  • 11. Data: 2005-03-27 01:00:03
    Temat: Re: Czy monitoring jest legalny?
    Od: solaris <s...@u...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > No to co, że nie ma? Dowód jest. A już jak został zdobyty - to sprawa
    > drugorzędna.

    Nie zupelnie.

    Na bezczelnego to mozna przywlec do sprawy administratora, ktory widzial
    i nic nie zrobil.

    > Gdyby sposób zdobycia był nielegalny, to najwyżej miałbyś
    > potem osobną sprawę o naruszenie jakichś tam przepisów.

    > Przez analogię: a czy jest wymagana informacja, że np. patrzysz przez
    > okno i masz aparat fotograficzny? ;->

    Skad wizales ten pomysl ze czlowiek nie ma prawa do prywatnosci POZA
    domem? Nawet magister K. nie podpisal ustawy kryminalizujacej
    zamaskowanie podczas demontracji.

  • 12. Data: 2005-03-27 01:01:44
    Od: solaris <s...@u...net>

    Janusz wrote:

    > A gdyby taka tabliczka była to rysowanie samochodu byłoby legalne czy nie
    > legalne ?Nie daj się robić w konia tylko każ płacić za zniszczenie lakieru
    > ,sprawa legalnosci czy nie legalnosci monitoringu nie ma tu nic do
    > rzeczy.Masz dowód kto porysował i wystarczy
    > JanuszHr

    Tutaj masz racje, ale caly interes moze nie byc wart wyprawki. to juz
    wie tylko wlasciciel.

  • 13. Data: 2005-03-27 02:49:25
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    solaris wrote:

    > Nie zupelnie.

    Uzasadnij.

    > Na bezczelnego to mozna przywlec do sprawy administratora, ktory widzial
    > i nic nie zrobil.

    Z opisu sytuacji nie wynika, że ktoś przy tym na bieżąco siedzi.

    [ciach]

    > Skad wizales ten pomysl ze czlowiek nie ma prawa do prywatnosci POZA
    > domem? Nawet magister K. nie podpisal ustawy kryminalizujacej
    > zamaskowanie podczas demontracji.

    Ty możesz sobie chodzić w masce, a ktoś może siedzieć sobie w oknie.

    Wolny kraj ;)

  • 14. Data: 2005-03-27 06:49:05
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    Użytkownik Andrzej Lawa napisał:

    > Z opisu sytuacji nie wynika, że ktoś przy tym na bieżąco siedzi.

    W bloku w ciągu 7 lat było około 8 włamań do mieszkań i piwnic (do
    niektórych wchodzili po dwa razy!). Złodzieje raz opędzlowali całe
    mieszkanie wynosząc przez kwadrans wszystko co się dało z mieszkania
    klatką schodową. Nikt nie zwrócił na to uwagi... Dlatego na którymś z
    zebrań wspólnioty mieszkaniowej zdecydowano o zamontowaniu kamer na
    klatkach schodowych i przed domem.
    Nikt na bieżąco systemu nie obserwuje (tzn. istnieje taka możliwość -
    sygnał jest wpuszczony w sieć blokową, natomiast nie ma typowego stróża,
    którego obowiązlkiem byłoby śledzenie wydarzeń ;) ). Monitoring pełni
    rolę przede wszystkim prewencyjną (od momentu montażu nie było żadnego
    włamania) i nagrywa na dysk obraz z kamer. Obraz przechowywany jest
    standartowo przez 5 dni - potem zagrywany bieżącym i tak w kółko. Każdy
    mieszkaniec może sobie oglądać przechowywane filmy.

    Tak się składa, że to ja wpuściłem sygnał w sieć i udostępniłem do
    wglądu nagrania - bo przecież do tego to służy! Teraz, gdy zaszła
    konieczność użycia zapisu kamer jako dowodu kierowane są pod moim
    adresem oskarżenia przez rodzinę dzieci, które porysowały mi auto
    (nazwijmy ich K.) - że ograniczam swobody obywatelskiem i jestem winien
    faktu, że film z nagraniem całującej się najstarszej córki K. podobno
    krążył po sieci. ROTFL!

    Ocywiście wpuszeczenie sygnału w sieć, udostępnianie nagrań i te
    wszystkie oskarżenia uznaję za niedorzeczne i się z nich tylko nabijam.
    Kamery zakładała wspólota mieszkaniowa - więc jak chcą to niech podają
    ją do sądu (wspólnotę mieszkaniową czyli również K.).

    Natomiast nadal bez odpowiedzi pozostaje pytanie czy jest wymagane
    prawnie informowanie (jeśli tak to w jaki sposób) o fakcie rejestrowania
    obrazu.

    --
    Pozdrawiam!
    Rafał R

  • 15. Data: 2005-03-27 11:09:22
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > ograniczam swobody obywatelskiem i jestem winien faktu, że film z
    > nagraniem całującej się najstarszej córki K. podobno krążył po sieci.

    akurat tu nie ROTFL, jezeli rzeczywiscie jest to nagrane i znajduje sie w
    sieci to masz problem.

