  • 41. Data: 2022-06-25 06:57:18
    Temat: Re: Czy policjant może skierować wniosek do sądu ?
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > O przestępstwie nieumyślnym mowa w §2. Przecież wystarczyłoby raz
    > przeczytać część ogólną kodeksu karnego.

    Nie wiem co masz na myśli konkretnie, bo pewnie masz art 2 nie par 2,
    ale to też nie to.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 42. Data: 2022-06-25 07:12:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Nie. Niczego takiego nie napisałem. Jak ją przesłuchasz w charakterze
    > świadka to tych zeznań nie odczytasz nawet w sądzie.

    Hmm... Ty chyba piszesz o zupełnie innym artykule - zakładasz, że ona
    rzeczywiście zabiła swoje dziecko i wtedy rzeczywiście jej zeznania jako
    świadka są bezwartościowe.

    > Równie dobrze
    > możesz nie słuchać, bo szkoda czasu.

    Niezupełenie - bo póki co niec nie wskazuje, żeby ona z tym
    spowowodowaniem śmierci miała cokowiewek wspólnego.

    > A pasowało by jakoś udokumentować
    > jej stanowisko. I to się robi właśnie poprzez wysłuchanie podejrzanego.
    > A żeby go wysłuchać, to musisz jej ogłosić zarzut.

    Macie jeszcze jakiś pasek w czapkach, taki do regulacji - bo cię chyba
    policyjna w głowę uciska? Jak zgłoszę kradzież albo zabójstwo to też mi
    na wszelki wypadek postawisz zarzuty?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 43. Data: 2022-06-25 08:14:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-25, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > A jak ich spiszemy, to co?

    To można będzię się na nich skupić jeśli ich zainteresowanie nie jest
    przypadkowe. To, o ile oczywiście istnieje jakaś baza danych, gdzie takie
    notatki trafiają, bo jeśli nie lub nikt z nich nie korzysta to
    oczywiście bez sensu.

    > Przy czym kolejny raz podkreślam, ze nie jestem zwolennikiem ścigania
    > tych oszołomów. Też uważam, ze to nie ma sensu. Pytanie było o przepis
    > karny, a nie ocenę moralną ich działania.

    A ja staram się doszukać jakiegoś sensu w czynnościach, które co do
    zasady miałyby chronić jakieś-tam strategiczne obiekty.

    --
    Marcin

  • 44. Data: 2022-06-25 08:48:33
    Od: cyklista <c...@g...com>

    > Toteż trzeba zabezpieczyć jego komputer w domu, telefon komórkowy i co
    > się da, by stwierdzić, czy on takie materiały publikuje, czy tylko sobie
    > nagrywa. W postępowaniu się ustali, czy gość popełnia przestępstwo, czy
    > nie.

    Więc zdradź nam ile już spraw takich było zrobione przeciwko google i
    jak to żeście im serwery pozajmowali sprawdzając to wszystko :),
    przecież od wielu lat fotografują nam wszystkie obiekty i zdradzają
    wszystkim służbom na świecie

    > JA tylko wskazałem możliwy przepis karny. nie wypowiadam się na temat
    > tego konkretnego prowokatora, bo nie mam zielonego pojęcia co on
    > nagrywał i po co.

    To bardzo dobrze pokazuje jak działa zasada :dajcie mi człowieka a
    pragraf się znajdzie"

    ps. nie drzyjcie za bardzo łacha z niego bo się zniechęci i przestanie
    tu pisać, a wtedy zniknie nam dużo zabawy i wiedzy jakimi torami idą
    myśli naszych służb, bo samemu do tego nie da się dojść bo człowiek
    normalny nigdy by czegoś takiego nie wymyslił

    Avast.

  • 45. Data: 2022-06-25 10:11:38
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-06-25, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A co da "spisanie"? No i do "spisywania" też należy mieć podstawę.

    Jak już się upierają aby coś robić to niech monitorują sytuację w ten
    sposób, bo uznanie, że jest to jakieś zagrożenie jest mniejszą lub
    większą bzdurą. Ale skoro Robert uważa, że można to uzasadniać
    bezpieczeństwem, no to spisanie powinno wystarczyć. Zabieranie komuś
    kart pamięci to jest już MZ bardzo gruby kaliber.

    --
    Marcin

  • 46. Data: 2022-06-25 11:08:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jak już się upierają aby coś robić to niech monitorują sytuację w ten
    > sposób,

    Ale dlaczego mają łamać prawo, tylko dlatego że uznają że coś chcą
    zrobić. Do "spisywania" dalej trzeba mieć podstawę prawną albo jest to
    po prostu przekroczenie uprawnień - nawet jeśli szansa na ukaranie jest
    mizerna.

    > bo uznanie, że jest to jakieś zagrożenie jest mniejszą lub
    > większą bzdurą.

