  • 11. Data: 2020-09-10 11:05:35
    Temat: Re: Czy publiczne atakowanie LGBT STARYM Testamentem to antysemityzm (karalny)? :-)
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 09 Sep 2020 16:43:46 +0200 (CEST), A. Filip napisał(a):

    > Słowa Pana niezmiennymi są

    Przecie w nowej wersji Księgi Rodzaju stoi:

    1 Na początku Bóg stworzył niebo i ziemię.
    2 Ziemia zaś była bezładem i pustkowiem: ciemność była nad powierzchnią
    bezmiaru wód, a Duch Boży unosił się nad wodami.
    3 Wtedy św. Mateusz Morawiecki przepisał ziemię na żonę.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Na razie stoimy na stanowisku, że mamy rację"
    Jacek Czaputowicz

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 12. Data: 2020-09-10 12:25:32
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10.09.2020 o 09:57, RadoslawF pisze:

    > Ustalanie co wejdzie do ST rozpoczęto w 622 roku przed naszą erą
    > a oficjalnie skończyli w pierwszym wieku naszej.
    > Różnice miedzy wersjami różnych wyznań dowodzą że potem mieszano
    > nieoficjalnie.

    No coś Ty. Nie czuję się znawcą tematu, ale na pewno mieszano w Starym
    Testamencie jeszcze w średniowieczu, dostosowując go do potrzeb.
    Zmieniono 10 Przykazań, by umożliwić handel świętymi obrazami i
    figurami, z czego Kościół czerpał zyski.

    Mniej więcej wówczas tez wybierano, które ewangelie będą uważane za
    właściwe. Bo tych ewangelii jest więcej podobno.

    --
    Robert Tomasik

  • 13. Data: 2020-09-10 12:52:00
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > Zmieniono 10 Przykazań, by umożliwić handel świętymi obrazami i
    > figurami, z czego Kościół czerpał zyski.

    To już były zmiany drobne dlatego nazywam je nieoficjalnymi.

    > Mniej więcej wówczas tez wybierano, które ewangelie będą uważane za
    > właściwe. Bo tych ewangelii jest więcej podobno.

    Stąd różnica w ilości ewangelii między ST różnych wyznań.
    I jak najbardziej istnieją takie które znamy do dziś i nie
    weszły do kanonu lub z niego wyleciały.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2020-09-10 13:19:57
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Thu, 10 Sep 2020 12:52:00 +0200, RadoslawF napisał(a):

    > Stąd różnica w ilości ewangelii między ST różnych wyznań.
    > I jak najbardziej istnieją takie które znamy do dziś i nie
    > weszły do kanonu lub z niego wyleciały.

    A ile ich leży w archiwach watykańskich tego nikt nie wie...
    --
    Jacek
    -I hate haters-

  • 15. Data: 2020-09-10 13:45:19
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 10 Sep 2020 13:19:57 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

    > A ile ich leży w archiwach watykańskich tego nikt nie wie...

    Są 33 apokryfy Starego Testamentu i jeszcze więcej Nowego.
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Apokryfy_Sta
    rego_Testamentu
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Apokryfy_Now
    ego_Testamentu

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Niestety, jest to rząd."
    Woody Allen

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 16. Data: 2020-09-10 17:36:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...

> [...]
    >Zmieniono 10 Przykazań, by umożliwić handel świętymi obrazami i
    >figurami, z czego Kościół czerpał zyski.

    Nie wiem jak w sredniowieczu, ale obecnie 10 przykazan jest brane ...
    hm, nie wiem skad, jakies prawo powielaczowe :-)
    a jednoczesnie nie wstydza sie drukowac ST z jakims tam "oryginalnym
    brzmieniem" , i kazdy moze sobie przeczytac i znalezc roznice.

    J.