    > Natomiast nadal bez odpowiedzi pozostaje pytanie czy jest wymagane prawnie
    > informowanie (jeśli tak to w jaki sposób) o fakcie rejestrowania obrazu.

    nie jezeli nie jest on nigdzie udostepniany (wtedy musi byc zgoda
    nagrywanych) - a tu jest w internecie

    P.

  • 16. Data: 2005-03-27 12:22:10
    Od: "Romino" <g...@v...pl>

    > akurat tu nie ROTFL, jezeli rzeczywiscie jest to nagrane i znajduje sie w
    > sieci to masz problem.
    >

    > nie jezeli nie jest on nigdzie udostepniany (wtedy musi byc zgoda
    > nagrywanych) - a tu jest w internecie

    a u ciebie jak zwykle problemy ze zrozumieniem slowa pisanego :)

    autor caly czas mowi ze film z kamer jest w sieci (lokalnej - to info specjalnie
    dla takich niekumatych jak ty) a nie w internecie

  • 17. Data: 2005-03-27 13:23:55
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Rafał R wrote:

> [...]
    > Kamery zakładała wspólota mieszkaniowa - więc jak chcą to niech podają
    > ją do sądu (wspólnotę mieszkaniową czyli również K.).

    Znaczy się mogą być problemy z powodu publikowania wizerunku bez zgody.

    ATSD to podejrzewam, że sąd mógłby mieć poważny problem z tym konkretnym
    przypadkiem.

    Bo tak: gdybyś Ty pozakładał kamery i sobie obraz z nich oglądał, bez
    publikowania, to na pewno jesteś 'kryty'.

    Jeśli dostęp jest tylko w sieci lokalnej - dostępnej dla wspólnoty
    (która te kamery zakładała) to będzie to publikacja, czy nie?

    > Natomiast nadal bez odpowiedzi pozostaje pytanie czy jest wymagane
    > prawnie informowanie (jeśli tak to w jaki sposób) o fakcie rejestrowania
    > obrazu.

    Jako miejszkańcy zapewne wiedzieli o instalacji kamer - więc
    niedorzeczne jest żądanie osobnego oficjalnego o nich informowania.

    Poza tym kamery chyba są widoczne?

  • 18. Data: 2005-03-27 13:27:47
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

    Użytkownik Przemek R... napisał:

    > akurat tu nie ROTFL, jezeli rzeczywiscie jest to nagrane i znajduje sie w
    > sieci to masz problem.

    hmmm
    zacznijmy od tego, że nagranie o którym mowa jest fikcją. Dziś z
    ciekawości pytałem paru ludzi z sieci - nikt nic o czymś takim nie wie.
    Sieć jest mała (10 kompów) więc wiedziałbym o tym.

    Po za tym takie było życzenie ludzi - aby w razie potrzeby móc
    wykorzystać nagrania jako dowód przestępstwa. Z tego co wiem, to na
    zebraniu na którym toczyla się dyskusja na temat montażu kamer wszyscy
    obecni (w tym również K.) byli za!

    Nie rozumiem jednej rzeczy. Nie może być tak, zę na nagrywanie i
    odtworzenie filmu potrzebna jest zgoda osoby tam nagranej. Przecież gdy
    kamera rejestruje przestepstwo to Policja chyba nie pyta złodzieja, czy
    moze wykorzystać jako dowód w/w film!!!

    Wydaje się też dla mnie dziwnym argument, ze nie ma tabliczek
    ostrzegawczych. K. byli dobrze pouinformowani czym jest monitoring,
    jakie miejsca są podglądane a jakie nie!

    Filmy nigdy nie były udostępniane poza sieć!

    Jak to widzicie w świetle tych argumentów? Pytam, bo jeśli się do
    wieczora nie dogadam to chyba przejadę się komistariat. Nie chciał bym w
    święta dodatkowego zmertwienia i problemu :(

    --
    Pozdrawiam!
    Rafal R

  • 19. Data: 2005-03-27 13:35:57
    Od: Rafał R <r...@U...gdynia.pl>

> [...]

    > Jako miejszkańcy zapewne wiedzieli o instalacji kamer - więc
    > niedorzeczne jest żądanie osobnego oficjalnego o nich informowania.

    Owszem, ZTCP to mieli nawet na swoim komputerze program do
    bezpośredniego oglądania tego co rejestrują kamery.

    > Poza tym kamery chyba są widoczne?

    W przedsionkach są to standartowe czarne półkule - powszechnie znany
    kształt daje jednoznaczną odpowiedz na pytanie "co to jest?".

    Na dodatek kamera nagrywająca obraz przed domem jest zainstalowana około
    30 cm od okna K. - gdy stary K. pali w oknie papierowy to karema
    rejestruje obraz za mgłą.

    --
    Pozdrawiam!
    Rafał R

  • 20. Data: 2005-03-27 14:13:41
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    Użytkownik "Romino" <g...@v...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > specjalnie
    > dla takich niekumatych jak ty) a nie w internecie

    nie wkurwiaj mnie. Co z tego jak jest w sieci lokalnej jak ktos nagranie
    moze puscic dalej.
    I Jasno z poprzednich postow wynika ze ktos puscil, skoro znalazlo sie w
    internecie

    P.