  • 1. Data: 2005-11-04 16:38:34
    Temat: Czy proba wyłudzenia nie jest przestepstwem?
    Od: zly <b...@p...fm>

    Zalicytowalem kola na allegro. Cena 300zl, minimalna nie zostala
    osiagnieta, bylem jedynym chetnym. Czlowiek z Radomia o nicku powidzmy
    xxx, zadzwonilem zeby sie ugadac.
    Jakas godzinke pozniej dostalem mail (poprzez opcje zadaj pytanie
    sprzedajacemu) od niejakiego yyy (kopertka, wiec zapewne dane falszywe),
    zebym potwierdzil wygrana (podal numer i tytul aukcji), wtedy on poda
    numer konta. Czyst przyklad podszywania sie.
    Zglosilem do allegro, z prosba zeby dali mi troche czasu to wezme od
    niego ten numer konta, w koncu zawsze to wiecej niz jakies falszywe dane
    (aha, mam jeszcze ip komputera z ktorego wysylal pierwsza wiadomosc).
    Chwile potem napisalem, ze ok i zeby podal numer konta. Allegro
    zadzialalo blyskawicznie, konto goscia zostalo zawieszone. Troche mnie
    to zdenerwowalo, bo myslalem ze go sploszyli.

    Gosc jednak podal mi dane adresowe i numer konta. byl na tyle glupi przy
    tym, ze dane byly na wroclaw (na stronie z aukcja wyraznie napisane, ze
    radom), wiec mam wrazenie, ze ten idiota mogl podac prawdziwy adres, bo
    jakby mial podawac falszywy, to przy IQ wiekszym od 7, podalby jakis
    adres z radomia.

    Teraz sedno sprawy:
    Ide na komisariat, mowie co i jak, przynosze wydruki aukcji, maile z
    naglowkami. Policjant sie pyta: stracil pan cos? Ja mowie, ze jestem
    dosc ostrozny i nie. On na to, ze w takim razie nie ma co zglaszac...
    No opadla mi szczeka? Czy naprawde proba wyludzenia pieniedzy nie jest
    karalna?? Przynioslem i wszystko na tacy a on nie wyrazil najmniejszej
    checi zeby cos zrobic.

    Pomyslalem sobie, ze wplace na to konto 1 lub 2zl, wtedy juz bede
    poszkodowany, ale nie wiem czy przy takim zaangazowaniu ma to
    jakikolwiek sens...

    Jak mozna wyludzaczowi zaszkodzic?

    pzdr
    Marcin

  • 2. Data: 2005-11-04 16:52:18
    Temat: Re: Czy proba wyłudzenia nie jest przestepstwem?
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    zly <b...@p...fm> naskrobał/a w

    > No opadla mi szczeka?

    Nas się pytasz, czy ci opadla?

    > Czy naprawde proba wyludzenia
    > pieniedzy nie jest karalna?

    Jest karalna.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Uwielbiam zapach PLONKa o poranku.

  • 3. Data: 2005-11-04 16:57:35
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Goomich napisał(a):

    > Jest karalna.

    A jak psiak odmówił wszczęcia postępowania, udaj się tam z
    przygotowanym takim oświadczeniem i niech Ci podpisze :)

    --
    |______ Stasio Podróżnik
    o/________\o PMS: 525tds E34 PRRC: Jackson [RIP] + AT 71 Magnum

  • 4. Data: 2005-11-04 17:13:22
    Od: zly <b...@p...fm>

    Goomich napisał(a):

    > Nas się pytasz, czy ci opadla?

    To z rozpedu ;)

    > Jest karalna.

    A mozna jakis konkretny paragrafik, bo moze jak im to pokaze to cos
    azdzialaja, skoro korespondencja im nie wystarczy :/
    pzdr
    Marcin

  • 5. Data: 2005-11-04 17:24:11
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    zly napisał(a):
    > A mozna jakis konkretny paragrafik, bo moze jak im to pokaze to cos
    > azdzialaja, skoro korespondencja im nie wystarczy :/

    art.13§1 i art.286 kk

    KG

  • 6. Data: 2005-11-04 17:24:44
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    to proba dokonania oszustwa, tak samo karalne, idz ponownie zglosic sprtawe
    a odmowe w razie czego zazadaj z uzasadnieniem na pismie.

    P.

  • 7. Data: 2005-11-04 17:26:24
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A mozna jakis konkretny paragrafik, bo moze jak im to pokaze to cos
    > azdzialaja, skoro korespondencja im nie wystarczy :/

    art 286 w polaczeniu z art 13 oraz 14 kodeksu karnego.

    P.

  • 8. Data: 2005-11-04 17:31:36
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

    Użytkownik "Stasio Podróżnik" <B...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:dkg3p1$od1$1@inews.gazeta.pl...

    > A jak psiak odmówił wszczęcia postępowania, udaj się tam z
    > przygotowanym takim oświadczeniem i niech Ci podpisze :)

    Mozesz tez wyslac polecony do Prokuratury (albo zaniesc do Biura Podawczego
    (z kopia w celu potwierdzenia). Przy okazji mozesz wspomniec o nieudanej
    probie zlozenia zawiadomienia na Policji.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Przepisu, jak życie wziąć w cugle, nie znajdziesz nawet i w Google. (SDD)

  • 9. Data: 2005-11-04 17:58:44
    Od: zly <b...@p...fm>

    Dzieki bardzo za rady :) Zaraz znow ide ich nawiedzic, tym razem z
    wydrukowanym KK :>

    pzdr
    Marcin

  • 10. Data: 2005-11-04 19:00:05
    Od: mariposa doux <m...@g...pl>

    zly wrote:

    > Dzieki bardzo za rady :) Zaraz znow ide ich nawiedzic, tym razem z
    > wydrukowanym KK :>

    Obywatel to ma klawe rzycie* - moze sobie sam przetepcow gonic, moze sam
    domagac sie, aby policja pstepowala zgodnie z prawem, wszystko moze sam
    ;)

    Pozdr

    *) tak, wiem, blad, celowo ;P

    --