natomist prawdą jest, że każdy uczeń ma prawo do posiadania legitymacji.

    Pierwszy konduktor poszedł tym tokiem i machnął reką, chociaż nie było to
    właściwe postepowanie po dokument nalezy mieć przy sobie w trakcie
    przejazdu. Drugi postapił własciwie.
    To tak jak z biletem jednorazowym. kazdy go może kupić, ale masz go mieć w
    trakcie przejazdu. Nie możesz go kupić "potem" i np. potargać lub wyrzucić.

  • 7. Data: 2007-01-03 20:10:43
    Od: Grandalf <g...@o...pl>

    witek napisał(a):
    Pierwszy konduktor poszedł tym tokiem i machnął reką, chociaż nie było to
    > właściwe postepowanie po dokument nalezy mieć przy sobie w trakcie
    > przejazdu.

    Legitymacja miałem przy sobie i przy kontroli pokazałem legitymacje jak
    i zaświadczenie, a nie *tylko* zaświadczenie.

  • 8. Data: 2007-01-04 03:54:15
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

> [...]

    >Legitymacja miałem przy sobie i przy kontroli pokazałem legitymacje jak i
    >zaświadczenie, a nie *tylko* zaświadczenie.

    Bez znaczenia. Legitymacja była niewazna, więc nie uprawniała do ulgi.