    Dokładnie - z tego samego powodu spisywanie pod pretekstem tej
    oczywistej bzdury jest przekroczeniem uprawnień.

    > Ale skoro Robert uważa, że można to uzasadniać
    > bezpieczeństwem, no to spisanie powinno wystarczyć.

    Nawet robert tak nie uważa i nawet wprost to napisał. Natomiast nie
    przeszkadza mu to w udowadnianiu na siłę, że da się zarzut szpiegowstwa
    postawić (na siłę to dowolny się da postwić, tylko nie wolno) i
    gnębienia obywateli przeszukaniami nośników i jak zrozumiałem mieszkań.

  • 47. Data: 2022-06-25 11:17:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > przypadkowe. To, o ile oczywiście istnieje jakaś baza danych, gdzie takie
    > notatki trafiają, bo jeśli nie lub nikt z nich nie korzysta to

    Samo spisywanie to nawet na "maglu" chyba nie wyjdzie... więc. Zresztą
    ten to akurat jest znany, rozpoznany i wiadomo po co to robi;)

    > A ja staram się doszukać jakiegoś sensu w czynnościach, które co do
    > zasady miałyby chronić jakieś-tam strategiczne obiekty.

    Generalnie takich obiektów nie ma sensu w ten sposób chronić. I tak
    widać z ulicy co tam jest, do czego służy i jaka jest pojemność tych
    zbiorników. Więc nic tajnego takimi fotkami nie zyskasz, a nawet jakby
    potrzebował dajmy na to fotkę konkretnego zaworu to po co to robić
    zwracając na siebie uwagę?. Ci najwyżej można w ten sposób przeprowadzić
    zwiad czy obiekt jest rzeczywiście chroniony.

    To co ma być rzeczywiście tajne ma być po prostu niedostępne z ulicy i tyle.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 48. Data: 2022-06-25 11:23:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 25.06.2022 o 08:48, cyklista pisze:

> [...]
    > jak to żeście im serwery pozajmowali sprawdzając to wszystko :),
    > przecież od wielu lat fotografują nam wszystkie obiekty i zdradzają

    Lepiej - robert tłumaczył, że generalnie jak ktoś ci podróbki sprzeda to
    nie ma sensu nic robić, bo jak ktoś rzeczywiście świadomie popełnia
    oszustwo to po prostu powie, że on nie widziała i nic mi się nie da
    zrobić, bo oszustwo jest przestępstwem umyślnym, a podejrzany przecież
    wyraźnie powiedział że się nie da. Tak jak ze stirlitzem i pomarańczami.
    No chyba że fotografuje - to wtedy szpieg!

    > To bardzo dobrze pokazuje jak działa zasada :dajcie mi człowieka a
    > pragraf się znajdzie"

    Z drugiej strony jak pójdziesz na kulsonariat zgłosić wykroczenie czy
    przestęstwo to okaże się że w zasadzie bardzo ciężko, żeby tym czynom
    przypisać znamiona czynu zabronionego;)

    ^H^H^H^H^H^H^H^;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 49. Data: 2022-06-25 14:19:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 25.06.2022 o 06:57, Shrek pisze:
    > Nie wiem co masz na myśli konkretnie, bo pewnie masz art 2 nie par 2,
    > ale to też nie to.

    No więc w tym problem, ze nie znasz definicji przestępstwa umyślnego.
    Przeczytaj ze zrozumieniem ten §1. Niektórych rzeczy w prawie nei da się
    brać "na czuja".

    --
    Robert Tomasik

  • 50. Data: 2022-06-25 14:27:02
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > bezpieczeństwem, no to spisanie powinno wystarczyć. Zabieranie komuś
    > kart pamięci to jest już MZ bardzo gruby kaliber.

    Nie zgadzam się z Tobą. Na chwilę obecną właśnie służby "robią coś" i
    karmią takiego oszołoma fotografującego zbiorniki, który dla klikania
    absorbuje uwagę służb. Bo nie wiem, czy faktycznie jakikolwiek wywiad
    wpadłby na pomysł wykorzystania takiego oszołoma - choć tu już różne
    rzeczy świat widział.

    Uważam, ze nie należy robić nic. Ale jeśli ochrona składa zawiadomienie,
    że mają "na płocie" szpiega, to nie można nie zrobić czegoś, bo
    zdarzenie trzeba obsłużyć. Właściwa kwalifikacją jest podejrzenie
    zbierania materiałów dla obcych służb, bo po prostu innego nie ma i
    należy wykonać czynności, by to wyjaśnić. Ponieważ celnie ktoś zauważył,
    że pewnie on-line tego nie udostępnia, to istnieją podstawy do
    podejrzenia, że skoro teraz nagrywa, to mógł w przeszłości. Jak to
    chcesz weryfikować inaczej, niż przez zbadanie jego nośników?

    --
    Robert Tomasik