  • 1. Data: 2005-07-26 12:34:03
    Temat: Czy sa w ogóle szanse na pozytywne zakończenie?
    Od: " Maja" <s...@g...pl>

    Było tak. Firma nie płaciła ani pracownikom ani podmiotom wykonującym
    róznorakie dla niej usługi. Nie pomagały wezwania, nie pomagała inspekcja
    pracy. Po pewnym czasie rozpoczęło się postępowanie układowe z ok. 200
    wierzycielami. Po kilku rozprawach w postepowanie zakończyło się
    bo...dokumentacja była źle przygotowana. Po ok.1,5 roku, kiedy juz
    zapomniałam o sprawie i będąc jednym z mniej poszkodowaych wierzycieli po
    prostu sobie darowałam, otrzymałam zawiadomienie że rozpoczyna sie
    postępowanie upadłościowe i ponownie jestem proszona o zgłoszenie
    wierzytelności. Jest dla mnie oczywiste że nie mam szans na odzskanie biorąc
    pod uwagę ilość wierzycieli i same sumy. Czy mogłabym jednak prosić o
    ewentualne scenariusze w takich sytuacjach. Czy na przykład jest możliwe żeby
    sumy pomniejszyć o jakiś procent (co już nam kiedyś proponowano) i każdy -
    choć niewiele - to jednak "coś" otrzyma, jak jeszcze inaczej moze sie to
    potoczyć? Pytam właściwie z ciekawosci jak kończa sie podobne sprawy, bo w
    wyegzekwowanie czegokolwiek w naszym przypadku nie wierzę.

  • 2. Data: 2005-07-26 17:49:50
    Temat: Re: Czy sa w ogóle szanse na pozytywne zakończenie?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " Maja" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Spodziewam się, że to spółka prawa handlowego. Tak więc nie zapominaj,
    że istnieje możliwość pociągnięcia do odpowiedzialności członków
    zarządu.

  • 3. Data: 2005-07-26 18:14:30
    Od: "pedro" <p...@g...SKASUJ-TO.pl>

    jeżeli firma zostawiła jakiś majątek, to zostanie on podzielony między
    wierzycieli proporcjonalnie do wysokości ich wierzytelności. skoro firma nie
    była Ci dużo winna, to nie otrzymasz dużo, ale przynajmniej trochę zmniejszysz
    swoje straty.